hallo allemaal
Dit is me’n eerste bezoek op dit forum
Ik heb nu zo’n twee jaar een ID DS ‘68 LPG en tot nu toe al een 25.000 km zonder grootte problemen gereden. Het is geen gave uiitvoering maar voor mij een geweldige auto !
Nu heb ik koelvloeistof in de eerste cylinder dus denk ik koppakking of scheur in de kop.
Bij het raadplegen van het garageboek zijn me een vraag ik me een paar dingen af .
Moet inderdaad de veerbol en de radiator er uit ?
als de veerbol eraf gaat moet ik dan een nieuwe pakking plaatsen ( ik heb zelf nog nooit iets aan de hydroliek gedaan )
Als de kleppen gesteld moeten worden welke afstand moet ik dan aanhouden ? het is een lpg versie
Kan ik ergens nog informatie vinden over mijn probleem
Alvast bedankt Groert Martin
* Moet inderdaad de veerbol en de radiator er uit ?
nee; hoeft niet
* als de veerbol eraf gaat moet ik dan een nieuwe pakking plaatsen ?
nee ook dit hoeft niet tenzij de bol nooit eerder verwijderd is want dan zou ik het rubber wel vervangen:ivm ouderdom (een nieuwe kost hooguit €3,- dus daar hoef je het niet om te laten
* Als de kleppen gesteld moeten worden welke afstand moet ik dan aanhouden ? het is een lpg versie
houd een 0,05 ruimere afstelling aan daar de moter iets warmer wordt
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
lekke koppakking
Bedankt voor snelle reaktie.
Fijn zo’n forum met specialisten !!
Vr Gr Martin
Nog een vraagje voor de DS specialisten
Wat is de functie van de cylinderbussen die ik vast moet houden met de schroeven ??
Ik heb van me’n zeerwelwillende garage de schroeven mee gekregen maar kom er nu niet zelf achter wat ik nou precies vast zet en waarom.
( ik ben ze bij me’n ..ahum…..opels e.d. nooit tegen gekomen )
Vr Gr Martin
Die bouten voorkomen dat je bussen omhoog komen als jij aan je vliegwiel zou draaien als je kop er af licht.
Ik heb eens een stukje geschreven voor la Bombe: “je kop weer op orde”
Zal ik je mailen.
citroen23 schreef:nee ook dit hoeft niet tenzij de bol nooit eerder verwijderd is want dan zou ik het rubber wel vervangen:ivm ouderdom (een nieuwe kost hooguit €3,- dus daar hoef je het niet om te laten
Zitten hier geen “O” ringetjes tussen?? Als dat zo is kun je ze toch beter altijd vervangen?
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Er zitten dunne papieren pakkinkjes tussen…
Ja dat kan je beter vervangen maar Dont fix it if it aint broken!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
ik ben zeer geinteresseerd om me’n kop weer op orde te krijgen en zie het mailtje graag tegemoet
Misschien knapt mijn kop (inwendig) er ook wel een beetje van op )
Alvast bedankt !!!!!!!
GR Martin
Dan moet je mij even met een pb-tje je gewone emailadres sturen, dan kan ik dat artikel als WORD bestand mailen.
m
Totaal aantal Berichten: 807
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Marten schreef:Lid Citroën ID/DS Club Nederland sinds november 1972
Volgens mij bestaat de club pas sinds ‘79, we hebben toch in 2004 het 25-jarig jubileum gehad?
Bram.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
boeman schreef:Marten schreef:Lid Citroën ID/DS Club Nederland sinds november 1972
Volgens mij bestaat de club pas sinds ‘79, we hebben toch in 2004 het 25-jarig jubileum gehad?
Bram.
hee,.............iemand die goed bij de les is
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
AHH foutje, niet goed teruggerekend, even mijn 1e clubblad erbij gepakt: nov 79
Thanx
Totaal aantal Berichten: 807
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Marten schreef:AHH foutje, niet goed teruggerekend, even mijn 1e clubblad erbij gepakt: nov 79
Thanx
het blijft indrukwekkend hoor, lid van het 1ste uur. Ik ben pas een paar jaar lid (sinds ‘99 als ik het goed heb). Trouwens, ik schrijf sinds kort voor la Bombe Citroën. Mijn kop stond groot in de laatste LBC. Heb je veel geschreven?
Bram.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
Marten schreef:AHH foutje, niet goed teruggerekend, even mijn 1e clubblad erbij gepakt: nov 79
Thanx
dus,........jij hebt het 1e idds clubblad
heb ze ook allemaal behalve nummer 1…...zullen weer meer zijn daar het 1e nummer niet meer te krijgen is.
is het ook mogelijk om hier een kopietje van te maken cq in te scannen
of vraag ik dan te veel ops:
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Ja het is het eerste nummer, eerste jaargang november 1979.
Ander formaat ook dan het huidige clubblad. Veel geschreven? ehh nee.. ops:
Scannen? 7 A4 tjes plus de buitenkant, ach moet wel kunnen.
Even tijd voor maken. Geef je mailadres maar.
groet,
Marten
Marten schreef:Ja het is het eerste nummer, eerste jaargang november 1979.
Ander formaat ook dan het huidige clubblad. Veel geschreven? ehh nee.. ops:
Scannen? 7 A4 tjes plus de buitenkant, ach moet wel kunnen.
Even tijd voor maken. Geef je mailadres maar.
groet,
Marten
je hebt een pb’je
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.