hallo mensen,
Ik hoop dati emand mij kan helpen, ik heb op MP een mooie bx trd turbo te kooop zien staan in Amsterdam.
Het gaat om deze bx
nou is mijn vraag, is er iemand van hier toevallig wezen kijken bij deze bx? Of weet iemand er meer vanaf. het is nml voor mij niet zo om de hoek, dus als er iemand is die er wat van weet, of evt wel even wil kijken naar de kwaliteit van de auto. dan zou dat heel mooi zijn,
Hoop dat iemand mij kan helpen, zo niet, moet ik vrijdag misschien maar even daarlangs gaan zelf.
Bvd,
Jan
on topic nee, ben niet wezen kijken.
off topic Vaag dat deze geen ‘derde zijruit’ heeft. Dat bruine doorschijndingen waren op de TR-modellen standaard aanwezig. In Spanje blijkbaar niet?
Ik ken de gemiddelde prijzen van een TRD turbo niet maar 1250 euro voor een BX of welke auto dan ook met 335.000 km op de klok lijkt mij wel erg veel.
Ben ervan overtuigd dat er latere versies te koop zijn met heel wat minder kilometers voor minder geld. Als de ABS nog werkt dan petje af, maar om zoveel te betalen voor alleen cruise control kun je beter effe naar halfords gaan. Er staan zat bixen te koop met dezelfde uitrusting en interieur en minder kilometers voor minder geld. Het zal best een mooie auto zijn….maar niet alleen het blok heeft die kilometers gedraaid maar ook de rest.
Maar dat is mijn mening uiteraard
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Re: bx trd-turbo in A’dam
janneman schreef:hallo mensen,
Ik hoop dati emand mij kan helpen, ik heb op MP een mooie bx trd turbo te kooop zien staan in Amsterdam.
Het gaat om deze bxnou is mijn vraag, is er iemand van hier toevallig wezen kijken bij deze bx? Of weet iemand er meer vanaf. het is nml voor mij niet zo om de hoek, dus als er iemand is die er wat van weet, of evt wel even wil kijken naar de kwaliteit van de auto. dan zou dat heel mooi zijn,
Hoop dat iemand mij kan helpen, zo niet, moet ik vrijdag misschien maar even daarlangs gaan zelf.
Bvd,
Jan
Waarschijnlijk is het dezelfde als die hier in Te Koop staat (of stond, ik zie hem nu niet meer ?).....van een jongen die eerder dit jaar nog hulp heeft gehad van ons (v.d bergh of zo, heet hij ?)
Zo ja…...hij had een lekke brandstofpomp, die met hulp en advies van Sohail (ZX 1.4) en mij toen is gerepareert.
Maar hij was er geloof ik nog niet helemaal tevreden over, qua trekkracht.
Het is wel een vrij unieke BX tzd-turbo….met Cruisecontrol, ABS en volgens mij zit er zelfs nog een (defecte) Airco in.
marx-7 schreef:Er staan zat bixen te koop met dezelfde uitrusting en interieur en minder kilometers voor minder geld. :
Het zal best een mooie auto zijn….maar niet alleen het blok heeft die kilometers gedraaid maar ook de rest.
Geef mij die lijst dan eens ?
Geloof me….je zult met een lucifertje moeten zoeken naar een TZD-turbo met nog lang geen 3 ton op de teller (NAP uiteraard) en met deze uitrusting.
Re: bx trd-turbo in A’dam
Bram schreef:marx-7 schreef:Er staan zat bixen te koop met dezelfde uitrusting en interieur en minder kilometers voor minder geld. :
Het zal best een mooie auto zijn….maar niet alleen het blok heeft die kilometers gedraaid maar ook de rest.Geef mij die lijst dan eens ?
Geloof me….je zult met een lucifertje moeten zoeken naar een TZD-turbo met nog lang geen 3 ton op de teller (NAP uiteraard) en met deze uitrusting.
Ik wilde net zeggen; doe mij maar een lijstje dan….
335K voor een auto van 15 jaar oud is 22K per jaar gemiddeld, en dan ben je dus een vrij marginale dieselrijder. Oftewel: met minder km’s kom je ze in NL niet echt vaak tegen. Of het moet een oude grijskentekenbak zijn, daar heb ik er zelf ook nog wel een halve van in de stalling staan met minder dan gemiddeld km’s…
Of de prijs reëel is hangt meer af van mogelijke kostenposten als (idd) brandstofpomp, verstuivers, d-riem en draagarmen en lagers (rondom) die hoog op kunnen lopen. Iets werk zul je altijd voor lief moeten nemen; ga ruwweg van toch wel 1000 eur boven de aanschafprijs uit om het goed te budgetteren. Ga je van minder uit dan kan het vies tegenvallen om BX te rijden…
Ich bin ein Breaker
Goed dan, ik zal me wat nuanceren maar ik blijf het veel geld vinden voor een auto met die kilometerstand, zelfs al had ie een gouden randje erom heen. En zo te lezen hier boven waarschijnlijk niet vrij van mankementen….
Maar nogmaals het was mijn mening…. ops:
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
mensen, ik lees hier een paar keer tzd turbo. maar het is een tRd turbo..
Dit soort bx zie je bijna nooit meer, en ik heb toch iets met dit type bx. dit omdat wij vroeger thuis jarenlang exact zo’n bx hadden… en stiekem is dat mijn droom-bx wel een beetje. maar er is tot zover nog niemand die daar is wezen kijken toevallig al?
Iedereen toch bedankt voor de reacties,
Is dit niet die bx van het verhaal: toen de TZD plaatjes op waren gebruikten ze TRD plaatjes?
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
janneman schreef:mensen, ik lees hier een paar keer tzd turbo. maar het is een tRd turbo..
Dit soort bx zie je bijna nooit meer, en ik heb toch iets met dit type bx. dit omdat wij vroeger thuis jarenlang exact zo’n bx hadden… en stiekem is dat mijn droom-bx wel een beetje. maar er is tot zover nog niemand die daar is wezen kijken toevallig al?
Iedereen toch bedankt voor de reacties,
Beste Janneman,
De TRD turbo is gewoon de voorganger van de TZD….de TRD is van 1988 t/m eind 1989 geleverd….en de TZD kwam daarna.
Het zijn exact dezelfde uitvoeringen…..met st.bekr…..4 electr. ramen, kaartleeslampje….enz..enz.
Dus de techniek (motor/bak) is ook hetzelfde..(90 pk)....beiden konden met een aantal optie’s uitgebreid worden, zoals ABS, Airco…enz.
Dus het enige wat er *uniek* aan is, is de letter R i.p.v. de Z.
Dus Bram, komt het er dan op neer: TRD is Type 2 TZD is type 3?
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Dus Bram, komt het er dan op neer: TRD is Type 2 TZD is type 3?
Er zijn een paar hele kleine verschillen tussen de types-2 en 3….dat is o.a. het rookglas-achterlicht…..en nog wat (onbelangrijke) zaken.
Verder zijn het technisch dezelfde auto’s.
De TRD (zonder turbo) type-II dus, is gemaakt tussen 1986 en 89.
En vraag me niet welke er nu wel of niet stalen motorkappen hadden….dat duizelde mij ook een beetje in al die BX-jaren.
te koop een bx tzd turbo met 50 dkm zie link
Een TZD-turbo met 50k op de teller?
-of de teller is teruggedraaid
-of iemand is er alleen elke 3e dinsdag van de maand mee naar de postbus gereden om een brief te posten.
Ik vertrouw eerder een diesel met 3 ton op de teller dan met 50k op de teller.
Afgaan op kilometerstand bij een diesel is nogal verneukeratief (excusez le mot), een diesel met 3,5 ton snelwegkilometers op de teller kan er veel beter aan toe zijn dan een diesel met 1 ton stadskilometers.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
je komt wel meer autos tegen met lage kilmometers meestal van mensen met meerdere autos enz
Let op, in duitsland wordt je niet benadeeld als je diesel rijdt zoals hier…Oftewel, diesels uit duitsland en frankrijk etc. hoeven niet zoals hier veel km’s te rijden.
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Inderdaad. Duitsland is wat dat betreft wat aardiger voor haar burgers..
Maar 50.000km betekent wel veel stilstand hoor!