Bij mijn BX is het contactslot niet helemaal lala meer. De garage van de vorige eigenaren hebben hier “iets” uitgehaald waardoor de sleutel bij een ferme bobbel in de weg er gewoon uitvalt maar de motor en alle functies het gewoon blijven doen. Hij start en stopt wel prima, dat is het probleem niet gelukkig.
Nu heb ik nog liggen een compleet contactslot van een Xantia type 1 (‘93) en is mijn vraag zou dit passen? Heeft iemand hier dit al eens geprobeerd?
Het uit elkaar draaien is zo gebeurd en ik wil het best proberen maar heb weinig zin om mijn zekeringen kastje sky-high te blazen omdat ik weet dat er over het slot van een Xantia vele functies lopen. Is dit bij de BX hetzelfde?
verras me eens
Marc
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Ik weet bijna zeker dat dit niet zal gaan passen…. maar goed, misschien weet iemand het hier zeker. Of jij na passen
zo’n contactslot heb ik ook eens gehad. Op de Slalom ineens mijn sleutel weg. En de motor af laten slaan op de baan door stommer sruur/rem en andere actie. ops:
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
overigens zou ik die twee contactsloten gewoon eens vergelijken. Dat slot heeft toch niet dezelfde sleutel als mijn xantia portiersloten he…................
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Nee Pytrik maak je maar geen zorgen
Ik had dat contactslot via Ebben laten versturen omdat ik met die verdraaide electrische storing zat…..nu jij heheh (sorry)
Maar dit was dus niet nodig dit om te zetten achteraf, dus daar hoef je al niet meer te zoeken. Toen het dashboard eruit lag voor de kachel heb ik daar alles met pa doorgemeten dus het probleem moet haast wel onder de kap zitten daar wij geen rare dingen vonden met meten. Toen ik de auto kocht had ik geen sleutel voor de portieren die heb ik toen vanuit rotterdam laten komen maar er zat geen contactslot bij.
Jij hebt alle sleutels die je moet hebben maar eeuuh al vorderingen??
Ik ga het zaterdag eens proberen. Kapjes eraf en dan zie ik gauw genoeg aan de aansluitingen of het wel/niet past…
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Re: Contactslot
marx-7 schreef:Bij mijn BX is het contactslot niet helemaal lala meer. De garage van de vorige eigenaren hebben hier “iets” uitgehaald waardoor de sleutel bij een ferme bobbel in de weg er gewoon uitvalt maar de motor en alle functies het gewoon blijven doen. Hij start en stopt wel prima, dat is het probleem niet gelukkig.
Nu heb ik nog liggen een compleet contactslot van een Xantia type 1 (‘93) en is mijn vraag zou dit passen? Heeft iemand hier dit al eens geprobeerd?
Het uit elkaar draaien is zo gebeurd en ik wil het best proberen maar heb weinig zin om mijn zekeringen kastje sky-high te blazen omdat ik weet dat er over het slot van een Xantia vele functies lopen. Is dit bij de BX hetzelfde?
verras me eens
Marc
ik heb anders nog wel een contact slotje voor je liggen incl complete sloten set met 2 sleutels (van bx deauville)
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
marx-7 schreef:Nee Pytrik maak je maar geen zorgen
Ik had dat contactslot via Ebben laten versturen omdat ik met die verdraaide electrische storing zat…..nu jij heheh (sorry)
Maar dit was dus niet nodig dit om te zetten achteraf, dus daar hoef je al niet meer te zoeken. Toen het dashboard eruit lag voor de kachel heb ik daar alles met pa doorgemeten dus het probleem moet haast wel onder de kap zitten daar wij geen rare dingen vonden met meten. Toen ik de auto kocht had ik geen sleutel voor de portieren die heb ik toen vanuit rotterdam laten komen maar er zat geen contactslot bij.
Jij hebt alle sleutels die je moet hebben maar eeuuh al vorderingen??
Ik ga het zaterdag eens proberen. Kapjes eraf en dan zie ik gauw genoeg aan de aansluitingen of het wel/niet past…
Heb het koelsysteem goed ontlucht, en heb er al rondjes mee over het circuit lelystad mee gereden afgelopen weekend Op de terugweg de boel weer opnieuw bijgevuld en ontlucht. Staat weer voor de deur dus.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Re: Contactslot
McDean schreef:marx-7 schreef:Bij mijn BX is het contactslot niet helemaal lala meer. De garage van de vorige eigenaren hebben hier “iets” uitgehaald waardoor de sleutel bij een ferme bobbel in de weg er gewoon uitvalt maar de motor en alle functies het gewoon blijven doen. Hij start en stopt wel prima, dat is het probleem niet gelukkig.
Nu heb ik nog liggen een compleet contactslot van een Xantia type 1 (‘93) en is mijn vraag zou dit passen? Heeft iemand hier dit al eens geprobeerd?
Het uit elkaar draaien is zo gebeurd en ik wil het best proberen maar heb weinig zin om mijn zekeringen kastje sky-high te blazen omdat ik weet dat er over het slot van een Xantia vele functies lopen. Is dit bij de BX hetzelfde?
verras me eens
Marc
ik heb anders nog wel een contact slotje voor je liggen incl complete sloten set met 2 sleutels (van bx deauville)
Bedankt voor het aanbod mcdean, mocht dit xantiaslot niet werken dan komt er binnenkort toch iets anders aan. Ben samen met mijn broer hier in de buurt aan het neuzen voor een sloop-bx met het goeie interieur om in de zijne in te bouwen en dan komt het sloten-setje vanzelf
Ook is het dan de bedoeling om de meest gangbare onderdelen eraf te halen en er een prive-magazijntje van te maken.
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Iedereen bedankt voor de tips maar ik heb maar een nieuw slotje gekocht, zit wel nog een hele bx omheen
Die ga ik samen met mijn broer strippen en de nodige onderdelen omzetten.
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer