2 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

AX 1.1i tge gekocht voor vriendin, zie p8 (was: vragen…)
q01z
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 60

Gepost: 31 oktober 2005 02:24 AM
  [ # 16 ]

roest is voornamelijk bij de type1

type2 is iets beter getectileerd

gewoon ff de bekleding loshalen achter, zit vast met 4 klittebandjes!

ik wil trwns wel mee hoor als jullie gaan kijken Smile

en proefrijden in mn 1.0 is een hele rare ervaring denk ik, maar het mag!

(geen rembekrachtiging, geen enkele vorm van vermogen en slappe vering Razz)

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 31 oktober 2005 02:52 AM
  [ # 17 ]

Lekke koppakking, te herkennen aan het hoekje linksvoor is al genoemd.

Het zal lastig worden om er eentje te vinden die niet lekt, dan is of de koppakking al gedaan, of het blok is schoongespoten of het zit eraan te komen. Ik ben afgelopen zomer met iemand een zaterdag wezen kijken voor een Citroen/Peugeot met TU motor, de ene na de andere AX, ZX, Saxo, 106, allen hadden ze het lekkende hoekje linksvoor.

Ik zou zeggen doe er je voordeel mee en dwing zo een bodemprijs af en zeg dat je het zelf gaat repareren.
Aan onderdelen kost het je c.a €200, arbeidsloon is gratis, ik help je wel Wink

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 31 oktober 2005 10:52 AM
  [ # 18 ]
ZX1.4i schreef:

Lekke koppakking, te herkennen aan het hoekje linksvoor is al genoemd.

Het zal lastig worden om er eentje te vinden die niet lekt, dan is of de koppakking al gedaan, of het blok is schoongespoten of het zit eraan te komen. Ik ben afgelopen zomer met iemand een zaterdag wezen kijken voor een Citroen/Peugeot met TU motor, de ene na de andere AX, ZX, Saxo, 106, allen hadden ze het lekkende hoekje linksvoor.

Ik zou zeggen doe er je voordeel mee en dwing zo een bodemprijs af en zeg dat je het zelf gaat repareren.
Aan onderdelen kost het je c.a €200, arbeidsloon is gratis, ik help je wel Wink

koppakking is vrij standaard. De BX die ik nu van Daan kan overnemen heeft het ook. Niet iets om je echt ongerust over te maken. Deze is iets nattig aan de buitenkant en er zit iets mayo in de radiateurdop, maar voor de rest is het niet zo’n probleem. Getuige mijn vorige 14 (die het duidelijk erger werd en ook stabiel was) kunnen ze er ook heel oud mee worden als je er niks aan doet.

Voor de rest is een AX een heerlijk ongecompliceerd simpel karretje. Wees blij als je er tevereden mee kan zijn, want het scheelt een hoop gedoe Wink

Profiel  

Popmart
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 53

Gepost: 31 oktober 2005 05:50 PM
  [ # 19 ]

FF over het sleutelen aan de AX:

Ik wist tot jaar of 2 terug totaal niks van auto’s. Dankzij http://www.axclub.net kan ik nu redelijk wat dingen zelf. En onderdelen zijn inderdaad vrij goedkoop.

Voor 1750 heb je trouwens een perfecte AX. De meeste AX-en worden voor een stuk minder verkocht.

Ik weet niet zeker of deze nog te koop staat, maar dit is een erg mooie AX:

link

q01z weet meer van deze auto.

Citroen AX 1.4 GT ‘91
Citroën AX 1.1 First Injection ‘91

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 31 oktober 2005 08:20 PM
  [ # 20 ]
mpostma schreef:

Voor de rest is een AX een heerlijk ongecompliceerd simpel karretje. Wees blij als je er tevereden mee kan zijn, want het scheelt een hoop gedoe Wink

Dat denk ik af en toe ook als de Xantia weer eens rare kuren heeft Confused

Profiel  

PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 31 oktober 2005 10:45 PM
  [ # 21 ]

Volcane is qua actiemodel een aanrader: looks van een GTi, verbruik van een “gewone” 1.1 (zuinig dus).  Is alleen in ‘94 en ‘95 geleverd.

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 01 november 2005 01:55 AM
  [ # 22 ]
PBO schreef:

Volcane is qua actiemodel een aanrader: looks van een GTi, verbruik van een “gewone” 1.1 (zuinig dus).  Is alleen in ‘94 en ‘95 geleverd.

Het is ook de enige AX1.1i met een toerenteller+digitaal klokje erin Razz

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 01 november 2005 10:56 PM
  [ # 23 ]

lijkt me leuk, zo’n Volcane!! Voorlopig nog niet echt concrete plannen om bij een auto te gaan kijken hoor, maar wil me er wel vast een beetje in verdiepen…
  In het kader van ‘wat er niet op zit kan ook niet kapot’ zal een AX best een redelijk betrouwbaar autootje zijn neem ik aan! En wat Sohail ook zegt, sommige problemen kun je bij de koop accepteren omdat je dan wel de bodemprijs kunt afdwingen!

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 01 november 2005 10:59 PM
  [ # 24 ]
Popmart schreef:

Ik weet niet zeker of deze nog te koop staat, maar dit is een erg mooie AX:

link

q01z weet meer van deze auto.

Op die witte zit een visje!! :neenee

Die rode is wel een mooi autootje zeg, en die kilometerstand is natuurlijk ook geweldig… Alleen wel bijzonder dat er wel een onderhoudsboekje bij is maar dat ‘ie niet weet of de distributieriem vervangen is.

Profiel  

Rob GT
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 505

- Saxo vts 1.4
Gepost: 02 november 2005 12:43 AM
  [ # 25 ]

Onderhoudsboekjes… ik heb er ook één bij de auto. Maar die gaat tot 60.000 oid. Terwijl de auto 85.000 op de teller had toen ik hem kocht. En daaruit kun je ook alleen maar opmaken dat hij tot die tijd zijn beurten heeft gehad. Maw, je hebt er dan niet veel meer aan. Wel zou de distributieriem bij 60.000 moeten zijn vervangen. Wat je adv de beurten zou kunnen zien. (zekerheid geeft het zeker niet!)

Trouwens, heb ook eens bij een GTI gekeken die ook boekjes had. Ook tot +/- 60.000 terwijl de auto al 150.000 op de teller had Shocked

In mijn ogen, indien niet volledig, totaal nutteloos.

Iets wat ik trouwens niet begrijp: wat hebben visjes te maken met het niet interessant zijn van een auto???

Profiel  

q01z
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 60

Gepost: 02 november 2005 12:55 AM
  [ # 26 ]

die Rode GTI is een nette auto, km-stand twijfel ik aan.. en het interieur is zeker niet mooi.. vorige eigenaar was waarschijnlijk slecht terbeen, ook omdat we een half leeg pakje zware pijnstillers tegenkwamen in de auto!

boekjes zitten er wel bij, maar die zijn vrijwel niet ingevuld Rolling Eyes

geld waard? tsja Razz

Profiel  

voge
> 3000 berichten

Gepost: 02 november 2005 01:35 AM
  [ # 27 ]
Rob GT schreef:

In mijn ogen, indien niet volledig, totaal nutteloos.

Dat is inderdaad helemaal waar, een onderhoudsboekje moet tot de dag voor aankoop zijn ingevuld om echt veel waarde te hebben, en dan nog kunnen er af en toe twijfels zijn natuurlijk..

Rob GT schreef:

Iets wat ik trouwens niet begrijp: wat hebben visjes te maken met het niet interessant zijn van een auto???

Niks, maar als je ‘m eraf haalt zit er zo’n rare vlek op de kofferbak ik de vorm van zo’n beest.. Ik ben geen lid van de EO en heb geen aquarium.. Wat moet ik met zo’n diertje?

q01z schreef:

die Rode GTI is een nette auto, km-stand twijfel ik aan.. en het interieur is zeker niet mooi.. vorige eigenaar was waarschijnlijk slecht terbeen, ook omdat we een half leeg pakje zware pijnstillers tegenkwamen in de auto!

slecht ter been en slecht interieur heeft natuurlijk alles met elkaar te maken. Teruggedraaide kilometerstand is wel erg jammer, staan de cijfers ook scheef toevallig? Particulier kopen is toch niks voor mij hoor, en zoek wel een auto met iets minder twijfels! (donkerrood ziet er wel goed uit op een AX!)

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 02 november 2005 02:25 AM
  [ # 28 ]
voge schreef:

Die rode is wel een mooi autootje zeg, en die kilometerstand is natuurlijk ook geweldig… Alleen wel bijzonder dat er wel een onderhoudsboekje bij is maar dat ‘ie niet weet of de distributieriem vervangen is.

Bij twijvel, altijd vervangen die D-riem en minstens € 300 van de prijs afdingen Razz

Wat betekent dat visje ook het alweer? ik heb een Jap Surprisedops: , gehad met een visje erop Confused

Profiel  

BXsport1986
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 373

Gepost: 02 november 2005 10:56 AM
  [ # 29 ]

AX is inderdaad een leuk autootje! Mijn exvriendin heb ik ook een AXje kado gedaan (toen ze nog mn vriendin was natuurlijk…  Wink ). Ik heb € 750 betaald voor een ‘92er met 140.000 km op de teller. Het was een TGi, dus leuk uitgevoerd. Niets elektrisch maar wel mooie bekleding. Kreeg zelfs nog een nieuwe distributieriem erbij voor hetzelfde geld. Volgens mij zit er weinig verschil tussen een ‘94er van € 1700 en een ‘92er voor € 750! In ieder geval heeft zij er nog nooit problemen mee gehad! Ik vind € 1750 sowieso erg veel geld voor een AX…. als je hem ooit wegdoet krijg je dat er nooit meer voor!

De 1.1 heeft ruim voldoende prestaties en is erg betrouwbaar. Ik zou persoonlijk nooit voor een snelle versie gaan omdat die vaak ook snel gereden zijn… Veel succes!

To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!

In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi

Profiel  

voge
> 3000 berichten

Gepost: 02 november 2005 03:09 PM
  [ # 30 ]

Die €1.700,- was ook echt een maximum, natuurlijk is minder beter.. Maar ik wil geen auto waar ik eerst 3 dagen aan moet gaan sleutelen, moet wel een duidelijke historie hebben. Meestal betaal je daar ook wel een beetje voor. Bovendien koop ik niet graag particulier maar liever bij een garage, dat scheelt ook wel hoor!
  1.1i lijkt mij inderdaad de beste combi, voor zover ik dat nu heb gehoord. Lekker zuinig en wel vooruit te branden.. (ze moet natuurlijk mijn TZD Turbo niet in gaan halen hè!)

Mochten er bijv. elek. ramen / centr. vergrendeling op zitten.. Is dat allemaal wel degelijk uitgevoerd?

Profiel  

2 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook