Voorlopig nog een tijd BX, het bevalt me nog prima! Maar ik zou toch wel eens willen weten hoe zo’n C5 Hdi rijdt. Een proefrit bij een dealer vind ik zo beperkt en omdat ik voorlopig nog niet echt op zoek ben naar een tweedehands C5 heeft dat ook nog niet echt veel zin.
Wie weet er in Zeeland of Zuid Holland een bedrijf waar je een C5 kunt huren voor een dag? Ik heb op internet nog niet echt iets gevonden. Geloof dat je bij de Avis geen specifieke auto uit kunt kiezen, alleen een klasse.
Alvast bedankt!
Re: autoverhuur.. Waar??
voge schreef:Voorlopig nog een tijd BX, het bevalt me nog prima! Maar ik zou toch wel eens willen weten hoe zo’n C5 Hdi rijdt. Een proefrit bij een dealer vind ik zo beperkt en omdat ik voorlopig nog niet echt op zoek ben naar een tweedehands C5 heeft dat ook nog niet echt veel zin.
Wie weet er in Zeeland of Zuid Holland een bedrijf waar je een C5 kunt huren voor een dag? Ik heb op internet nog niet echt iets gevonden. Geloof dat je bij de Avis geen specifieke auto uit kunt kiezen, alleen een klasse.
Alvast bedankt!
Je kan het natuurlijk wel eens aan een dealer vragen, wat een proefrit voor een dag kost. Een leenauto is vaak ook niet gratis, dus misschien kun je het zelfs eens combineren met een reparatie.
kom eigenlijk nooit bij een dealer. Als er iets is dan gaat de BX naar Hesselink en daar krijg ik altijd een BX mee tegen een kleine vergoeding.. Vandaar dat ik echt in de verhuurhoek zat te denken.
Totaal aantal Berichten: 1501
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Re: autoverhuur.. Waar??
voge schreef:
Wie weet er in Zeeland of Zuid Holland een bedrijf waar je een C5 kunt huren voor een dag?
Kijk eens bij Citroën dealer de Jong, zij verhuren ook auto’s.
En ja Johan, sluikreclame.
Vraag het gewoon eens bij een dealer!!
Die kunnen je het beste helpen denk ik. Mijn vader heeft weleens een Citroen XM een paar dagen meegekregen (Gratis ) toen hij er over twijfelde er weer een aan te schaffen…
Maar zoals eerder gezegd, die dealers hebben gewoon een tabelletje met daarin de prijzen per dag
En als je echt wil huren bij een verhuurbedrijf, bel gewoon op en vraag waar ze een c5 hebben staan en wanneer je die kan huren.
Je dealer kan precies het gewenste model leveren. Bij mn vader is er ook wel eens voor een hele dag een c5 v6 uit amsterdam naar waddinxveen gehaald voor een proefrit.
Succes
Xsara_Coupe
autobedrijf de jong is inderdaad wel een goede zo te zien! Het is wel ver weg maar in principe maakt dat niet uit, wil toch wel een goed stuk rijden met een C5. Ik ga het toch misschien eerst maar eens bij een dealer in de buurt proberen, en dan wel goed duidelijk maken dat ik voorlopig nog niets wil kopen.
Als er nog meer bedrijven zijn zoals ‘de Jong’ maar dan iets dichter bij hoor ik het graag!
Bedankt!
Totaal aantal Berichten: 27933
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
kan je ook ergens CX huren, misschien lijkt me dat wel keer wat voor een weekend ofzo
dat wordt wat moeilijk bij de gemiddelde dealer
haha, nou heb je meteen de andere auto te pakken waar ik graag nog een keer in wil rijden… één van de twee moet het over een paar jaar worden.. Of het blijven gewoon redelijk ‘nieuwerwetse’ auto’s of het wordt een CX.. Ik wil me in alle twee wel verdiepen uiteraard.
arjan_verkade schreef:kan je ook ergens CX huren, misschien lijkt me dat wel keer wat voor een weekend ofzo
is wel mogelijk maar wat is je leeftijd meestal als je jonger bent dan 23 lukt het niet
- CX 25 GTi Turbo 2
citroenc2 schreef:arjan_verkade schreef:kan je ook ergens CX huren, misschien lijkt me dat wel keer wat voor een weekend ofzo
is wel mogelijk maar wat is je leeftijd meestal als je jonger bent dan 23 lukt het niet
net 23
en ik heb inmiddels al in wat huur wagens gereden, maar die waren dan wel via me werk toen de tijd gehuurd, maar wel op mijn rijbewijs.
beetje jammer, ik ben 21… Maar een CX is niet zo’n probleem geloof ik. Een kennis van me heeft er één in de schuur staan waar ik vast wel een keer in mag rijden als ik beloof dat ik hem een beetje rijdend maak
- CX 25 GTi Turbo 2
als het je om de kosten gaat ben je met een C5 waarschijnlijk goedkoper uit.
het gaat me ook vooral om het feit dat ik ongeveer 50.000km per jaar rijdt. Omdat het me niet echt verstandig lijkt om dat in een CX te doen ben ik stiekem aan het denken aan een C5, maar voorlopig blijf ik nog eens een jaar of langer in de BX rijden hoor!
Wel leuk in elkaar gezet trouwens, die tabel!!! Ik zat met ongeveer €600,- verschil tussen de CX en C5 maar dan heb ik bij onderhoud nog niets ingevuld!
- CX 25 GTi Turbo 2
voge schreef:het gaat me ook vooral om het feit dat ik ongeveer 50.000km per jaar rijdt. Omdat het me niet echt verstandig lijkt om dat in een CX te doen ben ik stiekem aan het denken aan een C5, maar voorlopig blijf ik nog eens een jaar of langer in de BX rijden hoor!
Wel leuk in elkaar gezet trouwens, die tabel!!! Ik zat met ongeveer €600,- verschil tussen de CX en C5 maar dan heb ik bij onderhoud nog niets ingevuld!
zeker met 50.000km moet je onderhoud niet vergeten.
ga je van diesel of LPG uit?
vooral C5 is op LPG erg voordelig
ik zit ook al tijdje over C5 te denken, maar ben bang dat de verzekering tegen gaat vallen
of ga ik nu erg fftopic hier in jou topic? ops:
arjan_verkade schreef:voge schreef:het gaat me ook vooral om het feit dat ik ongeveer 50.000km per jaar rijdt. Omdat het me niet echt verstandig lijkt om dat in een CX te doen ben ik stiekem aan het denken aan een C5, maar voorlopig blijf ik nog eens een jaar of langer in de BX rijden hoor!
zeker met 50.000km moet je onderhoud niet vergeten.
ga je van diesel of LPG uit?
vooral C5 is op LPG erg voordelig
ik zit ook al tijdje over C5 te denken, maar ben bang dat de verzekering tegen gaat vallenof ga ik nu erg fftopic hier in jou topic? ops:
och, de kosten zijn toch te hoog, of ‘t nou een BX of een C5 is ..
Ik ben nogal fan van Diesel maar met de nieuwe generatie dieselmotoren is daar de romantiek ook wel vanaf. Weet ‘t nog niet echt dus.
- CX 25 GTi Turbo 2
kosten worden natuurlijk vooral berekend op het gewicht en de nieuwprijs.
zeker van een C5 diesel vallen beide niet mee
verder op onze “jonge” leeftijd worden we daar extra hard mee belast…
goedkoopste uit het rijtje is trouwens een Xsara op LPG
enige nadeel is natuurlijk het gemis aan HP systeem