TonK schreef:aktaion@
Weet je wel zeker dat je een Ligne Prestige hebt want op de 2.0HDi 110pk Ligne Sèduction zat geen automatische verlichting in 2001. Heb je buitenspiegels in kleur carroserie + temperatuur geregelde airco met pollenfilter + gekoeld dashboardkastje + een in hoogte verstelbare passagiersstoel + inklapbare en in hoogte verstelbare armsteunen vóór ?Zo ja dan heb je een Prestige, zo niet dan heb je een Sèduction.
Een regensensor kan wel op de Sèduction zitten via de optie Comfort Pack die wel op de Sèduction kon worden besteld.
Ja dat heb ik allemaal. Vreemde toestand. Op zich kan ik wel leven zonder de autom. verlichting, maar ik vraag me af hoe het mogelijk is dat ik hem niet heb, terwijl het blijkbaar er wel standaard op hoort te zitten.
In ieder geval bedankt allemaal voor jullie “zorgen”
———
NU: C3 e-HDI 90 Airdream Collection
Eerder
Renault 4 (220000 km)
Fiat Uno carrara (75000)
citroen BX 14E (225000)
citroen BX 19D (309000)
VW Passat Variant 19 D (313000)
Citroen C5 2.0 Hdi LIgne Prestige (318.000)
Aktaion, ik heb wel automatische verlichting, kwam er dankzij jou achter, maar…..................je mist niets hoor. Ik vind het een beetje onzinnig, als je de ruitenwisser op automatisch hebt, wat ik vaak doe gaat verlichting niet automatisch terwijl het naar mijn zin toch te donker is om zonder verlichting te rijden.
V strom schreef:Aktaion, ik heb wel automatische verlichting, kwam er dankzij jou achter, maar…..................je mist niets hoor. Ik vind het een beetje onzinnig, als je de ruitenwisser op automatisch hebt, wat ik vaak doe gaat verlichting niet automatisch terwijl het naar mijn zin toch te donker is om zonder verlichting te rijden.
dat gebeurd bij mij wel;zodra de ruitenwissers geactiveerd worden gaat de verlichting aan
dat gebeurd bij mij wel;zodra de ruitenwissers geactiveerd worden gaat de verlichting aan
Ja bij mij ook, maar niet als ik hem op automatisch wissen zet. Bij jou ook met automatisch wissen ?
V strom schreef:dat gebeurd bij mij wel;zodra de ruitenwissers geactiveerd worden gaat de verlichting aan
Ja bij mij ook, maar niet als ik hem op automatisch wissen zet. Bij jou ook met automatisch wissen ?
ja zeker
Vanaf de Ligne Prestige beschikt de C5 stadaard over een regensensor en die zorgt voor automatische inschakeling van de ruitenwissers vóór tevens sluiten de elektrisch bedienbare zijruiten en het optionele open dak kort nadat de eerste druppels zijn gevallen en wordt automatisch de verlichting ingeschakeled onafhankelijk van de mate van duisternis.
De opties: automatische inschakelende ruitenwissers vóór, automatisch sluiten van ruiten bij regen en automatisch sluiten van schuif-/kanteldak bij regen moesten d.m.v. een speciaal formulier vóór aflevering van de auto aan de dealer worden opgegeven hij activeerde of de-activeerde deze opties dan naar wens. Als er geen persoonlijke wensen door de koper werden opgegeven dan werden alle functies door de dealer ingeschakeld. In totaal ging het om 11 opties die je als koper wel of niet actief wilde hebben op je auto.
De verlichting wordt uiteraard ook automatisch ingeschakeld bij duisternis via de licht sensor. Dit weer onafhankelijk van de regensensor.
TonK schreef:Vanaf de Ligne Prestige beschikt de C5 stadaard over een regensensor en die zorgt voor automatische inschakeling van de ruitenwissers vóór tevens sluiten de elektrisch bedienbare zijruiten en het optionele open dak kort nadat de eerste druppels zijn gevallen en wordt automatisch de verlichting ingeschakeled onafhankelijk van de mate van duisternis.
De opties: automatische inschakelende ruitenwissers vóór, automatisch sluiten van ruiten bij regen en automatisch sluiten van schuif-/kanteldak bij regen moesten d.m.v. een speciaal formulier vóór aflevering van de auto aan de dealer worden opgegeven hij activeerde of de-activeerde deze opties dan naar wens. Als er geen persoonlijke wensen door de koper werden opgegeven dan werden alle functies door de dealer ingeschakeld. In totaal ging het om 11 opties die je als koper wel of niet actief wilde hebben op je auto.
De verlichting wordt uiteraard ook automatisch ingeschakeld bij duisternis via de licht sensor. Dit weer onafhankelijk van de regensensor.
De dealer kan er bij mij niets mee te maken gehad hebben, of het moet zijn geweest dat de dealer er een stengel op gezet heeft die geen autom. verlichtingssandknop heeft. Het staat niet op de stengel, en het knopje is niet in te drukken.
Ik vermoed dat de vorige eigenaar de stengel heeft vernield, of dat er iets mee mis was en toen een “normale” stengel heeft laten aanbrengen.
———
Eerder
Renault 4 (220000 km)
Fiat Uno carrara (75000)
citroen BX 14E (225000)
citroen BX 19D (309000)
bij mij gaat dat niet via de hendel maar via de boordcomputer menu
ronama schreef:bij mij gaat dat niet via de hendel maar via de boordcomputer menu
jij hebt dan ook een type II neem ik aan. In mijn computermenu komt deze optie niet voor
———
Eerder
Renault 4 (220000 km)
Fiat Uno carrara (75000)
citroen BX 14E (225000)
citroen BX 19D (309000)
aktaion schreef:ronama schreef:bij mij gaat dat niet via de hendel maar via de boordcomputer menu
jij hebt dan ook een type II neem ik aan. In mijn computermenu komt deze optie niet voor
ja dan hebben ze dat bij deze anders gemaakt
aktaion schreef:
De dealer kan er bij mij niets mee te maken gehad hebben, of het moet zijn geweest dat de dealer er een stengel op gezet heeft die geen autom. verlichtingssandknop heeft. Het staat niet op de stengel, en het knopje is niet in te drukken.
Ik vermoed dat de vorige eigenaar de stengel heeft vernield, of dat er iets mee mis was en toen een “normale” stengel heeft laten aanbrengen.
Ik had al begrepen dat jij geen stengel met drukknop hebt en dus ook niets kan instellen. Mijn verhaal was meer bedoeld voor de discussie tussen V strom en ronama.
Voor je laatste opmerking vwb de “normale” handel het volgende. Ik heb twee maal problemen gehad met een kraak achter het stuurwiel terwijl het stuur werd verdraaid. De dealer dacht aan het sleepcontact voor de automatische uitschakeling van de richtingaanwijzers. Daarbij bleek dat er niet één enkele schakelaar of stengel is te vervangen alle schakelaars en stengels bij het stuur maken deel uit van één enkele unit die dan ook in z´n geheel wordt vervangen als er één functie niet meer werkt. Het zou kunnen zijn dat in jouw auto ook een probleem met deze unit is geweest en en een nieuwe is geplaatst echter de verkeerde bv van de Ligne Sèduction ipv de Ligne Prestige in dat geval zou er een andere en juiste unit in moeten en dan zou de drukknop op de lichtstengel ook moeten werken. Bij mij zijn ze voor garantie vervangen maar als ik het ding zo zag leek het me vrij kostbaar. Met alle schakelaars drop er dran is het een nogal een omvangrijk apparaat. Probeer via je garage de juiste unit erop te krijgen. Lukt dat niet probeer dan via http://www.auto-onderdelenn.nl of je voor een schappelijke prijs dit onderdeel kunt bemachtigen.
Idd TonK, dat is de beruchte COM2000 unit, die komt ook in een aantal andere draadjes voor.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Ik had al begrepen dat jij geen stengel met drukknop hebt en dus ook niets kan instellen. Mijn verhaal was meer bedoeld voor de discussie tussen V strom en ronama.
: Welke discussie :
ronama schreef:
Welke discussie
ronama toch, nu al vergeten? Kijk even naar jullie discussie van 2 nov. 2005 in dit draadje.
TonK schreef:ronama schreef:
Welke discussie
ronama toch, nu al vergeten? Kijk even naar jullie discussie van 2 nov. 2005 in dit draadje.
ach zo; ik noem dit niet discussieren maar spreken met elkaar over het feit dat bij mijn auto iets anders werkt als bij zijn auto.
maar ook goed