rb schreef:2 opmerkingen van de VID Driebergen bij mode van Patrick Potgraven (leest files bij BNR)
1)“De doorstroming bij Overschie is AFgenomen sinds invoering van de 80km limiet. De filedrukte is met 42% toegenomen, hetgeen boven het gemiddelde ligt.”
2)“Het strenge toezicht op de nieuwe 80km stukken begint over 2 weken” (??!!)
dit klopt niet vanaf 1 nov werk alles prima
Tom Duckpower schreef:dus 80 in zn 5? Wat als je nu een vierbak hebt, zoals mijn eendje heeft
kijk maar uit tom volgend jaar geen apk meer
Tom Duckpower schreef:dus 80 in zn 5? Wat als je nu een vierbak hebt, zoals mijn eendje heeft
Je zult toch voor de 5e keuze moeten, de overheid bepaald in welke versnelling jij rijdt!! Dus dan maar 80km/u in de achteruit!!!
gvd, denk ik goedkoop te kunnen rijden, kan ik 1800€ uit gaan geven voor een vijfbak in me eend (moet ik gelijk wat meer motorvermogen hebben):?
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Wat een gekloot op de weg vandaag met die 80 km!
Alsof we met z’n alle door zachter te gaan rijen dat milieu nog kennen redden…
Het haalt geen reet uit die snelheid omlaag….
Sterker nog, je hebt meer vervuiling!
* Als je hard rijdt ben je eerder waar je wezen moet dus verontreinig
je het milieu voor kortere duur.
* Bij snel rijden vervliegt dat uitlaatgas zo. Dat gemeut in die files
en bij langzaam rijden daardoor blijft dat gas juist hangen en doet je
de das om.
*...en verder…als iedereen een beetje door zou rijen dat had je geen
files…
JD
CitroenAZU schreef:Wat een gekloot op de weg vandaag met die 80 km!
Alsof we met z’n alle door zachter te gaan rijen dat milieu nog kennen redden…
Het haalt geen reet uit die snelheid omlaag….
Sterker nog, je hebt meer vervuiling!
* Als je hard rijdt ben je eerder waar je wezen moet dus verontreinig
je het milieu voor kortere duur.* Bij snel rijden vervliegt dat uitlaatgas zo. Dat gemeut in die files
en bij langzaam rijden daardoor blijft dat gas juist hangen en doet je
de das om.*...en verder…als iedereen een beetje door zou rijen dat had je geen
files…JD
AMEN!!
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
CitroenAZU schreef:
*...en verder…als iedereen een beetje door zou rijen dat had je geen
files…
Denk je er wel aan dat de laminaire verkeersstroming dan naar turbulent gaat neigen?
Dan zitten we hier straks met zijn allen te janken omdat alle auto’s er op zijn best zo uit zien als Marten zijn TD12.
Op zich is het natuurlijk wel zo dat de verkeersstroom het meest regelmatig (en dus laminair) is als alles even hard rijd. Dan vind ik de keuze voor 80 zeer verstandig. Alle auto’s kunnen 80 (anders mogen ze de snelweg niet op) en de laagste generieke maximumsnelheid is ook 80. Voor de gelijkmatige verkeersstroom is er dus veel te zeggen voor 80.
EW schreef:CitroenAZU schreef:
*...en verder…als iedereen een beetje door zou rijen dat had je geen
files…Denk je er wel aan dat de laminaire verkeersstroming dan naar turbulent gaat neigen?
Dan zitten we hier straks met zijn allen te janken omdat alle auto’s er op zijn best zo uit zien als Marten zijn TD12.Op zich is het natuurlijk wel zo dat de verkeersstroom het meest regelmatig (en dus laminair) is als alles even hard rijd. Dan vind ik de keuze voor 80 zeer verstandig. Alle auto’s kunnen 80 (anders mogen ze de snelweg niet op) en de laagste generieke maximumsnelheid is ook 80. Voor de gelijkmatige verkeersstroom is er dus veel te zeggen voor 80.
