roest is voornamelijk bij de type1
type2 is iets beter getectileerd
gewoon ff de bekleding loshalen achter, zit vast met 4 klittebandjes!
ik wil trwns wel mee hoor als jullie gaan kijken
en proefrijden in mn 1.0 is een hele rare ervaring denk ik, maar het mag!
(geen rembekrachtiging, geen enkele vorm van vermogen en slappe vering )
Lekke koppakking, te herkennen aan het hoekje linksvoor is al genoemd.
Het zal lastig worden om er eentje te vinden die niet lekt, dan is of de koppakking al gedaan, of het blok is schoongespoten of het zit eraan te komen. Ik ben afgelopen zomer met iemand een zaterdag wezen kijken voor een Citroen/Peugeot met TU motor, de ene na de andere AX, ZX, Saxo, 106, allen hadden ze het lekkende hoekje linksvoor.
Ik zou zeggen doe er je voordeel mee en dwing zo een bodemprijs af en zeg dat je het zelf gaat repareren.
Aan onderdelen kost het je c.a €200, arbeidsloon is gratis, ik help je wel
ZX1.4i schreef:Lekke koppakking, te herkennen aan het hoekje linksvoor is al genoemd.
Het zal lastig worden om er eentje te vinden die niet lekt, dan is of de koppakking al gedaan, of het blok is schoongespoten of het zit eraan te komen. Ik ben afgelopen zomer met iemand een zaterdag wezen kijken voor een Citroen/Peugeot met TU motor, de ene na de andere AX, ZX, Saxo, 106, allen hadden ze het lekkende hoekje linksvoor.
Ik zou zeggen doe er je voordeel mee en dwing zo een bodemprijs af en zeg dat je het zelf gaat repareren.
Aan onderdelen kost het je c.a €200, arbeidsloon is gratis, ik help je wel
koppakking is vrij standaard. De BX die ik nu van Daan kan overnemen heeft het ook. Niet iets om je echt ongerust over te maken. Deze is iets nattig aan de buitenkant en er zit iets mayo in de radiateurdop, maar voor de rest is het niet zo’n probleem. Getuige mijn vorige 14 (die het duidelijk erger werd en ook stabiel was) kunnen ze er ook heel oud mee worden als je er niks aan doet.
Voor de rest is een AX een heerlijk ongecompliceerd simpel karretje. Wees blij als je er tevereden mee kan zijn, want het scheelt een hoop gedoe
FF over het sleutelen aan de AX:
Ik wist tot jaar of 2 terug totaal niks van auto’s. Dankzij http://www.axclub.net kan ik nu redelijk wat dingen zelf. En onderdelen zijn inderdaad vrij goedkoop.
Voor 1750 heb je trouwens een perfecte AX. De meeste AX-en worden voor een stuk minder verkocht.
Ik weet niet zeker of deze nog te koop staat, maar dit is een erg mooie AX:
q01z weet meer van deze auto.
Citroen AX 1.4 GT ‘91
Citroën AX 1.1 First Injection ‘91
mpostma schreef:Voor de rest is een AX een heerlijk ongecompliceerd simpel karretje. Wees blij als je er tevereden mee kan zijn, want het scheelt een hoop gedoe
Dat denk ik af en toe ook als de Xantia weer eens rare kuren heeft
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Volcane is qua actiemodel een aanrader: looks van een GTi, verbruik van een “gewone” 1.1 (zuinig dus). Is alleen in ‘94 en ‘95 geleverd.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
PBO schreef:Volcane is qua actiemodel een aanrader: looks van een GTi, verbruik van een “gewone” 1.1 (zuinig dus). Is alleen in ‘94 en ‘95 geleverd.
Het is ook de enige AX1.1i met een toerenteller+digitaal klokje erin
lijkt me leuk, zo’n Volcane!! Voorlopig nog niet echt concrete plannen om bij een auto te gaan kijken hoor, maar wil me er wel vast een beetje in verdiepen…
In het kader van ‘wat er niet op zit kan ook niet kapot’ zal een AX best een redelijk betrouwbaar autootje zijn neem ik aan! En wat Sohail ook zegt, sommige problemen kun je bij de koop accepteren omdat je dan wel de bodemprijs kunt afdwingen!
Popmart schreef:Ik weet niet zeker of deze nog te koop staat, maar dit is een erg mooie AX:
q01z weet meer van deze auto.
Op die witte zit een visje!! :neenee
Die rode is wel een mooi autootje zeg, en die kilometerstand is natuurlijk ook geweldig… Alleen wel bijzonder dat er wel een onderhoudsboekje bij is maar dat ‘ie niet weet of de distributieriem vervangen is.
Onderhoudsboekjes… ik heb er ook één bij de auto. Maar die gaat tot 60.000 oid. Terwijl de auto 85.000 op de teller had toen ik hem kocht. En daaruit kun je ook alleen maar opmaken dat hij tot die tijd zijn beurten heeft gehad. Maw, je hebt er dan niet veel meer aan. Wel zou de distributieriem bij 60.000 moeten zijn vervangen. Wat je adv de beurten zou kunnen zien. (zekerheid geeft het zeker niet!)
Trouwens, heb ook eens bij een GTI gekeken die ook boekjes had. Ook tot +/- 60.000 terwijl de auto al 150.000 op de teller had
In mijn ogen, indien niet volledig, totaal nutteloos.
Iets wat ik trouwens niet begrijp: wat hebben visjes te maken met het niet interessant zijn van een auto???
die Rode GTI is een nette auto, km-stand twijfel ik aan.. en het interieur is zeker niet mooi.. vorige eigenaar was waarschijnlijk slecht terbeen, ook omdat we een half leeg pakje zware pijnstillers tegenkwamen in de auto!
boekjes zitten er wel bij, maar die zijn vrijwel niet ingevuld
geld waard? tsja
Rob GT schreef:In mijn ogen, indien niet volledig, totaal nutteloos.
Dat is inderdaad helemaal waar, een onderhoudsboekje moet tot de dag voor aankoop zijn ingevuld om echt veel waarde te hebben, en dan nog kunnen er af en toe twijfels zijn natuurlijk..
Rob GT schreef:Iets wat ik trouwens niet begrijp: wat hebben visjes te maken met het niet interessant zijn van een auto???
Niks, maar als je ‘m eraf haalt zit er zo’n rare vlek op de kofferbak ik de vorm van zo’n beest.. Ik ben geen lid van de EO en heb geen aquarium.. Wat moet ik met zo’n diertje?
q01z schreef:die Rode GTI is een nette auto, km-stand twijfel ik aan.. en het interieur is zeker niet mooi.. vorige eigenaar was waarschijnlijk slecht terbeen, ook omdat we een half leeg pakje zware pijnstillers tegenkwamen in de auto!
slecht ter been en slecht interieur heeft natuurlijk alles met elkaar te maken. Teruggedraaide kilometerstand is wel erg jammer, staan de cijfers ook scheef toevallig? Particulier kopen is toch niks voor mij hoor, en zoek wel een auto met iets minder twijfels! (donkerrood ziet er wel goed uit op een AX!)
voge schreef:Die rode is wel een mooi autootje zeg, en die kilometerstand is natuurlijk ook geweldig… Alleen wel bijzonder dat er wel een onderhoudsboekje bij is maar dat ‘ie niet weet of de distributieriem vervangen is.
Bij twijvel, altijd vervangen die D-riem en minstens € 300 van de prijs afdingen
Wat betekent dat visje ook het alweer? ik heb een Jap ops: , gehad met een visje erop
AX is inderdaad een leuk autootje! Mijn exvriendin heb ik ook een AXje kado gedaan (toen ze nog mn vriendin was natuurlijk… ). Ik heb € 750 betaald voor een ‘92er met 140.000 km op de teller. Het was een TGi, dus leuk uitgevoerd. Niets elektrisch maar wel mooie bekleding. Kreeg zelfs nog een nieuwe distributieriem erbij voor hetzelfde geld. Volgens mij zit er weinig verschil tussen een ‘94er van € 1700 en een ‘92er voor € 750! In ieder geval heeft zij er nog nooit problemen mee gehad! Ik vind € 1750 sowieso erg veel geld voor een AX…. als je hem ooit wegdoet krijg je dat er nooit meer voor!
De 1.1 heeft ruim voldoende prestaties en is erg betrouwbaar. Ik zou persoonlijk nooit voor een snelle versie gaan omdat die vaak ook snel gereden zijn… Veel succes!
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
Die €1.700,- was ook echt een maximum, natuurlijk is minder beter.. Maar ik wil geen auto waar ik eerst 3 dagen aan moet gaan sleutelen, moet wel een duidelijke historie hebben. Meestal betaal je daar ook wel een beetje voor. Bovendien koop ik niet graag particulier maar liever bij een garage, dat scheelt ook wel hoor!
1.1i lijkt mij inderdaad de beste combi, voor zover ik dat nu heb gehoord. Lekker zuinig en wel vooruit te branden.. (ze moet natuurlijk mijn TZD Turbo niet in gaan halen hè!)
Mochten er bijv. elek. ramen / centr. vergrendeling op zitten.. Is dat allemaal wel degelijk uitgevoerd?