3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
elke C5 automatische verlichting??
aktaion
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 12-09-2005

Gepost: 07 november 2005 05:40 PM
  [ # 31 ]
TonK schreef:

aktaion schreef:

De dealer kan er bij mij niets mee te maken gehad hebben, of het moet zijn geweest dat de dealer er een stengel op gezet heeft die geen autom. verlichtingssandknop heeft. Het staat niet op de stengel, en het knopje is niet in te drukken.
Ik vermoed dat de vorige eigenaar de stengel heeft vernield, of dat er iets mee mis was en toen een “normale” stengel heeft laten aanbrengen.

Ik had al begrepen dat jij geen stengel met drukknop hebt en dus ook niets kan instellen. Mijn verhaal was meer bedoeld voor de discussie tussen V strom en ronama.

Voor je laatste opmerking vwb de “normale” handel het volgende. Ik heb twee maal problemen gehad met een kraak achter het stuurwiel terwijl het stuur werd verdraaid. De dealer dacht aan het sleepcontact voor de automatische uitschakeling van de richtingaanwijzers. Daarbij bleek dat er niet één enkele schakelaar of stengel is te vervangen alle schakelaars en stengels bij het stuur maken deel uit van één enkele unit die dan ook in z´n geheel wordt vervangen als er één functie niet meer werkt. Het zou kunnen zijn dat in jouw auto ook een probleem met deze unit is geweest en en een nieuwe is geplaatst echter de verkeerde bv van de Ligne Sèduction ipv de Ligne Prestige in dat geval zou er een andere en juiste unit in moeten en dan zou de drukknop op de lichtstengel ook moeten werken.  Bij mij zijn ze voor garantie vervangen maar als ik het ding zo zag leek het me vrij kostbaar. Met alle schakelaars drop er dran is het een nogal een omvangrijk apparaat. Probeer via je garage de juiste unit erop te krijgen. Lukt dat niet probeer dan via http://www.auto-onderdelenn.nl of je voor een schappelijke prijs dit onderdeel kunt bemachtigen.

Die kraak in de stuurinrichting heb ik trouwens ook, zij het alleen als ik langzaamrijd.
Jouw verklaring trouwens lijkt me heel plausibel. Van citroen NL kreeg ik het bericht dat de autom. verlichting er inderdaad gewoon op hoort te zitten, maar dat er wel eens andere opties geleverd kunnen worden.
edankt voor je reactie.

———
NU:  C3 e-HDI 90 Airdream Collection
Eerder
Renault 4 (220000 km)
Fiat Uno carrara (75000)
citroen BX 14E (225000)
citroen BX 19D (309000)
VW Passat Variant 19 D (313000)
Citroen C5 2.0 Hdi LIgne Prestige (318.000)

Profiel  
 
TonK
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 07-10-2005

Gepost: 07 november 2005 11:22 PM
  [ # 32 ]

aktaion schreef:

Die kraak in de stuurinrichting heb ik trouwens ook, zij het alleen als ik langzaamrijd.
Jouw verklaring trouwens lijkt me heel plausibel. Van citroen NL kreeg ik het bericht dat de autom. verlichting er inderdaad gewoon op hoort te zitten, maar dat er wel eens andere opties geleverd kunnen worden.
edankt voor je reactie.

De kraak is inderdaad alleen te horen als je landzaam rijd. Ik wil je niet ongerust maken maar deze kraak werd niet veroorzaakt door de COM2000 (bedankt eviltwin) unit maar het bleek uiteindelijk een slecht lager in de stuurkolom te zijn. De gehele stuurkolom is toen vervangen. Tja wat niet eigenlijk. Het was achteraf gezien niet zo verstandig van mij om één van de eerste breaks te kopen in 2001. Maar goed, dat weet ik voor de volgende keer.

Profiel  
 
aktaion
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 12-09-2005

Gepost: 08 november 2005 12:57 AM
  [ # 33 ]
TonK schreef:

aktaion schreef:

Die kraak in de stuurinrichting heb ik trouwens ook, zij het alleen als ik langzaamrijd.
Jouw verklaring trouwens lijkt me heel plausibel. Van citroen NL kreeg ik het bericht dat de autom. verlichting er inderdaad gewoon op hoort te zitten, maar dat er wel eens andere opties geleverd kunnen worden.
edankt voor je reactie.

De kraak is inderdaad alleen te horen als je landzaam rijd. Ik wil je niet ongerust maken maar deze kraak werd niet veroorzaakt door de COM2000 (bedankt eviltwin) unit maar het bleek uiteindelijk een slecht lager in de stuurkolom te zijn. De gehele stuurkolom is toen vervangen. Tja wat niet eigenlijk. Het was achteraf gezien niet zo verstandig van mij om één van de eerste breaks te kopen in 2001. Maar goed, dat weet ik voor de volgende keer.

Ik heb op een Engels forum ook gelezen dat die kraak voortkomt uit het papier dat de kabels afschermt van de airbag, en dat daar niets aan te doen is.
Moderator: Excuus voor het feit dat de “discussie” even een andere wendig neemt.
Ik heb nog garantie t.m. eind februari 2006, ik zal eens even aan de bel trekken daar

———
NU:  C3 e-HDI 90 Airdream Collection
Eerder
Renault 4 (220000 km)
Fiat Uno carrara (75000)
citroen BX 14E (225000)
citroen BX 19D (309000)
VW Passat Variant 19 D (313000)
Citroen C5 2.0 Hdi LIgne Prestige (318.000)

Profiel  
 
Ronald_Xantia
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Gepost: 08 november 2005 03:07 AM
  [ # 34 ]
TonK schreef:

Vanaf de Ligne Prestige beschikt de C5 stadaard over een regensensor en die zorgt voor automatische inschakeling van de ruitenwissers vóór tevens sluiten de elektrisch bedienbare zijruiten en het optionele open dak kort nadat de eerste druppels zijn gevallen en wordt automatisch de verlichting ingeschakeled onafhankelijk van de mate van duisternis.

De opties: automatische inschakelende ruitenwissers vóór, automatisch sluiten van ruiten bij regen en automatisch sluiten van schuif-/kanteldak bij regen moesten d.m.v. een speciaal formulier vóór aflevering van de auto aan de dealer worden opgegeven hij activeerde of de-activeerde deze opties dan naar wens. Als er geen persoonlijke wensen door de koper werden opgegeven dan werden alle functies door de dealer ingeschakeld. In totaal ging het om 11 opties die je als koper wel of niet actief wilde hebben op je auto.

De verlichting wordt uiteraard ook automatisch ingeschakeld bij duisternis via de licht sensor. Dit weer onafhankelijk van de regensensor.

Klopt helemaal, in mijn occasion C5 heb ik het genoemde speciale formulier (een kaartje) maagdelijk teruggevonden. Je kan daarop kiezen om een aantal opties aan/uit te laten zetten.
Oh ja, regen en schuifdak dicht werkt ook echt, gewoon even opstaan, spugen op de sensor en weer heel snel gaan zitten Wink

Gr. Ronald

C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)

http://images.spritmonitor.de/477229_5.png

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook