vandaag trouwens even een proefritje gemaakt in de 1.0 van q01z… Rijdt best leuk eigenlijk, zo’n autootje!!! (behalve dan dat deze nogal stottert als ‘ie koud is) Wegligging is ideaal, zeker met een 1.4 blokje lijkt ‘t me een lekker scheurbakje!!
Wegligging van een 1.0 ideaal??? :klunck
(dat heb ik nog nooit iemand horen zeggen
Moet je zeker eens andere types *GTI* rijden
Maar goed, dat gaat wel goedkomen denk ik!
Electrische ramen e.d willen, net als alle oude auto’s dat hebben, wel eens dienst weigeren. Maar levert volgens mij nooit grote problemen op.
wat ik met die wegligging bedoel: Goed contact met de weg, veel onderstuur maar goed corrigeerbaar. Als ‘ie wat strakker afgeveerd is kleeft ‘ie gewoon aan de weg lijkt me..
Geen grote problemen met accesoires als elek. ramen / centr. vergr. dus gelukkig!
Rob, zolang jij er nog niet in gereden hebt mag je ook niet klagen!
@voge: was gezellig vandaag vaker doen maar voortaan in de zon.. vlak nadat je weg was kwam JP trwns aanlopen!
voge schreef:Die €1.700,- was ook echt een maximum, natuurlijk is minder beter.. Maar ik wil geen auto waar ik eerst 3 dagen aan moet gaan sleutelen, moet wel een duidelijke historie hebben. Meestal betaal je daar ook wel een beetje voor. Bovendien koop ik niet graag particulier maar liever bij een garage, dat scheelt ook wel hoor!
1.1i lijkt mij inderdaad de beste combi, voor zover ik dat nu heb gehoord. Lekker zuinig en wel vooruit te branden.. (ze moet natuurlijk mijn TZD Turbo niet in gaan halen hè!)Mochten er bijv. elek. ramen / centr. vergrendeling op zitten.. Is dat allemaal wel degelijk uitgevoerd?
Die AX van mij kwam van een garage vandaan, totale onderhoudshistorie erbij (uitdraai van de dealer waar hij in onderhoud was geweest) en in de afgelopen 5 maanden heeft ie nog nooit stil gestaan! Zoekt en gij zult € 1000 in uw zak houden….
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
Ik zou zeggen: hou je niet in om te helpen met zoeken en je resultaten hier neer te zetten…
edit: Wensenlijstje:
- 1.1 injectie (dus geen carb versie)
- 5 deurs (jammer, de volcane valt dan volgens mij al af)
- beetje donkere kleur of blauw
- acceptabele kilometerstand (geen 200.000 ofzo…)
- acceptabele prijs (liefst rond of onder de €1.200)
Mocht je toevallig iets tegenkomen dan zou ik ‘t leuk vinden als ‘t hier neergezet wordt!!
Bedankt!!
Wat denken jullie hier van?? (Marc, ken jij ‘m toevallig??)
Ga hier morgen in ieder geval even bij kijken, is lekker dichtbij..
163.000 is wel te doen toch, voor een 1.1i?? Een first is toch wel een 1.1?
Ziet er goed uit! Kan best een goede zijn… Alleen hoop ik dat die vlek onder de auto niet van deze auto afkomt…...
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
Dat is niet te hopen inderdaad, ziet er wel aardig uit hè!? (Vind een 5 deurs alleen minder mooi dan een 3 deurs maar goed..) We gaan zo eens even kijken, jammer dat ‘t dan donker is. Beslissen doen we vanavond vast nog niet, daarvoor lijkt ‘t me handig om ‘m ook eens bij daglicht te zien. Fototoestel laat ik lekker thuis, daarvoor is ‘t toch te donker.. Jullie horen het hier wel vanavond!!
Ga in ieder geval jullie tips meenemen!
succes wel camera mee he :photo
Ey vogel!
zonde dattie al verkocht was man maar dan issie iig goed he!!
over die volcane stoelen trwns: het 3 en 5 deurs interieur van een ax is qua bevestiging gelijk! (106 en saxo ook!) dus die steolen zou je kunnen zoeken en alsnog monteren
5deurs stoelen in een 3 deurs monteren is echter nooit handig, omdat 5 deurs steolen niet naarvoren geklapt kunnen worden
ennuhm, die C2 vanavond was beetje duur he?
ah tis dus niks geworden begrijp ik?
Inderdaad, kwam q01z toevallig tegen op jacht… De AX die in middelburg stond was al verkocht. Even op de site van de RDW gekeken, daar stond dat ‘ie gisteren op naam gezet was. Daarom maar even gebeld: verkocht..
Daarna nog in Goes wezen kijken bij een leuke AX 1.4 furio uit ‘95 met 110.000km. Nwe koppakking, distr. riem vervangen, nwe aandrijfassen… Mooi autootje alleen een rode driedeurs met vale bumpers en hele slechte velgjes.. Stond te koop voor €2.250,- maar kreeg er al €750,- af. Denk niet dat ‘t ‘m wordt…
bumpers zijn met Polytrol redelijk snel rood te krijgen hoor.. en ze horen dat dan ook weer even te blijven
maar als je zo makeklijk kan afdingen kan er meestal idd nog meer vanaf en dan mag je weer gaan twijfelen he
zelfs föhnen gaat al aardig!