Groot lichtschakelaar die blijft hangen.
mosz
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7

Gepost: 27 oktober 2005 05:53 PM

Hallo;

Voor de 2e X in een half jaar tijd heb ik hetzelde probleem nl: mijn groot lichtschakelaar blijft dus hangen op groot licht. Als ik ‘m naar me toe trek om over te gaan op normaal licht, doet ie dus niet en blijft hangen op GROOT. Half jaar geleden had ik het zelfde probleem, ben naar de sloop gereden, een schakelaar uit een sloopbak gehaald en erbij mij weer ingebouwd. Probleem opgelost dacht ik tot een paar dagen geleden. weer hetzelfde euvel.
Weet iemand of dat gewoon pech is of dat er ook nog iets aan mijn elektric system defect kan zijn waardoor die schakelaar het begeeft.

Bedankt alvast voor de reacties!!!!

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 27 oktober 2005 06:08 PM
  [ # 1 ]

Re: Groot lichtschakelaar die blijft hangen.

mosz schreef:

Hallo;

Voor de 2e X in een half jaar tijd heb ik hetzelde probleem nl: mijn groot lichtschakelaar blijft dus hangen op groot licht. Als ik ‘m naar me toe trek om over te gaan op normaal licht, doet ie dus niet en blijft hangen op GROOT. Half jaar geleden had ik het zelfde probleem, ben naar de sloop gereden, een schakelaar uit een sloopbak gehaald en erbij mij weer ingebouwd. Probleem opgelost dacht ik tot een paar dagen geleden. weer hetzelfde euvel.
Weet iemand of dat gewoon pech is of dat er ook nog iets aan mijn elektric system defect kan zijn waardoor die schakelaar het begeeft.

Type 1 lichtchakelaars gaan regelmatig kapot. Maar ik begrijp dat je een type 2 hebt (witte knipperlichten voor). In dat geval kun je je afvragen of het grootllicht belachelijk veel stroom trekt. De hoofdstroom voor de lampen gaat gewoon door de schakelaar. Niet toevallig verstralers erbij of 100 Watt lampen (ipv standaard 60 Watt)? Zo nee, dan heb je denk ik pech gehad. Ik heb 1 x de schakelaar kapot gehad, maar dat kwam omdat de plastic steel was afgebroken en er was dus niks mis met het mechaniek van de schakelaar. Volgens mij zijn dit normaal gesproken behoorlijk betrouwbare dingen.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 28 oktober 2005 02:02 AM
  [ # 2 ]

Re: Groot lichtschakelaar die blijft hangen.

mpostma schreef:
mosz schreef:

Hallo;

Type 1 lichtchakelaars gaan regelmatig kapot. Maar ik begrijp dat je een type 2 hebt (witte knipperlichten voor). In dat geval kun je je afvragen of het grootllicht belachelijk veel stroom trekt. De hoofdstroom voor de lampen gaat gewoon door de schakelaar. Niet toevallig verstralers erbij of 100 Watt lampen (ipv standaard 60 Watt)? Zo nee, dan heb je denk ik pech gehad. Ik heb 1 x de schakelaar kapot gehad, maar dat kwam omdat de plastic steel was afgebroken en er was dus niks mis met het mechaniek van de schakelaar. Volgens mij zijn dit normaal gesproken behoorlijk betrouwbare dingen.

Ondanks aardig wat praktijkvoorbeelden met type 2/3 en meermaals zware mishandelingen nog nooit zo’n ding kapot gehad. Steel laat zich btw wel plakken als het moet ook.

Zoiets moet dan haast wel aan de behandeling of aangesloten stroomverbruikers liggen.

Er zijn overigens wel 2 soorten in; 1 met grijs/blauw wordende en 1 met zwart blijvende steel. De ene kun je er met enig gepiel wél afhalen, de ander echt niet. Het zijn ook verschillende fabrikaten (de ene is Jaeger, maar welke ook alweer…); wellicht is 1 van beide slechter? Kijk eens naar het assortiment…

Ich bin ein Breaker

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook