Mijn BX komt niet altijd meer goed omhoog aan de voorkant!
Ik heb dit al sinds het begin eigenlijk maar het is met periodes, vooral als hij een nacht heeft stilgestaan duurt het soms wel 10 minuten voor hij beweging maakt aan de voorkant.
Soms best wel vervelend als je wegwilt, achter werkt het prima.
Ook met het zakken blijft hij juist lang voor hoog staan, en dan zegt hij ff krak, en daar gaat ie
Is dit iets ernstigs, of kan ik het zelf misschien iets aan verhelpen ( ben vrij technisch maar weet niet veel van motorisch gedeelte van auto’s ) maar ben niet bang om iets te proberen.
wie helpt me met een eventuele oplossing want ik wil dit probleem nu al een jaar oplossen
Re: Wie helpt me aan BX-Viagra?
Slammz schreef:Mijn BX komt niet altijd meer goed omhoog aan de voorkant!
Ik heb dit al sinds het begin eigenlijk maar het is met periodes, vooral als hij een nacht heeft stilgestaan duurt het soms wel 10 minuten voor hij beweging maakt aan de voorkant.
Soms best wel vervelend als je wegwilt, achter werkt het prima.Ook met het zakken blijft hij juist lang voor hoog staan, en dan zegt hij ff krak, en daar gaat ie
Is dit iets ernstigs, of kan ik het zelf misschien iets aan verhelpen ( ben vrij technisch maar weet niet veel van motorisch gedeelte van auto’s ) maar ben niet bang om iets te proberen.
wie helpt me met een eventuele oplossing want ik wil dit probleem nu al een jaar oplossen
Die krak is een stijve veerpoot. Giet eens wat olie (siliconenspray, WD40) in de gaten bovenin de veerpoten.
Niet goed omhoog willen is meestal een vervuilde hoogteregelaar. Doe eens een zoekpoging op het forum want er zijn al heel wat draadjes over volgeschreven. Zoek ook eens op hydroincage: een product van Citroen om je systeem te spoelen en zo het vuil uit de hoogteregelaar te krijgen.
Je kan hem tot die tijd een beetje helpen met de handle van de hoogteregeling. Meestal reageert ie hier nog wel op als het automatisch bijregelen al te traag gaat om nog op te wachten
Dankejewel, ik zal eens wat gaan proberen
Het klopt inderdaad dat de hoogteregelaar wel werkt als ik die verzet gebeurd er wel meteen iets, dus dat gebruikte ik wel vaker als trucje om hem omhoog te laten komen en dan laten zakken tot normale stand.
Het worden bijna standaard antwoorden: Vervuild hydraulisch systeem. Oplossing: LHM verversen, waarschijnlijk eerst spoelvloeistof. Goed doorspoelen van de remleidingen en de hoogteregelaar schoonmaken.
Meer informatie op http://www.citroenbx.nl
Het worden bijna standaard antwoorden: Vervuild hydraulisch systeem
Inderdaad…. verwaarloost dan iedereen z’n BX?
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Ik had hetzelfde probleem en na het lhm verversen was het nog niet optimaal verbeterd. Ik heb het stangenstelsen van de hoogteregelaar op alle scharnierende punten in gespoten met soort white grease (wit vet) van innotec. Sinds dien werkt het weer perfect en is het nooit meer terug gekomen.
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Harm schreef:Het worden bijna standaard antwoorden: Vervuild hydraulisch systeem
Inderdaad…. verwaarloost dan iedereen z’n BX?
Ik niet en toch werkt mijn bx (nog) niet feilloos. Maar dat komt nog Binnenkort nieuwe debietregelaar, hoogteregelaars en veerpootjes
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Harm schreef:Het worden bijna standaard antwoorden: Vervuild hydraulisch systeem
Inderdaad…. verwaarloost dan iedereen z’n BX?
Ach, toch had mijn BX hetzelfde (al mijn BXen die ik heb gehad, bijna). De huidige had toen ik hem had gekocht altijd dealeronderhoud gehad. Verwaarlozen: ja (dealer laks), nee (klant betaalt genoeg geld voor de dealer). Het is gewoon gevoelig op dit punt, laat ik het daar maar op houden. Het is op lange termijn in elk geval niet vrij van onderhoud.
Harm schreef:Het worden bijna standaard antwoorden: Vervuild hydraulisch systeem
Inderdaad…. verwaarloost dan iedereen z’n BX?
Ik verwaarloos mijn BX zeker niet, dit deed hij al vanaf het begin, hij heeft altijd onderhoud gehad, dus daar zal het niet liggen!
LHM is ook al een keer ververst, heb het wel eens gevraagd bij de garage maar daar kwam ik niet verder dan “de auto is al wat ouder dus dat kan dat ie wat vaster zit” hij is uit ‘93
Slammz schreef:Harm schreef:Het worden bijna standaard antwoorden: Vervuild hydraulisch systeem
Inderdaad…. verwaarloost dan iedereen z’n BX?
Ik verwaarloos mijn BX zeker niet, dit deed hij al vanaf het begin, hij heeft altijd onderhoud gehad, dus daar zal het niet liggen!
LHM is ook al een keer ververst, heb het wel eens gevraagd bij de garage maar daar kwam ik niet verder dan “de auto is al wat ouder dus dat kan dat ie wat vaster zit” hij is uit ‘93
Haha, niet persoonlijk opvatten Zoals ik al zei: veel BXen krijgen er vroeg of laat last van. Er is echt al een hoop over geschreven op dit forum.
mpostma schreef:Slammz schreef:Harm schreef:Het worden bijna standaard antwoorden: Vervuild hydraulisch systeem
Inderdaad…. verwaarloost dan iedereen z’n BX?
Ik verwaarloos mijn BX zeker niet, dit deed hij al vanaf het begin, hij heeft altijd onderhoud gehad, dus daar zal het niet liggen!
LHM is ook al een keer ververst, heb het wel eens gevraagd bij de garage maar daar kwam ik niet verder dan “de auto is al wat ouder dus dat kan dat ie wat vaster zit” hij is uit ‘93
Haha, niet persoonlijk opvatten Zoals ik al zei: veel BXen krijgen er vroeg of laat last van. Er is echt al een hoop over geschreven op dit forum.
Ja, ik heb inderdaad al wat meer gevonden hierover, alleen nog niet over die hydroincage waar je het over had. Heb er op gegoogled, maar de enige link die ik kreeg was naar dit forum
Of ik ben als een n00b bezig of zit er een spelfoutje in
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Als je begint met het schoonmaken van de hoogteregelaar stangetjes, ben je al een heel eind!
Je hebt wel genoeg LHM toch?
jeroentje schreef:
Kan kloppen spul heet namelijk hydraurincage van Total.
ops: rincage… :d na 4 jaar begint er eindelijk een lampje te branden.
WYD schreef:Als je begint met het schoonmaken van de hoogteregelaar stangetjes, ben je al een heel eind!
Je hebt wel genoeg LHM toch?
Ik heb genoeg LHM is pas nog gecontroleerd.
Die hoogteregelaar stangetjes, hoe kom ik daar bij en waar vind ik die precies, ik voel me echt een nitwit nu meestal moet ik alle problemen oplossen maar van auto’s weet ik echt van 0,1 tot 0 maargoed, ik wil het graag allemaal zelf kunnen op ten duur
Slammz schreef:WYD schreef:Als je begint met het schoonmaken van de hoogteregelaar stangetjes, ben je al een heel eind!
Je hebt wel genoeg LHM toch?Ik heb genoeg LHM is pas nog gecontroleerd.
Die hoogteregelaar stangetjes, hoe kom ik daar bij en waar vind ik die precies, ik voel me echt een nitwit nu meestal moet ik alle problemen oplossen maar van auto’s weet ik echt van 0,1 tot 0 maargoed, ik wil het graag allemaal zelf kunnen op ten duur
Ik moet onwillekeurig denken aan het verdeelblok; als je stuurbekrachtiging hebt draai dan eens een slagje aan het stuur direct nadat je start en kijk of dat uitmaakt.
Verder zou ik je aan willen raden vooral ook eens te “ochtendgymnastieken”: auto in de hoogste stand en geleidelijk (niet in 1x!) laten zakken, ALS je er tenminste zeker bent dat de LHM de laatste 2 jaar of 60.000km is vervangen, anders moet je dat als de wiedeweerga doen.
Ik had dit ook toen ik stipt 2.5 jaar rondreed met dezelfde LHM; na het verversen was het over; ik heb ook wel eens een BX met deze kwaal met hydraurincage behandeld. Tja, dat werkt wel maar verwacht er geen wonderen van.
Wat me verder opviel bij mijn 94er break is dat de hoogteverstel-handle op een plaat onder de auto zit geschroefd en dat juist DIE plaat doorgeroest is (als enige roest a/d auto, op het zonnedak na); dat zal ook niet exemplarisch wezen en op termijn ook tot dit soort kuren leiden.
Ich bin ein Breaker