Gisteren heb ik een puntgave zwitserse gti turbo2 gekocht,gevonden op marktplaats.
De auto is uit ‘87 met 130000 km op de klok,heeft abs ,schuifdak en een boardcomputer als extra,s.
De koppeling is hagelnieuw,nog geen 100km oud,de btw (aangifte eu) is al betaald.
De cx is al een keer bij de rdw geweest,en is toen afgekeurd op de voorbanden.
De vorige eigenaar stoorde zich aan wat kleine beschadigingen en deukjes,en heeft de cx door een plaatwerker helemaal strak laten maken.
Vier jaar lang heeft ze gestript in een verwarmde garagebox gestaan.
Nu is het mijn beurt om er iets van te maken,origineel is de cx wit maar het zou ook zwart kunnen worden of cassis nacre of….....
Ik hou jullie op de hoogte,gr Raymond.
Het was een cx of niks
Wij zijn dol op :photo :photo :photo
Ik ben ook wel benieuwd. :photo Wat voor interieur zit erin? Leer of chevron?
La CX, elle est plus qu’une voiture.
Nog Citroën-loos. Op dit moment rijdend in mama’s Renault Mégane RN 1.4 16V (2000, Rouge Cérise). En tout cas, un véhicule français
cx gti turbo 2
Er zit gewoon stof in,ik moet de cx nog ophalen uit den haag.
Waarschijnlijk gebeurt dat op woensdag 9-11,xm met trailer en de gti t2 achterop.
Eens kijken of ik van die gestripte cx een paar foto’s kan maken,dan moet ik nog een manier zien te vinden om de foto’s hier op de site te krijgen.
Voor deze maand heb ik het potje leeg,ik wil haar zo rond 20 november naar de spuiter brengen,waarschijnlijk word het toch de originele kleur wit.
Gr Raymond
Het was een cx of niks
Storing in de injectie
Wat een gemier om een cx op de autoambulance te krijgen,als ze niet meer loopt en je niet het juiste materiaal bij je hebt.
Waarschijnlijk heeft de benzinepomp het begeven na vier jaar droogstaan,een vonk is wel aanwezig.
Is een soortgelijke storing als de gti turbo van trx’ke dus het kan ook nog in de bedrading/stuurrelais zitten
Gelukkig staat ze nu achter m,n huis,dat word dus een weekend doormeten.
Morgen eerst even een gebruikte pomp ophalen voor het geval dat..
Van het weekend zal ik een paar foto’s schieten,nu nog tips om ze hier op het forum te krijgen.
Gr Raymond
Het was een cx of niks
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
fotos kun je uploaden naar http://www.imageshack.us vervolgens krijg je een aantal links te zien, ik meen dat je de onderste moet hebben, de “direct link”
Je kunt de foto’s vervolgens hier plaatsen door het linkje tussen te zetten, let op, er mag géén spatie tussen staan.
suc6, en ik ben benieuwd!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Re: Storing in de injectie
ray schreef:Wat een gemier om een cx op de autoambulance te krijgen,als ze niet meer loopt en je niet het juiste materiaal bij je hebt.
Waarschijnlijk heeft de benzinepomp het begeven na vier jaar droogstaan,een vonk is wel aanwezig.
Is een soortgelijke storing als de gti turbo van trx’ke dus het kan ook nog in de bedrading/stuurrelais zittenGelukkig staat ze nu achter m,n huis,dat word dus een weekend doormeten.
Morgen eerst even een gebruikte pomp ophalen voor het geval dat..
Van het weekend zal ik een paar foto’s schieten,nu nog tips om ze hier op het forum te krijgen.
Gr Raymond
Heb je benzine druk/aanvoer ?
Vorige zondag heb ik en kameraad zijn prestige gaan uitmeten, hij had deze gekocht met niet lopende motor.
Een franse ‘81er (uit regio 47 iemand die weet waar dat is ?)was x aantal jaren geleden stil gevallen op de snelweg en staat dus aan een hele tijd stil.
Alles dus uitgemeten niets noemenswaardigs gevonden , benzine druk is er ontsteking ook verstuivers worden aangestuurd , uiteindelijk heb ik deze vervangen waarna de motor liep.
Wat ik hier mee wil zeggen : van het stil staan komen de verstuivers vast te zitten , maar wat het rare is ik heb een GTiTsloper die 9 jaar niet gedraait heeft en waarvan de verstuivers niet vast zitten…
Benzinepomp kan natuurlijk ook vast te komen zitten van stilstaan.
Succes
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
@ ray: hoe heb je ‘m er uiteindelijk toch opgekregen? Kan me nu even niet anders voorstellen dat het lomp moet zijn gegaan (nood breekt wet ). Dus met een haak erop gehesen.
@ trxke: 47 is Lot-Et-Garonne (hoofdstad Agen). Ligt in Zuid-West Frankrijk.
La CX, elle est plus qu’une voiture.
Nog Citroën-loos. Op dit moment rijdend in mama’s Renault Mégane RN 1.4 16V (2000, Rouge Cérise). En tout cas, un véhicule français
@MSL:
5 jaar geleden hebben mijn vader en ik eens een 22 TRS opgehaald.
Deze motor liep ook niet, dus moest de autoambulance mee.
Maar er was ook iets met de lier.
En met een beetje menskracht hielp om die gare TRS op de ambulance te krijgen.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
project gti turbo 2
Ik ga van het weekend zowel de pomp als de injectors vervangen.
De pomp moet je duidelijk kunnen horen (zoem),ik hoor amper iets.
Ik heb hier nog een setje verstuivers liggen uit een gti turbo1,misschien zijn die hetzelfde.
Zonet heeft ze heel even op 1 cylinder gelopen,de rest van de bougies blijven kurkdroog.
Msl,ik had het geluk dat ik een kantelbare ambulance bij me had met een
lier,met oprijplaten had ik het kunnen vergeten.
Je kunt een cx ook opbokken,dan blijft ze hoog staan,daar is zelfs speciaal gereedschap voor van citroen.
Zijn massieve blokjes zo,n 10 cm lang 3cm breed,2cm hoog,hiermee blokkeer je de draagarmen.
Een stuk staal op maat wil ook wel helpen.
Gr Raymond.
Het was een cx of niks
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Re: project gti turbo 2
ray schreef:
...Ik heb hier nog een setje verstuivers liggen uit een gti turbo1,misschien zijn die hetzelfde.
Zonet heeft ze heel even op 1 cylinder gelopen,de rest van de bougies blijven kurkdroog…
Verstuivers van een T2 hebben een anders Bosch code dan die van de T1.
Maar als ze al even op 1 cilinder heeft gelopen kan het goed zijn dat de andere door de warmte (als die er al is ?)van het blok stilaan los komen.
Het is mij op die manier al eens gelukt bij een T1 en nadien geen problemen meer mee gehad (met die betreffende verstuivers).
Ik heb er toen wel een ganse namiddag mee bezig geweest.
Naar mate de motor warmer werd ging het steeds beter, eerst draaide de motor op 1 cil. tijdje later op 2 nog later op 3 en uiteindelijk op 4 .
Ik moest wel met het gaspedaal de motor draaiende houden, in het begin volgas.
Als je meet of de verstuivers aangestuurd worden ben je zeker dat het dat is .
Kan natuurlijk ook de pomp zijn die niet voldoende druk geeft, sommige pompen hoor je ook veel minder dan andere.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Verstuivers
Deze cx is er een met katalysator (156pk),heeft ook dezelfde compressie verhouding als een t1.
Waarschijnlijk is alles weer net iets anders,misschien even bij de citroendealer opzoeken.
De startmotor vond dat doorstarten maar niets,die begon aardig te stinken.
Zometeen nog maar eens proberen.
Gr raymond
Het was een cx of niks
Er is weer leven
Dat viel weer mee,waren dus toch de injectors,eerst even op 1 pit,toen waren het er plotseling 3 en nu zelfs de laatste.
Nu is de cx weer mobiel,van het weekend even de vloeistoffen verversen,de bollen vullen,techniek nakijken.
Daar valt vast nog wel wat over te schrijven.
Raymond
Het was een cx of niks
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Re: Er is weer leven
ray schreef:Dat viel weer mee,waren dus toch de injectors,eerst even op 1 pit,toen waren het er plotseling 3 en nu zelfs de laatste.
Nu is de cx weer mobiel,van het weekend even de vloeistoffen verversen,de bollen vullen,techniek nakijken.
Daar valt vast nog wel wat over te schrijven.
Raymond
Dat is goed nieuws
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Hehe dat is idd goed nieuws.
Maar helaas zou dit niet gaan werken als ik met de GTi bezig zou zijn geweest.
Die had echt veel meer nodig.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Wat de kleur betreft…... ik zou toch voor origineel gaan.
En zeker in de kleur wit.
Een witte strakke, blinkende CX vind ik zelf zeer fraai…...