9 van de 13
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »

80 op de snelweg rond de 4 grote steden! PAS OP!
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2487

Gepost: 03 november 2005 08:23 PM
  [ # 121 ]
citrocitrus schreef:

Niks meer irritant dan dat.. en anders ga ik bumperkleven !!!
Twisted Evil Wink

persies!
Ik doe hetzelfde!
met de eend, zie je het voor je Shocked
Mercedes, met een eend op een meter van zn bumper
muahahahaha

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 03 november 2005 08:26 PM
  [ # 122 ]

Dat zie ik toch vrij vaak ...

Mercedesvrachtwagen voorop, metertje niets en dan m’n Eend.

Rijdt lekker zuinig Wink

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

citrocitrus
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 315

Gepost: 03 november 2005 08:28 PM
  [ # 123 ]

Je hoort altijd wel dat men zegt: ” och die snelheidsduivels, die zijn gevaarlijk!!” Confused

Als ik sneller rijd dan iemand anders en ik heb die behoefte, dan haal ik in. ( mits het moment dit allemaal toelaat..)
Persoonlijk vind ik juist die mensen die onverwachts op de rem trappen om niks, slingeren over de weg, 60 rijden ipv 80, geen richting aangeven etc. die vind ik dat weer ‘gevaren’ op de weg. ( van die bange types).

Als ik haast heb, haal ik je wel in. En dat doe ik niet onbenullig, want ben geen snelheidsduivel, maar houd wel van opschieten Wink

How to Raise your I.Q. by Eating Gifted Children…

Profiel  

Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2487

Gepost: 03 november 2005 08:34 PM
  [ # 124 ]

opa’s, die moeten ze van de weg halen..

Vanmiddag weer zo’n “hoedje” voor me Evil or Very Mad
Waar de 70 mogen, rijden ze 80, waar ze 80 mogen gaan ze 60 rijden, en dan ook nog midden op de weg, inhalen is er dan niet bij.
Mag je 50, rijden ze 45…
Is de bebouwde kom nog niet afgelopen trappen ze het gas weer in, om weer op 60 buiten de bebouwde kom te gaan hoddelen Evil or Very Mad

Dat ie naar het CBR rijdt en zn roze pamflet inlevert..
levensgevaarlijk..

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 03 november 2005 08:48 PM
  [ # 125 ]

Als ik heel eerlijk moet zijn dan vind ik het wel een goed plan. Zo ben ik ook voor een periodieke autoloze dag. Het zijn allemaal dingen die je wat rust geven in het hedendaagse snelle leven.
Stel je voor, lekker met je kinderen midden op de weg fietsen, heerlijk wandelen enz. En geloof mij, het zal je opvallen hoe stil het dan ineens overdag is!

Maar ik ben helemaal voor de stimulering van LPG! Maar in plaats van stimuleren wordt het ontmoedigd. De LPG prijs is procentueel het meest gestegen het afgelopen jaar, daarmee financier ik dus deels een lagere benzineprijs mee!
Maar…..
-Ik kies er toch voor om op een (deels) afvalproduct te rijden, mag ik daar dan ook de financiele voordelen van plukken?
-Ik stoot minder uit, waardoor er weer meer (o.a.)dielsel-kilometers mogen worden gereden (uitstoot quotum), mag ik daar een beloning voor?

Maar nee, de prijzen gaan omhoog en de pompen verdwijnen. Waar zit ‘m de logica? Ik kan hem niet meer vinden.

Een ding is in ieder geval zeker, er zal iets moeten gebeuren. Maar hierbij zal door de overheid voral worden gekeken naar de economisch meest verantwoorde oplossing. Daarbij worden logische dingen als alternatieve brandstoffen en het goedkoper en aantrekkelijker maken van het OV overgeslagen.

Profiel  

toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4569

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 03 november 2005 09:11 PM
  [ # 126 ]

Off Topic: Mooie Avatar van Patje!!!

Jeroen

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27933

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 november 2005 09:34 PM
  [ # 127 ]
patje74 schreef:

Als ik heel eerlijk moet zijn dan vind ik het wel een goed plan. Zo ben ik ook voor een periodieke autoloze dag. Het zijn allemaal dingen die je wat rust geven in het hedendaagse snelle leven.
Stel je voor, lekker met je kinderen midden op de weg fietsen, heerlijk wandelen enz. En geloof mij, het zal je opvallen hoe stil het dan ineens overdag is!

autoloze dag klinkt misschien leuk, maar ik zou er zeker niet blij mee zijn Sad
door de weeks heb ik de auto nodig voor me werk.
in het weekend wil ik ergens naar toe kunnen als ik dat wil.
als ik in het weekend ergens met de auto naar toe ga is dat vaak juist om weg te zijn uit de hedendaagse snelle leven.
ik vind het juist heerlijk om een stukje te rijden dan Smile
openbaar vervoer vind ik niks en duur, en is voor mij zeker niet ontspannend, eerder tegenover gestelde!

kortom een autoloze dag zou mij beperken in me vrijheid en daar houd ik niet van Sad

patje74 schreef:

Maar ik ben helemaal voor de stimulering van LPG! Maar in plaats van stimuleren wordt het ontmoedigd. De LPG prijs is procentueel het meest gestegen het afgelopen jaar, daarmee financier ik dus deels een lagere benzineprijs mee!
Maar…..
-Ik kies er toch voor om op een (deels) afvalproduct te rijden, mag ik daar dan ook de financiele voordelen van plukken?
-Ik stoot minder uit, waardoor er weer meer (o.a.)dielsel-kilometers mogen worden gereden (uitstoot quotum), mag ik daar een beloning voor?

LPG ben ik wel een voorstander van Smile
ik hoop dat ik mijn volgende auto op LPG kan kopen.
helaas is inbouwen altijd nog aan de prijzige kant, zodat je de auto een aantal jaar moet rijden om het rendabel te houden.
van mij mogen ze op een goede installatie ook wel wat geld toegeven!

Profiel  

rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1162

Gepost: 03 november 2005 09:36 PM
  [ # 128 ]
patje74 schreef:

Sorry, maar als het noorden van NL niet stil genoeg is, dan moet je verhuizen naar een onbewoond eiland. Als je daar je rust aan moet ontlenen..

Hoe kom je daar nou bij? LPG accijns die gebruikt worden om benzineaccijns te verlagen? Kom maar eerst met onderbouwing.

Maar…..

Doe je al. Je betaalt geen houderschapsbelasting neem ik aan met de GS. verder betaal je verhoudingsgewijs weinig accijns op de brandstof

Het quotum voorzover je het over Kyoto hebt heeft betrekking op CO2. Daarin is de diesel nog steeds kampioen qua minimalisering, niet LPG. 

Maar nee, de prijzen gaan omhoog en de pompen verdwijnen. Waar zit ‘m de logica? Ik kan hem niet meer vinden.

De overheid heeft geld nodig, linksom of rechtsom. Daarnaast zijn prijzen in het algemeen gestegen (door vraag en/of speculatie) en dus stijgt LPG mee.

Een ding is in ieder geval zeker, er zal iets moeten gebeuren. Maar hierbij zal door de overheid voral worden gekeken naar de economisch meest verantwoorde oplossing. Daarbij worden logische dingen als alternatieve brandstoffen en het goedkoper en aantrekkelijker maken van het OV overgeslagen.

Zie voorgaande argument. Meest recente voorbeeld van dergelijk handelen: Accijns op sterke drank.

Verhoogd in 2002 o.i.d. heeft het geleid tot een verlaagde inkomstenbron, want de Nederlander koopt zijn spullen wel in België of Duitsland. Onderzoek wijst uit dat een lagere accijns meer inkomsten oplevert, dus de accijns gaat weer naar beneden per 01-01-2006.

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 03 november 2005 09:51 PM
  [ # 129 ]
rb schreef:

Sorry, maar als het noorden van NL niet stil genoeg is, dan moet je verhuizen naar een onbewoond eiland. Als je daar je rust aan moet ontlenen..

Hmmm, wat een warmte straal jij uit in je tekst, heerlijk!  Wink

Verder kan je praten wat je wilt, maar dat de prijs van LPG procentueel het meest is gestegen, is belachelijk. Het is een grotendeels een afvalproduct dat vrijkomt bij de raffineren. Een groot deel wordt afgefakkeld, een ander deel beland in mijn tank. Nu de olie duurder is geworden, is de LPG-prijs gestegen. Maar de kosten om LPG te winnen zijn even laag gebleven.

rb schreef:

De overheid heeft geld nodig, linksom of rechtsom. Daarnaast zijn prijzen in het algemeen gestegen (door vraag en/of speculatie) en dus stijgt LPG mee.

Maar waarom zijn de verhoudingen tot alle andere brandstoffen volledig zoek?
Juist het product aan de pomt dat NIET duuder is geworden om te winnen, stijgt het meest!

En oh ja, ik schrijf in de ik-vorm, maar ik rijd zelf nu indderdaad belastingvrij. Dit neemt niet weg dat ik tot een minderheid behoor en nu zo vrij ben om het voor de rest op te nemen die niet belastingvrij rijden.
Maar heb je daar overigens problemen mee? Deze regel maakt het juist goed mogelijk om een oldtimer op een millieuvriendelijkere manier in te zetten. Ik zie alleen maar winnaars in deze situatie.

Profiel  

toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4569

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 03 november 2005 10:26 PM
  [ # 130 ]

Maar waarom zijn de verhoudingen tot alle andere brandstoffen volledig zoek?
Juist het product aan de pomt dat NIET duuder is geworden om te winnen, stijgt het meest!

Dat komt omdat de LPG prijzen niet gekoppeld zijn aan de olieprijzen. De prijs van LPG wordt bepaald door vraag en aanbod. Het kan best wel eens zo zijn dat wanneer LPG weer populair gaat worden de prijs van autogas ook weer gaat stijgen.  Het financiële voordeel van LPG rijden tov andere brandstoffen zal m.i. daarom altijd maar gelden voor in verhouding kleine groep mensen. 

Jeroen

Profiel  

rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1162

Gepost: 03 november 2005 11:26 PM
  [ # 131 ]
patje74 schreef:
rb schreef:

Hmmm, wat een warmte straal jij uit in je tekst, heerlijk!  Wink

Goed het staat er wat rot, maar als Randstedeling ervaar je ‘rust’ blijkbaar anders dan als Noorderling. Mijn opmerking was niet negatief bedoeld, echter wel om het ‘rust’ puntje een beetje plastisch in de verf te zetten.
Ik zou overigens een verplicht autoloze dag niet apprecieren. Niet omdat ik per sé moet rijden (auto staat vaak genoeg stil in het weekend na de boodschappen) maar omdat ik het als onnodige inperking van mijn vrijheid zie. Voorzover ik de achtergronden een beetje ken, is alle commotie rondom het topic-onderwerp tamelijk overdreven. 

Verder kan je praten wat je wilt, maar dat de prijs van LPG procentueel het meest is gestegen, is belachelijk.

Zoals Tonic hierboven ook al schrijft: Er gebeurt meer in de wereld m.b.t. de olieprijs. De toegenomen belangstelling voor LPG in b.v. Duitsland heeft natuurlijk ook een oorzaak. Mensen stappen over op LPG en er wordt meer vraag gegenereerd, hetgeen een prijsopdrijvend effect heeft.

...Dit neemt niet weg dat ik tot een minderheid behoor en nu zo vrij ben om het voor de rest op te nemen die niet belastingvrij rijden.
Maar heb je daar overigens problemen mee? Deze regel maakt het juist goed mogelijk om een oldtimer op een millieuvriendelijkere manier in te zetten. Ik zie alleen maar winnaars in deze situatie.

Ik heb nergens problemen mee, en als jij (of iemand anders) daardoor een klassieker op de weg kan houden; mijn (nietsbetekenende) zegen heb je Wink.

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 04 november 2005 01:10 AM
  [ # 132 ]
Caroline81 schreef:

http://www.vandale.nl
cha·grij·nig (bn.)
1 ontevreden, korzelig => slechtgehumeurd
als je me verbetert doe het dan goed Wink

Haha, potverdorie…
Ik zeg het niet graag, maar je hebt gelijk!!!

Profiel  

TinusTussengas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 494

Gepost: 04 november 2005 01:22 PM
  [ # 133 ]

Als het beter is voor het milieu om 80 te rijden op bepaalde snelwegen,ben ik daar best toe bereid. Sterker nog,dan doe ik dat graag. Volgens mij zit het probleem juist meer in het feit dat veel mensen te makkelijk de auto pakken voor korte stukjes.. Ik ben autoliefhebber in het algemeen en Citrofiel in het bijzonder. Maar dat neemt niet weg dat ik me bewust ben van het feit dat mijn liefhebberij erg vervuilend is. Ik ga hier niet de moraalridder uithangen. Maar ik kies zelf bewust wanneer ik de auto pak of wanneer ik ga fietsen. Ik bedoel: Ik pak nooit de auto omdat dat vanzelfsprekend is.

Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX

Profiel  

Caroline81
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 945

Gepost: 04 november 2005 01:26 PM
  [ # 134 ]

90 vind ik een betere optie eigenlijk. Op zo’n druk stuk kom ik er met mijn visa maar moeilijk tussen. Trek niet enorm snel op dus moet met een korte invoegstrook soms met 60 a 70 invoegen Confused

Profiel  

fantomas
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 52

Gepost: 04 november 2005 01:27 PM
  [ # 135 ]

Minimaal 80 dan maar…:-)

Qui, c’est bien moi…Maitre de la Monde….

Profiel  

9 van de 13
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook