Dat begreep ik al, maar dat de stofhoes los zit hoort niet.
Net Chyparse gebeld en het verhaal uitgelegd. Volgende week donderdag brengen ze als het goed is een nieuw stuurhuis mee naar Citro Classique in Borculo. Hier deden ze helemaal niet moeilijk over.
Helaas moet ik dan wel weer zelf opdraaien voor de uren van verwijderen en plaatsen . verrekte stuurhuizen!
Citroen DS23 Break ‘71
Dit zegt alweer genoeg over de revisiekunsten van ....
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Eindelijk vakantie !!
Ondertussen zit er weer een nieuw stuurhuis van Chyparse in.
Ik heb nog niet veel gereden (met al die pekel) maar het lijkt nu goed te zijn. Ze pompt in stilstand nog maar om de 1,5 min.
Das tich heel acceptabel!!
Helaas merk ik nu dat de dame snel inzakt en in de stalling ligt een plasje LHM op de grond. Dit ligt bij het achterste motorruimte gedeelte…
Ze komt gewoon snel omhoog. Ook ligt er iets LHM onder de hydroliekpomp op het blok…
Citroen DS23 Break ‘71
ehh… kijk van onder eens naar je ronsel van je stuurhuis….
misschien je koppelingscylinder???? achter de hd pomp
koppelingscyllinder klinkt wat aannemelijker, aangezien het ronsel kurkdroog is. Zal zo snel mogelijk eens kijken.
Citroen DS23 Break ‘71
Totaal aantal Berichten: 25569
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Pompen kunnen ook lekken langs de as van de poelie…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Eelko schreef:koppelingscyllinder klinkt wat aannemelijker, aangezien het ronsel kurkdroog is. Zal zo snel mogelijk eens kijken.
Een break heeft toch een handbak? en dus ook GEEN koppelings cylinder. Waarschijnlijk heb je inderdaad een lekke pomp. Niets aan de hand, gewoon een goede gebruikte CX pomp monteren. Is beter en lekt nooit, iets wat je van de revisie pompen niet kan zeggen….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Er komt nu toch wel erg veel LHM olie op de grond….
Na beter gekeken te hebben zie ik dat er een flink plasje LHM bovenop de versnellingsbak ligt (in de buurt van de frictievork). waar komt dit vandaan…?? Zo ver ik weet heb ik dacht ik geen hydraulique versnellingsbak..
Waar kan deze lekkage vandaan komen? Om het beter te zien zal ik anders de radiator moeten verwijderen….
Citroen DS23 Break ‘71
Eelko schreef:Er komt nu toch wel erg veel LHM olie op de grond….
Na beter gekeken te hebben zie ik dat er een flink plasje LHM bovenop de versnellingsbak ligt (in de buurt van de frictievork). waar komt dit vandaan…?? Zo ver ik weet heb ik dacht ik geen hydraulique versnellingsbak..
Waar kan deze lekkage vandaan komen? Om het beter te zien zal ik anders de radiator moeten verwijderen….
Stuurhuis of hydr.pomp
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
stuurhuis valt al af, is net vervangen, om de 2min pompen is denk ik geen stuurhuislekkage.
Kan olie van de hydr. pomp dan zover komen dat het op de versnellingsbak komt te liggen in een gootje…??
Citroen DS23 Break ‘71
Eelko schreef:stuurhuis valt al af, is net vervangen, om de 2min pompen is denk ik geen stuurhuislekkage.
Kan olie van de hydr. pomp dan zover komen dat het op de versnellingsbak komt te liggen in een gootje…??
Of het moet een leiding zijn, meer zit daar niet aan hydr bij een handbak.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
heb je het hormonikahoesje van je koppelingsregelaar al fff gecheckt :
als de koppelingsregelaar intern versleten is dan gaat ie lekken als het hoesje dan ook nog porreus is tjaa….......... het slangetje wat er soms nog aanhangt is gauw verstopt.
Oh ja,........het nadraaien (aandraaien) van de HD leiding aan de pomp zijde wil ook nog wel eens helpen.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
citroen23 schreef:heb je het hormonikahoesje van je koppelingsregelaar al fff gecheckt :
als de koppelingsregelaar intern versleten is dan gaat ie lekken als het hoesje dan ook nog porreus is tjaa….......... het slangetje wat er soms nog aanhangt is gauw verstopt.Oh ja,........het nadraaien (aandraaien) van de HD leiding aan de pomp zijde wil ook nog wel eens helpen.
Hij heeft een handbak!!!!!!
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Ds23man schreef:citroen23 schreef:heb je het hormonikahoesje van je koppelingsregelaar al fff gecheckt :
als de koppelingsregelaar intern versleten is dan gaat ie lekken als het hoesje dan ook nog porreus is tjaa….......... het slangetje wat er soms nog aanhangt is gauw verstopt.Oh ja,........het nadraaien (aandraaien) van de HD leiding aan de pomp zijde wil ook nog wel eens helpen.
Hij heeft een handbak!!!!!!
GRG
oke,.......hier komt de correctie !!!!!!!! ops:
Oh ja,........het nadraaien (aandraaien) van de HD leiding aan de pomp zijde wil ook nog wel eens helpen.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.