2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

Geluids instalatie…
maartenmuller
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 79

Gepost: 26 oktober 2005 03:26 PM
  [ # 16 ]

Heb ik nu het idee om ook speakers in de achter deuren te doen, immers je moet gewoon veel lucht verplaatsen om flink geluid te te hebben, iemand gedaan? Als het namelijk tegen valt heb ik mijn deurpanelen verpest. want iderdaad zoals winnetoe ook schreef hoe minder je ziet hoe beter…

‘k heb nu een scenic en daarvoor een peugeot 405, maar ik mis m’n BX nog steeds… Sad

Profiel  

DaanDus
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310

Gepost: 26 oktober 2005 10:33 PM
  [ # 17 ]

ik heb erin:

voor 2x 100 watt kennwood, 13 cm uiteraard (maar die zijn een beetje verrot)
achter 2 x 185 watt JBL ovaal 3weg, dit wordt gevoed door een 2x70 watt pioneer versterker.
basspijp(geen idee hoeveel watt) die gevoer wordt door ee n300 watt mossfet o.i.d.
Die 2 versterkers liggen netjes in de zijvakjes van de kofferbak…. (lang leve een lintzaag om die stomme koelribben in te korten van de versterker), en mijn hoedenplank heb ik zo’n mooi zwart doek overheen gespannen.

Al met al zie je van buiten dus helemaal niets liggen. (die zijvakjes in mijn kofferruimte heb ik afgewerkt met luikjes)

Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen? confused

Profiel  

Slammz
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6

Gepost: 27 oktober 2005 04:21 AM
  [ # 18 ]

Ik heb voorin in de deuren 2x Pioneer 130watt, en achter in de kofferbak de meest goedkope basskist van marquant van 25 euro bij de kijkshop Smile

Heb geen geld voor basskisten, dure installaties en versterkers.. dit geeft echt een flink hard geluid, en de basstonen in de muziek komen lekker naarboven door het goed gedempt word in de kofferbak.

Dus voor een 55 euro was ik klaar :p

Profiel  

Douwe
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 981

Gepost: 27 oktober 2005 01:36 PM
  [ # 19 ]

In de voordeuren heb ik de 2-way TS-G Series van pioneer, deze leveren 130Watt. Dit is inderdaad ook met ingebouwde tweeter en paste dus eigenlijk ook niet achter het kapje. Deze heb ik dan ook met een dremel het rooster uitgezaagt. Lijkt eigenlijk ook nog wel stoer, ik heb dus het gedeelte waar die rondjes in zitten uitgezaagd nu zie je de speakers dus. Mocht je weer anders willen haal je voor een euro nieuwe roostertjes op de sloop.

Achterin de hoedeplank heb ik de 2-way TS-A Series van pioneer, deze leveren 240 Watt. Ik vind dit voorlopig voldoende, de speakers in de hoedeplank leveren ook een zeer mooie bas op, de koffer van de bx is een sublieme klankkast geloof ik.

Aangestuurd door de kdc-w409 cd receiver van kenwood, deze doet 4x50watt en speeld ook mp3. Ik ben zeer tevreden over het geluid wat dit alles teweegbrengt. Produceert ook voldoende decibels om op de snelweg nog een lekkere sound boven het windgeruis uit te halen, ook als je sneller rijd dan toegestaan.

Meende ook dat iemand hier nog vroeg voor een andere positie voor zijn speakers, dus niet in de hoedenplank. Ik zag ze laatst in een bx in het panneel geschroefd wat als het ware bij het oor van de achterpassagier zit. Dat is dus het gedeelte wat na de achterdeur komt. Daar kan het dus blijkbaar ook, weet alleen niet hoe diep dit gaat. En ik weet ook dat sommige bxén hier een raampje hebben.

ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 27 oktober 2005 02:08 PM
  [ # 20 ]
Douwe schreef:

In de voordeuren heb ik de 2-way TS-G Series van pioneer, deze leveren 130Watt. Dit is inderdaad ook met ingebouwde tweeter en paste dus eigenlijk ook niet achter het kapje. Deze heb ik dan ook met een dremel het rooster uitgezaagt. Lijkt eigenlijk ook nog wel stoer, ik heb dus het gedeelte waar die rondjes in zitten uitgezaagd nu zie je de speakers dus. Mocht je weer anders willen haal je voor een euro nieuwe roostertjes op de sloop.

Heb ik ook. Tweeters die boven de roosters uitkomen kun je ook beter richten. En je hebt minder verstrooiing van dat plastic roostertje. Sja, de looks veranderen niet dramatisch, dat maakte me nog niet zoveel uit. Maar ik ga niet investeren in een mooi composetje om het dan duf weg te werken.

Profiel  

Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 857

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 27 oktober 2005 02:22 PM
  [ # 21 ]

Toch interessant, al die mensen die beweren dat speakers X vermogen ‘leveren’.

Rolling Eyes

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)

"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 27 oktober 2005 02:23 PM
  [ # 22 ]
Robin schreef:

Rolling Eyes

Ik vind de term “genoeg” die echte fabrikanten gebruiken altijd boeiender.

Profiel  

Robin
> 800 berichten
Totaal aantal Berichten: 857

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 27 oktober 2005 02:39 PM
  [ # 23 ]
mpostma schreef:
Robin schreef:

Rolling Eyes

Ik vind de term “genoeg” die echte fabrikanten gebruiken altijd boeiender.

Specs:
- Max. Volume: Gaat hard zat
- Vermogen: 2 x De Helft

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)

"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 27 oktober 2005 02:58 PM
  [ # 24 ]
Douwe schreef:

...Meende ook dat iemand hier nog vroeg voor een andere positie voor zijn speakers, dus niet in de hoedenplank. Ik zag ze laatst in een bx in het panneel geschroefd wat als het ware bij het oor van de achterpassagier zit. Dat is dus het gedeelte wat na de achterdeur komt. Daar kan het dus blijkbaar ook, weet alleen niet hoe diep dit gaat. En ik weet ook dat sommige bxén hier een raampje hebben.

Vroege BX-en type 2 berlines zijn daar nog wel eens mee uitgerust, vanaf de fabriek. De break’s hebben die roostertjes vlak achter de openingen van de veiligheidsgordels achterin zitten. Daar zitten dus volgens mij alleen tweeters achter, wat op zich goed zou moeten werken qua verstrooing van het geluid.
Als je dat met een losse baskist in de kofferbak zou combineren zou dat best een aardig resultaat op kunnen leveren. Ik weet alleen niet hoe die speakertjes dan gemonteerd worden. Heb dat paneel er wel eens af gehad, maar herinner me niet hoe dat daarachter eruit zag.

Profiel  

maartenmuller
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 79

Gepost: 27 oktober 2005 10:19 PM
  [ # 25 ]
Douwe schreef:

Meende ook dat iemand hier nog vroeg voor een andere positie voor zijn speakers, dus niet in de hoedenplank. Ik zag ze laatst in een bx in het panneel geschroefd wat als het ware bij het oor van de achterpassagier zit. Dat is dus het gedeelte wat na de achterdeur komt. Daar kan het dus blijkbaar ook, weet alleen niet hoe diep dit gaat. En ik weet ook dat sommige bxén hier een raampje hebben.

daar zitten bij mij ook speakers, alleen die zijn zo brak en klein dat als ik die aan doe, het eerder slechter wordt. Ook is er dan buiten meer geluid dan binnen, het is namelijk een plastic paneel…

‘k heb nu een scenic en daarvoor een peugeot 405, maar ik mis m’n BX nog steeds… Sad

Profiel  

Thiezz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 497

Gepost: 28 maart 2008 11:04 PM
  [ # 26 ]

ik ga binnekort ook aan het knutselen beginnen. de plannen zijn mooi MTX composetje 13 cm voorin te planten.
en voor achterin mooi zelf hoedenplankje maken voor of 2 ovaaltjes of een 3 weg composetje. daar ben ik nog niet uit.

als het af is zien jullie vanzelf een fototje verschijnen ergens

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 29 maart 2008 01:16 AM
  [ # 27 ]

tip!

plaats de speakers voor in de deuren achter het deurpanneel:

dan resoneerdt het panneeltje tenminste niet mee Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

Jdt
> 800 berichten
Totaal aantal Berichten: 819

Gepost: 29 maart 2008 09:33 AM
  [ # 28 ]

mijn idee Wink

owja en je kan wel een stevige kick uit je voorspeakers krijgen, mijn bx is daar het levende bewijs van Razz

sterker nog ik krijg zelfs mijn binnenspiegel aan het trillen Laughing

Profiel  

stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865

Gepost: 29 maart 2008 10:13 AM
  [ # 29 ]

je hebt een pb’tje

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  

timelezz
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 148

Gepost: 29 maart 2008 04:26 PM
  [ # 30 ]

Wat raden jullie mij concreet aan om het geluid van voren een stuk te verbeteren voor relatief lage prijs in mijn Type 1? (Dus geen uitsparingen in de voorportieren)

Profiel  

2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook