2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
koelvloeistof aftapen, vullen en ontluchten
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 27 oktober 2005 02:05 AM
  [ # 16 ]

de scheur zit aan achterkant, bij een tapeind. er uit zeiken doet het niet, ik ben er het laatst nog mee van amsterdam naar haarlem gereden en had nog water in de radiateur (always look on the bright side of life). daarna heb ik de auto nog wel eens gestart (deed ie meteen) en sinds die tijd staat ze stil.

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 27 oktober 2005 02:09 AM
  [ # 17 ]
hel1 schreef:

de scheur zit aan achterkant, bij een tapeind. er uit zeiken doet het niet, ik ben er het laatst nog mee van amsterdam naar haarlem gereden en had nog water in de radiateur (always look on the bright side of life). daarna heb ik de auto nog wel eens gestart (deed ie meteen) en sinds die tijd staat ze stil.

Bij een tapeind Sad hmm. Ik zou zeggen: “picz”!! ware het niet dat ik weet hoe rottig je wat aan de achterkant kan zien.

Succes morgen.

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 27 oktober 2005 03:17 AM
  [ # 18 ]

Ontluchten van een BX is best een rotklus hoor! Zorg inderdaad dat je kachel helemaal openstaat. Aftappen kan onderaan de radiateur met een schroefje maar een dikke slang eraf trekken gaat stukken sneller!!! Daarna inderdaad vullen tot ong. 15cm onder de rand (zit een peilstokje in bij een type 1) en alle vindbare ontluchtingsmogelijkheden opendraaien totdat er koelwater uit komt. Motor laten draaien totdat fan aanslaat met de radiateurdop eraf! Controleer ook of de kachel warm wordt als de motor een tijdje draait. Kachel werkt namelijk niet als er nog veel lucht in het koelsysteem zit.

Succes!

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 27 oktober 2005 12:07 PM
  [ # 19 ]

bedankt allemaal
jullie krijgen ongetwijfeld een verslag vanavond

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 27 oktober 2005 12:09 PM
  [ # 20 ]
hel1 schreef:

bedankt allemaal
jullie krijgen ongetwijfeld een verslag vanavond

Een foto verslag!  Very Happy

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 27 oktober 2005 12:27 PM
  [ # 21 ]

waarschijnlijk ben je al bezig, maar probeer er nog wel even voor te zorgen dat je zoveel mogelijk de stekkers rondom de radiator en bij de thermostaat ontluchtingsnippel droog houdt, dat scheelt een heeeele hoop ge$%&#$% en gezeur!

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 28 oktober 2005 12:15 AM
  [ # 22 ]

Zo, na een lange rit met ongeveer 30Km file ben ik eindelijk thuis. De rit is probleemloos verlopen.
Ik ben zo’n 4 keer gestopt om vloeistof toe te voegen, maar dat viel allemaal erg mee, blijkbaar heeft de pil zijn werk goed gedaan.
Helaas was ik te laat om onderweg bij Rene Spaan de achtebollen even op druk te laten brengen, ik heb dus heeeeel rustig gereden. Want elke hoppel in het wegdek gaf mij het gevoel dat ik aan het skippieballen was!  Very Happy

Ik heb erg veel zin in het klussen aan deze wagen, het is werkelijk nog een plaatje. Het is bijna onvoorstelbaar dat het blok naar zijn grootje is…
Maar goed, ik zal deze dame koesteren!

Heleen, heb je al foto’s online?

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 28 oktober 2005 01:40 AM
  [ # 23 ]

nog niet, durfde niet voor je aangekomen was.
dus je bent met die lege bollen naar friesland getuft Shocked  Shocked  Shocked
petje af patje!!!! Wink
ik zal dit weekend een topic maken over het afscheid van de spaanse dame (dat wordt zondag, want zaterdag werk ik weer eens Crying or Very sad

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 28 oktober 2005 03:16 AM
  [ # 24 ]

Goed te horen dat je het hebt gered. Veel succes met je aanwinst.Ik zal mijn ogen openhouden voor 1600 blokken.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 28 oktober 2005 03:36 AM
  [ # 25 ]
patje74 schreef:

Helaas was ik te laat om onderweg bij Rene Spaan de achtebollen even op druk te laten brengen, ik heb dus heeeeel rustig gereden. Want elke hoppel in het wegdek gaf mij het gevoel dat ik aan het skippieballen was!  Very Happy

Dat “skippyballen” kan ook best aan de achterdraagarmlagers liggen overigens. En nee, die hoeven niet erg scheef te staan voor dit effect.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
JanS
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 309
Geregistreerd: 08-07-2004

Gepost: 28 oktober 2005 04:47 PM
  [ # 26 ]

Als er een scheur in het motorblok zit is dat hoogstwaarschijnlijk ter hoogte ven de waterpomp. Als de koppakking is vervangen en je vergeet de ring bij de achterste linker kopbout , pers je namelijk een gat in het waterpomphuis. Dit is uitstekend te dichten met vloeibaar staal, een epoxy uit twee componenten die hard en sterk blijft. Ik heb dit zelf een keer aan de hand gehad en dat heeft langer gezeten dan het blok bleef lopen. Het is dus zonde om direct het blok te vervangen.

Jan Staat

2CV R.I.P (1977) 
2CV R.I.P. (1980) 
BX 16rs R.I.P. (1985) 
BX 19TZI R.I.P. (1991) 
BX 16 TZI R.I.P. (1992) 
BX Chic R.I.P. (1992)
Xantia 1.8i 16V sold (1996)
Xantia 1.8i 16V R.I.P.(1997)
Xantia 2.0i 16V Break Exclusive sold (1999)
Xsara Picasso 1.8 16v (2000)

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 28 oktober 2005 05:07 PM
  [ # 27 ]
JanS schreef:

Als er een scheur in het motorblok zit is dat hoogstwaarschijnlijk ter hoogte ven de waterpomp. Als de koppakking is vervangen en je vergeet de ring bij de achterste linker kopbout , pers je namelijk een gat in het waterpomphuis. Dit is uitstekend te dichten met vloeibaar staal, een epoxy uit twee componenten die hard en sterk blijft. Ik heb dit zelf een keer aan de hand gehad en dat heeft langer gezeten dan het blok bleef lopen. Het is dus zonde om direct het blok te vervangen.

Jan Staat

Klopt ja! Heeft Henk Hovis eens beschreven in de En Avant (BX Club blad). Ook dat blok deed het daarna weer goed.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 28 oktober 2005 07:38 PM
  [ # 28 ]

Mensen, dat zijn me goede tips! Ik ga daar mee aan de slag.

Even een picje van de Spaanse dame toen ze vanochtend ontwaakte in haar nieuwe omgeving.

Het ziet er vredig uit, vind je niet?

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 28 oktober 2005 08:30 PM
  [ # 29 ]

Die oprit is wel heel mooi geworden zeg !  Laughing

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 28 oktober 2005 09:03 PM
  [ # 30 ]

zo te zien was de GS al wel wakker maar de BX nog redelijk slaperig hoor

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook