1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Wie helpt me aan BX-Viagra?
Slammz
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 19-10-2005

Gepost: 27 oktober 2005 04:28 AM

Mijn BX komt niet altijd meer goed omhoog aan de voorkant!

Ik heb dit al sinds het begin eigenlijk maar het is met periodes, vooral als hij een nacht heeft stilgestaan duurt het soms wel 10 minuten voor hij beweging maakt aan de voorkant.
Soms best wel vervelend als je wegwilt, achter werkt het prima.

Ook met het zakken blijft hij juist lang voor hoog staan, en dan zegt hij ff krak, en daar gaat ie Shocked

Is dit iets ernstigs, of kan ik het zelf misschien iets aan verhelpen ( ben vrij technisch maar weet niet veel van motorisch gedeelte van auto’s ) maar ben niet bang om iets te proberen.

wie helpt me met een eventuele oplossing want ik wil dit probleem nu al een jaar oplossen Razz

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 27 oktober 2005 11:57 AM
  [ # 1 ]

Re: Wie helpt me aan BX-Viagra?

Slammz schreef:

Mijn BX komt niet altijd meer goed omhoog aan de voorkant!

Ik heb dit al sinds het begin eigenlijk maar het is met periodes, vooral als hij een nacht heeft stilgestaan duurt het soms wel 10 minuten voor hij beweging maakt aan de voorkant.
Soms best wel vervelend als je wegwilt, achter werkt het prima.

Ook met het zakken blijft hij juist lang voor hoog staan, en dan zegt hij ff krak, en daar gaat ie Shocked

Is dit iets ernstigs, of kan ik het zelf misschien iets aan verhelpen ( ben vrij technisch maar weet niet veel van motorisch gedeelte van auto’s ) maar ben niet bang om iets te proberen.

wie helpt me met een eventuele oplossing want ik wil dit probleem nu al een jaar oplossen Razz

Die krak is een stijve veerpoot. Giet eens wat olie (siliconenspray, WD40) in de gaten bovenin de veerpoten.

Niet goed omhoog willen is meestal een vervuilde hoogteregelaar. Doe eens een zoekpoging op het forum want er zijn al heel wat draadjes over volgeschreven. Zoek ook eens op hydroincage: een product van Citroen om je systeem te spoelen en zo het vuil uit de hoogteregelaar te krijgen.

Je kan hem tot die tijd een beetje helpen met de handle van de hoogteregeling. Meestal reageert ie hier nog wel op als het automatisch bijregelen al te traag gaat om nog op te wachten

Profiel  
 
Slammz
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 19-10-2005

Gepost: 27 oktober 2005 03:23 PM
  [ # 2 ]

Dankejewel, ik zal eens wat gaan proberen Very Happy

Het klopt inderdaad dat de hoogteregelaar wel werkt als ik die verzet gebeurd er wel meteen iets, dus dat gebruikte ik wel vaker als trucje om hem omhoog te laten komen en dan laten zakken tot normale stand.  Rolling Eyes

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 27 oktober 2005 03:25 PM
  [ # 3 ]

Het worden bijna standaard antwoorden: Vervuild hydraulisch systeem. Oplossing: LHM verversen, waarschijnlijk eerst spoelvloeistof. Goed doorspoelen van de remleidingen en de hoogteregelaar schoonmaken.
Meer informatie op http://www.citroenbx.nl

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 27 oktober 2005 03:26 PM
  [ # 4 ]

Het worden bijna standaard antwoorden: Vervuild hydraulisch systeem

Inderdaad…. verwaarloost dan iedereen z’n BX?

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 27 oktober 2005 03:36 PM
  [ # 5 ]

Ik had hetzelfde probleem en na het lhm verversen was het nog niet optimaal verbeterd. Ik heb het stangenstelsen van de hoogteregelaar op alle scharnierende punten in gespoten met soort white grease (wit vet) van innotec. Sinds dien werkt het weer perfect en is het nooit meer terug gekomen.

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 27 oktober 2005 03:54 PM
  [ # 6 ]
Harm schreef:

Het worden bijna standaard antwoorden: Vervuild hydraulisch systeem

Inderdaad…. verwaarloost dan iedereen z’n BX?

Ik niet en toch werkt mijn bx (nog) niet feilloos. Maar dat komt nog Twisted Evil  Binnenkort nieuwe debietregelaar, hoogteregelaars en veerpootjes Cool

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 27 oktober 2005 04:01 PM
  [ # 7 ]
Harm schreef:

Het worden bijna standaard antwoorden: Vervuild hydraulisch systeem
Inderdaad…. verwaarloost dan iedereen z’n BX?

Ach, toch had mijn BX hetzelfde (al mijn BXen die ik heb gehad, bijna). De huidige had toen ik hem had gekocht altijd dealeronderhoud gehad. Verwaarlozen: ja (dealer laks), nee (klant betaalt genoeg geld voor de dealer). Het is gewoon gevoelig op dit punt, laat ik het daar maar op houden. Het is op lange termijn in elk geval niet vrij van onderhoud.

Profiel  
 
Slammz
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 19-10-2005

Gepost: 27 oktober 2005 06:40 PM
  [ # 8 ]
Harm schreef:

Het worden bijna standaard antwoorden: Vervuild hydraulisch systeem

Inderdaad…. verwaarloost dan iedereen z’n BX?

Ik verwaarloos mijn BX zeker niet, dit deed hij al vanaf het begin, hij heeft altijd onderhoud gehad, dus daar zal het niet liggen!

LHM is ook al een keer ververst, heb het wel eens gevraagd bij de garage maar daar kwam ik niet verder dan “de auto is al wat ouder dus dat kan dat ie wat vaster zit” hij is uit ‘93

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 27 oktober 2005 06:43 PM
  [ # 9 ]
Slammz schreef:
Harm schreef:

Het worden bijna standaard antwoorden: Vervuild hydraulisch systeem

Inderdaad…. verwaarloost dan iedereen z’n BX?

Ik verwaarloos mijn BX zeker niet, dit deed hij al vanaf het begin, hij heeft altijd onderhoud gehad, dus daar zal het niet liggen!

LHM is ook al een keer ververst, heb het wel eens gevraagd bij de garage maar daar kwam ik niet verder dan “de auto is al wat ouder dus dat kan dat ie wat vaster zit” hij is uit ‘93

Haha, niet persoonlijk opvatten Wink Zoals ik al zei: veel BXen krijgen er vroeg of laat last van. Er is echt al een hoop over geschreven op dit forum.

Profiel  
 
Slammz
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 19-10-2005

Gepost: 27 oktober 2005 06:57 PM
  [ # 10 ]
mpostma schreef:
Slammz schreef:
Harm schreef:

Het worden bijna standaard antwoorden: Vervuild hydraulisch systeem

Inderdaad…. verwaarloost dan iedereen z’n BX?

Ik verwaarloos mijn BX zeker niet, dit deed hij al vanaf het begin, hij heeft altijd onderhoud gehad, dus daar zal het niet liggen!

LHM is ook al een keer ververst, heb het wel eens gevraagd bij de garage maar daar kwam ik niet verder dan “de auto is al wat ouder dus dat kan dat ie wat vaster zit” hij is uit ‘93

Haha, niet persoonlijk opvatten Wink Zoals ik al zei: veel BXen krijgen er vroeg of laat last van. Er is echt al een hoop over geschreven op dit forum.


Ja, ik heb inderdaad al wat meer gevonden hierover, alleen nog niet over die hydroincage waar je het over had. Heb er op gegoogled, maar de enige link die ik kreeg was naar dit forum Rolling Eyes

Of ik ben als een n00b bezig of zit er een spelfoutje in Razz

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 27 oktober 2005 07:21 PM
  [ # 11 ]

Ja, ik heb inderdaad al wat meer gevonden hierover, alleen nog niet over die hydroincage waar je het over had. Heb er op gegoogled, maar de enige link die ik kreeg was naar dit forum

Kan kloppen spul heet namelijk hydraurincage van Total.

gg googlen levert op :
 

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 27 oktober 2005 08:59 PM
  [ # 12 ]

Als je begint met het schoonmaken van de hoogteregelaar stangetjes, ben je al een heel eind!  Wink
Je hebt wel genoeg LHM toch?

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 27 oktober 2005 09:12 PM
  [ # 13 ]
jeroentje schreef:

Kan kloppen spul heet namelijk hydraurincage van Total.

Surprisedops: rincage… :d na 4 jaar begint er eindelijk een lampje te branden.

Profiel  
 
Slammz
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 19-10-2005

Gepost: 28 oktober 2005 12:22 AM
  [ # 14 ]
WYD schreef:

Als je begint met het schoonmaken van de hoogteregelaar stangetjes, ben je al een heel eind!  Wink
Je hebt wel genoeg LHM toch?

Ik heb genoeg LHM is pas nog gecontroleerd.

Die hoogteregelaar stangetjes, hoe kom ik daar bij en waar vind ik die precies, ik voel me echt een nitwit nu Razz meestal moet ik alle problemen oplossen maar van auto’s weet ik echt van 0,1 tot 0 Razz maargoed, ik wil het graag allemaal zelf kunnen op ten duur Rolling Eyes

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 28 oktober 2005 03:54 AM
  [ # 15 ]
Slammz schreef:
WYD schreef:

Als je begint met het schoonmaken van de hoogteregelaar stangetjes, ben je al een heel eind!  Wink
Je hebt wel genoeg LHM toch?

Ik heb genoeg LHM is pas nog gecontroleerd.

Die hoogteregelaar stangetjes, hoe kom ik daar bij en waar vind ik die precies, ik voel me echt een nitwit nu Razz meestal moet ik alle problemen oplossen maar van auto’s weet ik echt van 0,1 tot 0 Razz maargoed, ik wil het graag allemaal zelf kunnen op ten duur Rolling Eyes

Ik moet onwillekeurig denken aan het verdeelblok; als je stuurbekrachtiging hebt draai dan eens een slagje aan het stuur direct nadat je start en kijk of dat uitmaakt.

Verder zou ik je aan willen raden vooral ook eens te “ochtendgymnastieken”: auto in de hoogste stand en geleidelijk (niet in 1x!) laten zakken, ALS je er tenminste zeker bent dat de LHM de laatste 2 jaar of 60.000km is vervangen, anders moet je dat als de wiedeweerga doen.

Ik had dit ook toen ik stipt 2.5 jaar rondreed met dezelfde LHM; na het verversen was het over; ik heb ook wel eens een BX met deze kwaal met hydraurincage behandeld. Tja, dat werkt wel maar verwacht er geen wonderen van.

Wat me verder opviel bij mijn 94er break is dat de hoogteverstel-handle op een plaat onder de auto zit geschroefd en dat juist DIE plaat doorgeroest is (als enige roest a/d auto, op het zonnedak na);  dat zal ook niet exemplarisch wezen en op termijn ook tot dit soort kuren leiden.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook