PAS OP? Ja, want er hangen heeeeeeeeeeel veel camera’s en je kunt ze niet allemaal zien! Inmiddels heb ik ze op de A12 bij Utrecht allemaal kunnen spotten en ze hangen heel sneaky achter de grote routeborden boven de weg. Het betreffen korte trajectcontroles (slechts enkele meters volgens mij) waarbij je meteen geflitst wordt en ook meerdere keren geflitst kan worden. Bij de andere steden zal dit eender zijn.
Dus rij je op de A12 bij Utrecht (vanaf knooppunt Lunetten tot aan Knooppunt Oudenrijn) rijde juiste snelheid, het kan helaas niet anders meer! 80 op de parallelrijbaan en 100 op de binnenste banen.
En tja, de reden….. milieu? Hoeveel mensen gaan niet terugschakelen als ze 80 rijden op de snelweg? En dan blijft er van die besparing niets over! Leuk discussie onderwerp….
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
Re: 80 op de snelweg rond de 4 grote steden! PAS OP!
BXsport1986 schreef:PAS OP? Ja, want er hangen heeeeeeeeeeel veel camera’s en je kunt ze niet allemaal zien! Inmiddels heb ik ze op de A12 bij Utrecht allemaal kunnen spotten en ze hangen heel sneaky achter de grote routeborden boven de weg. Het betreffen korte trajectcontroles (slechts enkele meters volgens mij) waarbij je meteen geflitst wordt en ook meerdere keren geflitst kan worden. Bij de andere steden zal dit eender zijn.
Hehe, als je dit soort maatregelen niet keihard afdwingt zal ook niemand zich eraan houden. Beetje jammer, 80 is wel erg langzaam.
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Re: 80 op de snelweg rond de 4 grote steden! PAS OP!
BXsport1986 schreef:Hoeveel mensen gaan niet terugschakelen als ze 80 rijden op de snelweg? En dan blijft er van die besparing niets over! Leuk discussie onderwerp….
Huh, waarom zou je terugschakelen?! 80 lijkt me prima. Als je ziet hoeveel kleine roetdeeltjes er vrij komen bij drukke wegen…
Bovendien is het ook beter voor de doorstroming. Files heb je toch wel, maar bij de aan- en afloop van de spitsuren zal het wat beter doorstromen.
Re: 80 op de snelweg rond de 4 grote steden! PAS OP!
Handjes schreef:BXsport1986 schreef:Hoeveel mensen gaan niet terugschakelen als ze 80 rijden op de snelweg? En dan blijft er van die besparing niets over! Leuk discussie onderwerp….
Huh, waarom zou je terugschakelen?! 80 lijkt me prima. Als je ziet hoeveel kleine roetdeeltjes er vrij komen bij drukke wegen…
Ja mij ook, maar al die oude wijven in hun Alto die hebben geleerd dat je pas bij 80 moet doorschakelen die gaan een versnellinkje terug!
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
Re: 80 op de snelweg rond de 4 grote steden! PAS OP!
Handjes schreef:Huh, waarom zou je terugschakelen?! 80 lijkt me prima. Als je ziet hoeveel kleine roetdeeltjes er vrij komen bij drukke wegen…
Ligt wel een beetje aan het type auto. Bij constant rijden is 80 geen probleem. Ik ben benieuwd of de motor erg optimaal loopt bij 1600 toeren (in mijn geval). Vervuiling zal bij dat toerental wel meevallen. Wordt nauwelijks diesel ingespoten dan.
Re: 80 op de snelweg rond de 4 grote steden! PAS OP!
Buiten de spits is het buitengewoon irritant. Je kan de snelheid tijdens de spit dynamisch aanpassen afhankelijk van de drukte (en dat wordt al gedaan) om het verkeer door te laten stromen.
Re: 80 op de snelweg rond de 4 grote steden! PAS OP!
mpostma schreef:Buiten de spits is het buitengewoon irritant. Je kan de snelheid tijdens de spit dynamisch aanpassen afhankelijk van de drukte (en dat wordt al gedaan) om het verkeer door te laten stromen.
Werkt alleen niet…..
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
Eens kijken of je het ook in de 2e kunt afleggen..
Oh nee, dat moet je al in de spits…
is echt zwaar klote bij utrecht de eerste dag dat het werkt file alle kanten op heb er een 30 min extra overgdaan vandaag om op mijn werk en thuis te komen ik zal een een claim indienen bij ze gaat ze euries kosten in denhaag
Re: 80 op de snelweg rond de 4 grote steden! PAS OP!
Handjes schreef:Bovendien is het ook beter voor de doorstroming. Files heb je toch wel, maar bij de aan- en afloop van de spitsuren zal het wat beter doorstromen.
Dacht het niet, toen het gedeelte op de A13 80km werd, stond er in de spits richting Rotterdam vanaf Delft al een pleuris files doordat iedereen bij het eerste 80km matrix bord in de anker gaat naar de 70km. Dat zal nu niet anders zijn, ben ik effe blij dat ik niet meer elke dag naar Gouda op en neer hoef te kachelen
Ik ben van mening dat de milieu lobby en alle andere zeikerd die rondom de snelwegen wonen, lekker verhuizen naar een onbewoond eiland.
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Mijn citaat uit het woordenboek…..........
1 verkeersweg, uitsluitend voor snelverkeer, met gescheiden rijbanen en ongelijkvloerse kruisingen => autobaan, autostrade, de grote weg, snelweg om snel van punt a neer b te rijden.
Moet ik nog meer melden :26 :27 :26
Hebben we ze nog in Nederland dan ?????? snelwegen.
Laten we het anders doen bij drukte snelheid omlaag .... is het rustig de snelheid omhoog. Dit is makelijk te realiseren met de bewuste matrix borden.
Of nog beter, alles driebaans…................
Rechts: 80 tot 100 vrachtauto’s, caravans en treuzelaars
Midden: 100 tot 120 voor die niet harder durven
Links: 120 tot 140 voor diegene die gewoon snel van punt a naar b moeten. Voorbeeld verkeer van dordrecht naar amsterdam deze zitten links en blijven links…...doorstroming.
Niet meer kriskras door elkaar, de verschillen zijn niet zo groot tussen de verschillende rijstroken, m.b.t. inhalen. Je kunt gewoon door op de linkerbaan ben je op je bestemming zak je langzaam met de gepaste snelheid naar de rechterbaan.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
nou ik hoop niet dat ik laatst dan ben gepakt reed paar km per uur te hard (op de teller 105)
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
2 opmerkingen van de VID Driebergen bij mode van Patrick Potgraven (leest files bij BNR)
1)“De doorstroming bij Overschie is AFgenomen sinds invoering van de 80km limiet. De filedrukte is met 42% toegenomen, hetgeen boven het gemiddelde ligt.”
2)“Het strenge toezicht op de nieuwe 80km stukken begint over 2 weken” (??!!)
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Het verkeersbeeld was vanochtend Den Haag uit via de utrechtse baan richting Rotterdam een stuk rustiger, en eigenlijk op de terugweg idem dito (behalve dat dan de middelste strook vd 5, vlak voor afslag voorburg was afgesloten…en iedereen op zn rem ging staan…)
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Dan ben ik toch wel blij dat ik het noorden woon.
We raken hier al van de leg als we even moeten wachten bij het “beruchte” Julianaplein.
80 km/h lijkt me een drama op dat soort wegen. Heb meestal wel begrip voor milieu-maatregelen, maar dit is toch wel wat doorgeschoten.
Jeroen
dus 80 in zn 5? Wat als je nu een vierbak hebt, zoals mijn eendje heeft