Ik heb deze vraag eens eerder gesteld in een subje, maar misschien kunnen jullie me verder helpen
ik heb helemaal geen automatische verlichting! Het woord AUTO staat niet op de stengel en ik kan dat knopje op het eind van de stengel niet indrukken, (zoals ik dat wel kan bij die van de boordcomputer)
Is dit raar, geacht forum??
Het betreft een C5 break 2.0. hdi ligne prestige uit okt 2001. Ik neem aan dat die dat hebben. Ik heb de auto als occasion gekocht, kan misschien de vorige eigenaar een andere stengel er op hebben laten zetten?
Verder trouwens een maand later met 4000 km geen klachten.
Groeten en bedankt (maar weer)
Ronald
———
NU: C3 e-HDI 90 Airdream Collection
Eerder
Renault 4 (220000 km)
Fiat Uno carrara (75000)
citroen BX 14E (225000)
citroen BX 19D (309000)
VW Passat Variant 19 D (313000)
Citroen C5 2.0 Hdi LIgne Prestige (318.000)
elke ligne prestige heeft het als het goed is.. maar heb je een regen sensor??
PjotrBlom schreef:elke ligne prestige heeft het als het goed is.. maar heb je een regen sensor??
ja die heb ik wel
———
Eerder
Renault 4 (220000 km)
Fiat Uno carrara (75000)
citroen BX 14E (225000)
citroen BX 19D (309000)
Als je een regensensor hebt zou je dus ook automatische verlichting moeten hebben. Mogelijk hebben ze de schakelaars rond het stuur (com 2000) ooit vervangen door een verkeerd type.
Ik heb ook een Linge prestige maar ook geen automatische verlichting.
V strom schreef:Ik heb ook een Linge prestige maar ook geen automatische verlichting.
Vreemde zaak toch. Hoe kunnen sommige Ligne prestiges uit hetzelfde jaar nu wel en sommige niet autom. verlichting hebben.
Ik vraag me af of ik bij de dealer waar ik hem gekocht heb, en dus nog garantie heb, deze auto. lampenfunctie kan “opeisen”, als hij er standaard op hoort te zitten.
———
Eerder
Renault 4 (220000 km)
Fiat Uno carrara (75000)
citroen BX 14E (225000)
citroen BX 19D (309000)
moet je even in de Brocheres kijken van 2001 (ik heb ze vanaf eind 2002..) mischien heeft iemant die hier??? :
Aan de brochures kan je geen rechten ontlenen…
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Er zijn wel 2 verschillende modellen van het eerste type C5….
Het verschil was dat de cruise control standaart werd op de tweede van type I…
het zou kunnen dat de automatische verlichting er ook pas toen bij is gekome..
www.jvdb.tk schreef:Er zijn wel 2 verschillende modellen van het eerste type C5….
Het verschil was dat de cruise control standaart werd op de tweede van type I…het zou kunnen dat de automatische verlichting er ook pas toen bij is gekome..
ik heb wél cruise control!
———
Eerder
Renault 4 (220000 km)
Fiat Uno carrara (75000)
citroen BX 14E (225000)
citroen BX 19D (309000)
ik heb wél cruise control!
Ik ook….........maar dat hoeft niet standaard te zijn kan bijgekocht zijn door vorige eigenaar toch ?
Volgens mijn documentatie en Productspecificaties Citroên C5 van jan.2001 en maart 2001 moet “Automatische inschakeling koplampen bij duisternis of regen” standaard aanwezig zijn op de Ligne Prestige.
Ook in de brochure “Intelligente functies” staat vermeld dat Automatische verlichting vanaf de Ligne Prestige aanwezig is en staat bij de “door de bestuurder” in te stellen functies.
Het is dus wel zeer vreemd als deze functie niet op je auto aanwezig is. Heb je wel een Nederlandse uitvoering?
Voor wat betreft de Cruise Control was dat niet standaard op de Ligne Prestige BEHALVE op de 2.0HDi 110 pk daar was een bedrag van 700 gulden inbegrepen voor Cruise Control. Over dit bedrag werd geen BPM berekend.
Een regensensor maakt deel uit van de optie “Pack Comfort” en dat was in 2001 standaard aanwezig op de Ligne Prestige.
Wellicht een handige tip: een dealer kan adhv het chassisnummer bij de fabriek na laten gaan wat er af-fabriek wel en niet op je auto zat. Daar hebben ze niet zo’n zin in, de dealers, maar ze kunnen het wel.
Mijn tweede Xantia had een ABS-lampje dat brandde. Het model dat ik reed had, dacht ik, standaard ABS. Navraag adhv. het chassisnummer leerde me dat mijn exemplaar af-fabriek ZONDER abs was geleverd. Het lampje brandde omdat een helder type voor aflevering alle lampjes achter het dasboard had vervangen (een klus waar elke Xantia-bezitter wel een keer tegenaan loopt) en daarbij OOK lampjes in gaatjes had gedaan waar eerst geen lampjes hadden gezeten. Da’s minder slim.
Aanvulling: het is bij Citroen dus NIET zo dat als iets volgens de specificaties er op moet zitten, dat daadwerkelijk ook zo is. En omgekeerd.
Off-topic: troost je: ik rijd nu Skoda Octavia en een hele serie daarvan (de mijne uitgerekend niet) is ongevraagd en ongedocumenteerd met alarm af-fabriek afgeleverd. Zelfs de dealers vroegen zich af waar die rode schakelaar in de deurpost voor was (voor het tijdelijk uitzetten van het ultrasone gedeelte)
Peugeot 306 3-deurs XS 1.8 16v 1999
Peugeot 306 cabrio 1.8 1996
Higgy schreef:Off-topic: troost je: ik rijd nu Skoda Octavia
aktaion@
Weet je wel zeker dat je een Ligne Prestige hebt want op de 2.0HDi 110pk Ligne Sèduction zat geen automatische verlichting in 2001. Heb je buitenspiegels in kleur carroserie + temperatuur geregelde airco met pollenfilter + gekoeld dashboardkastje + een in hoogte verstelbare passagiersstoel + inklapbare en in hoogte verstelbare armsteunen vóór ?Zo ja dan heb je een Prestige, zo niet dan heb je een Sèduction.
Een regensensor kan wel op de Sèduction zitten via de optie Comfort Pack die wel op de Sèduction kon worden besteld.
Weet je wel zeker dat je een Ligne Prestige hebt want op de 2.0HDi 110pk Ligne Sèduction zat geen automatische verlichting in 2001. Heb je buitenspiegels in kleur carroserie + temperatuur geregelde airco met pollenfilter + gekoeld dashboardkastje + een in hoogte verstelbare passagiersstoel + inklapbare en in hoogte verstelbare armsteunen vóór ?Zo ja dan heb je een Prestige, zo niet dan heb je een Sèduction.
Een regensensor kan wel op de Sèduction zitten via de optie Comfort Pack die wel op de Sèduction kon worden besteld.
Zeg Tonk: Dit heb ik allemaal maar geen automatische verlichting.
Maar dat maakt me eigelijk ook helemaal niets uit.