Totaal aantal Berichten: 25617
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat onderzoek is in Delft al jaaaren geleden gedaan. Rond de 120 ongeveer is de capaciteit het grootst. Als je harder gaat gaat de afstand weer omhoog en daalt de capaciteit..
Nog een leuke vinding toen: Vrachtwagens nivelleren het verkeer en doen de files afnemen!!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik rijd nu een tijdje exact 80 op de parallelbaan van de A12 bij Utrecht.
Voor het milieu.
Zeggen ze.
Terwijl op de hoofdbaan de vrachtwagens met 90-95 gewoon doordenderen.
Ook voor het milieu.
Wat me ook opvalt: deze snelheid hoort niet bij het wegtype; te breed en te glad om met 80 te rijden. Slaapverwekkend. Ik heb mezelf er al een paar keer op betrapt dat ik om me heen zit te kijken, in plaats van op het verkeer te letten.
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
robb schreef:Wat me ook opvalt: deze snelheid hoort niet bij het wegtype; te breed en te glad om met 80 te rijden. Slaapverwekkend. Ik heb mezelf er al een paar keer op betrapt dat ik om me heen zit te kijken, in plaats van op het verkeer te letten.
zeker weten, je verveeld je direct op de snelweg met 80..
wat me ook opvalt is dat het verkeer zo 60 of langzamer rijdt..
als de max snelheid 100/120 is dan daalt de snelheid naar 80/100 dus als er maar wat gebeurt sta je helemaal zowat stil
en wat gaan men doen als de snelheid teveel zakt, precies terug schakelen, nou dat 80 in zijn 5 motto gaat dan ook niet meer op.
M&M schreef:
klikkerdeklik schreef:...wil Nederland actief met ISA de Europese boer op, waarbij de afkorting dit keer niet voor intelligente snelheidsaanpassing staat maar voor ‘intelligent speed alert’. En waarbij het kastje in het dashboard - dat desgewenst tot actieve snelheidsinterventie kan leiden - in deze zachtere toepassing slechts informeert over de limiet ter plekke.
:burninhell :burninhell
Laat dat maar over aan de ambtenaren: als dat kastje erin zit.. anyone een Paard van Troje?
Aluminiumfolie over je voorruit
Met twee kijkgaten natuurlijk.
M&M schreef:Met zo’n kastje word ik zelfs opstandig , dat komt er niet in !!! danwel met een uit knop
en als ie erin komt ligt ie binnen 5 minuten in de grijze container.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
gaan we toch in duitsland wonen.
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Het staat nu ook op teletekst p. 104. (Ik heb altijd de neiging om de Telegraaf en RTL4 nieuws te controleren met het echte nieuws ops: )
Nou schijnt de maatregel wel in de regio Amsterdam te werken. Zegt dit nou iets over het rijgedrag van de gemiddelde Zuid-Hollander t.o.v. de gemiddelde Noord-Hollander?
Ik ben in ieder geval tevreden over het feit dat de politiek de maatregel in de regio Den Haag intrekt. Worden ze verstandig of kijkt de politiek vooruit naar volgend jaar?
Patrick
@moderator: Link doet het niet vanwege copyright, ik heb die er weer uitgehaald
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Is dat ook op de A20??
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
a12 bij utrecht blijft maar wordt desnelheid 90 zeiden ze vorige week
citroenc2 schreef:a12 bij utrecht blijft maar wordt desnelheid 90 zeiden ze vorige week
90 is anders wel 10x relaxter dan 80.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005 schreef:citroenc2 schreef:a12 bij utrecht blijft maar wordt desnelheid 90 zeiden ze vorige week
90 is anders wel 10x relaxter dan 80.
denk je dat het probleem blijft mensen gaan dan 80 rijden door al die :photo nu rijdt iedereen er 70
Morgen rijd ik ook weer te langzaam.
Ga morgen nl de 205 maar weer eens uitlaten. Die heeft sinds de APK in december nog geen 400 km gereden. En de snelheidsmeter van de 205 geeft te weinig aan (weet alleen nog steeds niet hoeveel).
Totaal aantal Berichten: 7810
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
M&M schreef:We mogen best harder ... jaja , goed voor de staatskas zeker
Wat een onzin zeg , niet alle tellers wijken een gelijk aantal km’s af , hoe kun je dit nu verkondigen .... heb zelf al 5 x een boete op dit soort trajecten en ben nooit boven de 90 uitgekomen ( kortstondig ff inhalen ) en al helemaal niet het gehele stuk !! stuk voor stuk bonnetjes voor max 4 km te hard terwijl ik er netjes op let ....—> Artikel ....
Het moet inderdaad niet gekker worden. Ook doodleuk wijzen op het feit dat je nog 4 km harder kunt…
Steek dan ook hand in eigen boezem en maak er 90 km van. Of houd op met die controles en bevorder de natuurlijke doorstroom.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Minister Peijs heeft al toegegeven dat die controles mislukt zijn en dat ze wat haar betreft gestaakt mogen worden. Zakkenvuller Spee wenst echter niet te stoppen met z’n controles. Volgens hem is onvoldoende aangetoond dat het niet werkt.
Met z’n laatste uitspraken probeert Spee mensen op het verkeerde been te zetten. De marge daar is maar 4km/u. Als iedereen daar echt een beetje harder gaat rijden hebben ze bij de NSB ( Nationale Struikrovers Brigade, ook wel politie genaamd) geen personeel genoeg om de fotorolletjes te wisselen. Iedereen gaat dan op de bon.
En daar is het allemaal om te doen. De staatskas moet gevuld worden.
Met veiligheid of milieu heeft dit allemaal niets te maken.
Btw: kan iemand mij trouwens uitleggen hoe het in dit land mogelijk kan zijn dat een Officier van Justitie een besluit van een minister naast zich neerlegt en vrolijk op eigen houtje doorgaat met z’n controles?