Ja maar werkt het? En wat van de verkeersophoping op de weg voordat de snelheid omlaag gaat??
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
Totaal aantal Berichten: 43310
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik rijd nu 80 in z’n twee… dan vervuilt ie het MEEST!
Ze zijn helemaal debiel! Als je hier naar een stadsbus kijkt die weg rijdt, dan vraag je je af of er nog openbaarvervoer moet zijn. Dat vervuilt namelijk pas!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Het werkt dus NIET bevorderend voor de doorstroming. Overschie heeft dat al ‘bewezen’..
Tom Duckpower schreef:dus 80 in zn 5? Wat als je nu een vierbak hebt, zoals mijn eendje heeft
Probeer eens 80 in z’n achteruit…
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Re: 80 op de snelweg rond de 4 grote steden! PAS OP!
ZX1.4i schreef:Handjes schreef:Bovendien is het ook beter voor de doorstroming. Files heb je toch wel, maar bij de aan- en afloop van de spitsuren zal het wat beter doorstromen.
Dacht het niet, toen het gedeelte op de A13 80km werd, stond er in de spits richting Rotterdam vanaf Delft al een pleuris files doordat iedereen bij het eerste 80km matrix bord in de anker gaat naar de 70km. Dat zal nu niet anders zijn, ben ik effe blij dat ik niet meer elke dag naar Gouda op en neer hoef te kachelen
Ik zei ook aan- en afloop van spitsuren. Een lagere en constantere snelheid geeft een hogere capaciteit. In het begin was het een zooi daar inderdaad. De files zijn er uiteindelijk ook niet minder of korter om geworden op de A13 trouwens.
Maar het grootste voordeel dat te behalen valt is het milieuvoordeel. Er vallen jaarlijks meer dan 5000 doden (=550% meer dan het aantal verkeersdoden) door luchtverontreiniging in Nederland. De hoeveelheden stikstofoxide (Nox), koolstofoxide (CO2), ozon (O3), vluchtige organische stoffen (VOS) en Fijn stof (PM10) (roetdeeltjes) zijn dramatisch. En daar helpt 80 km/h echt voor. Niks milieulobby, maar pure noodzaak. We leven in een uitermate slechte omgeving momenteel. En daar wil ik best een stukje 80 voor rijden.
Als gevolg van het instellen van de 80km-maatregel is de uitstoot van het verkeer op de A13 door Overschie gedaald met 25 procent voor stikstofoxiden en 34 procent voor fijn stof. bron: DCMR Milieudienst Rijnmond
Kijk ook maar eens naar het aandeel NO2-luchtverontreiniging op deze link:
Meer weten en actuele luchtverontreinigingen zien? TNO, KNMI, CBS, ECN, MNP en zelfs de VNG trekken allemaal aan de bel.
http://www.knmi.nl/omi/publ-nl
http://www.rivm.nl/milieukwaliteit/lucht/actueel/
http://www.dcmr.nl/heaven (klik maar eens op ‘fijn stof’)
Edit by Lelijke Eend: plaatje deed het niet, linkje van gemaakt
.... en waar ik nu helemaal van over m’n nek ga, is die heks van een peijs die voor de camera de voorruit van een auto staat schoon te maken onder het motto: zo, nederland weer een stukje schoner.
mens, ga koken…!!!!!
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Re: 80 op de snelweg rond de 4 grote steden! PAS OP!
#$@ LE, blijf van mijn bijdrage af, eikel.
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Re: 80 op de snelweg rond de 4 grote steden! PAS OP!
renz schreef:Handjes schreef:#$@ LE, blijf van mijn bijdrage af, eikel.
Ik hoop dat dit een geintje is???
Nee, ik zit halve bijdrage aan te passen wegens niet werkende links (en daarom ook teksten), zit hij er ondertussen ook in te rommelen. Hallo?! Ik ben niet blind hoor, was het al aan het aanpassen. Prutswerk.
Maar goed, het is al weer aangepast, dus haal het maar weer weg allemaal.