2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

BX 14 TE Toulouse
Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 857

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 09 november 2005 11:59 AM
  [ # 16 ]
mpostma schreef:

Verder zijn ze door de week geopend van 7:30 tot 18.00.

Behalve als ik er na 2 uur rijden kom, dan moet de monteur eerder weg Rolling Eyes

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)

"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 09 november 2005 12:03 PM
  [ # 17 ]
Robin schreef:
mpostma schreef:

Verder zijn ze door de week geopend van 7:30 tot 18.00.

Behalve als ik er na 2 uur rijden kom, dan moet de monteur eerder weg Rolling Eyes

OK, Ze hebben dus ook nukken. Sja, waar mee omgaat (of aan sleutelt) wordt je mee besmet.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 12 november 2005 11:29 PM
  [ # 18 ]

Vandaag de BX Toulouse zo goed als APK klaar gemaakt.

Gisteren is de hoek in de kofferbakbodem gelast. Op de plek waar de uitlaatsteun zit, was flinke roest aanwezig en er zat een flink gat in. Hij was al een keer gelast en dat was blijkbaar niet al te best geconserveerd (een deja vu).

Vandaag ook een nieuwe handremkabel, een stuurschijf en de achterdraagarm gemonteerd. Nu alleen nog ff de bandjes voor omwisselen voor goeie (nja, minder versleten) en de veerpootretour vervangen (slang doormidden). Dan is ie klaar voor de herkeuring.  Ik ga nog wel 1 adviespunt overhouden omdat de remschijven achter behoorlijk verroest zijn. Meja, da;s geen afkeur dus laat t maar zo.

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 12 november 2005 11:31 PM
  [ # 19 ]

netjes gedaan…

hopeleijk heb je nog veel plezier van de BX Wink

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 12 november 2005 11:40 PM
  [ # 20 ]
McDean schreef:

netjes gedaan…

hopeleijk heb je nog veel plezier van de BX Wink

In elk geval weer een BX voor een jaar gered! En ik hoop dat ik em weer lekker kan verpatsen straks. Wink

Dus als iemand binnenkort een nette BX nodig heeft voor wèhnag!! (nja, iets meer dan eerst, dat spreekt voor zich). Voor de speciale forumprijs van 350 EUR.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 14 november 2005 12:03 PM
  [ # 21 ]

De BX Toulouse is weer door de APK! Kan ie in elk geval weer een jaartje legaal sturen. Al met al geen dramatische punten, maar wel een leuke lijst met werk eraan gehad.

Gisteren viel me wel op dat het ECU lampje regelmatig brandde. Tijd om de injectie eens te gaan debuggen. Met de (nauwelijks minder versleten) voorbanden trilt de auto een stuk minder. Tot de 150 is ie stil, bij de oude banden begon ie al bij 110 te trillen. Maar voor het mooi kan ik er beter maar een setje goede banden opleggen, want deze banden waren ook al een adviespunt (tussen de 1.6 en 2.5 mm).

Met de nieuwe linkerachterdraagarm is het weggedrag wel in belangrijke mate verbeterd. Op de snelweg hoef je niet meer met 2 zweetknuisten te sturen om de auto binnen de lijnen te houden. Hij gaat weer gewoon rechtdoor als je het stuurwiel recht houdt. Samen met het verdwijnen van de meeste onbalans rijdt ie dus weer heerlijk tussen de 130/140. OK. wel rumoerig (het “dappere” motortje moet hard werken) maar helemaal niet beroerd.

Nu alleen nog dat injectieprobleempje tackelen en dan is het echt weer een über-basis BX.

Gezien de te verwachten ontwikkelingen met de Turbo D12 zal ie binnenkort trouwens weer te koop komen. Dus als iemand nog een nette BX basis zoekt met verse APK voor niet al te veel pegels, ring my bell!

Niet teveel pegels: ik hoef er geen winst op te maken en wil er uiteindelijk best iets op toe leggen, maar ik ben ook geen liefdadigheidsinstelling. Ik zit dus te denken voor een forumprijs van zo rond de 300 EUR. Daar heeft de koper straks weer een nette auto voor met een jaar APK en een redelijk lage kilometerstand van 154.000 (en dat merk je ,want hij is nog lekker “strak”).

Profiel  

jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 572

Gepost: 14 november 2005 05:13 PM
  [ # 22 ]

Lijkt me leuk zo’n BX, moet ik alleen mijn AX goed te zien verkopen…..

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 14 november 2005 05:43 PM
  [ # 23 ]
jebbers schreef:

Lijkt me leuk zo’n BX, moet ik alleen mijn AX goed te zien verkopen…..

Haha, ik ga em niet inruilen Wink Maar bij serieuze interesse hoor ik het wel pb.

Profiel  

jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 572

Gepost: 14 november 2005 05:48 PM
  [ # 24 ]

Ik ga ook naar de sleutelmeeting. kan ik hem daar bekijken.

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 14 november 2005 07:38 PM
  [ # 25 ]

bx ziet er nog wel goed uit hoor Wink

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1055

- BX 16V
Gepost: 14 november 2005 08:55 PM
  [ # 26 ]
Robin schreef:
mpostma schreef:
Robin schreef:

Misschien een domme vraag, maar wat is een Hardy Disc?

Stuurschijf. De rubber verbinding tussen stuurkolom en stuurhuis op het subframe. Ik heb er geen foto’s van.

Foto hoeft niet, ik weet genoeg Smile

als je speling hebt op het stuur is die schijf 9 van de 10 keer de boosdoener. bij mij moet er ook nog een keer een nieuwe op. hij heeft namelijk ook een beetje ruimte erop zitten.

maaruuhhh…voordat je het rubber los hebt Confused  moet je eerst die verroeste bouten er uit zien te krijgen.

€15 is trouwens niet duur voor een nieuwe Hardy Disc Rolling Eyes

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 15 november 2005 01:30 AM
  [ # 27 ]
vortex schreef:
Robin schreef:
mpostma schreef:
Robin schreef:

Misschien een domme vraag, maar wat is een Hardy Disc?

Stuurschijf. De rubber verbinding tussen stuurkolom en stuurhuis op het subframe. Ik heb er geen foto’s van.

Foto hoeft niet, ik weet genoeg Smile

als je speling hebt op het stuur is die schijf 9 van de 10 keer de boosdoener. bij mij moet er ook nog een keer een nieuwe op. hij heeft namelijk ook een beetje ruimte erop zitten.

maaruuhhh…voordat je het rubber los hebt Confused  moet je eerst die verroeste bouten er uit zien te krijgen.

€15 is trouwens niet duur voor een nieuwe Hardy Disc Rolling Eyes

Sja, Hegru.

De bouten waren wel roestig maar gingen nog los met enige moeite.

Profiel  

Wouter-1
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 221

Gepost: 17 november 2005 02:31 PM
  [ # 28 ]

Ik ben wel geïnteresseerd. Ik heb je een PBtje gestuurd.
Hoe gaat het met de D12?

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 04 december 2005 12:21 AM
  [ # 29 ]

Kleine update:

De BX 14 Toulouse doet het vrij aardig. Paar kleine dingetjes vandaag gefixed. Nu een hoedenplank zonder gatuh, een afsluitbaar dashboardkastje (zodat niet telkens de rommel eruit lazert als je optrekt) en een goed bovenste dashboardkastje gemonteerd. Zo gaat er wel weer wat karakter verloren, zeker ook omdat de kachelknop ook weer werkt.

Tevens vorige week mijn winterbanden erop gezet van de Turbo D12. Slecht nieuws voor de volgende eigenaar: ik hou die banden lekker zelf Razz

Last but not least heb ik van Wouter een TZD interieur overgnomen (grijs) en daarvan maar even de bestuurdersstoel omgezet. Voor de volgende eignaar is het gehele interieur als optie beschikbaar.

Minpuntjes: brandstofverbruik. Veel meer dan 1 op 13 haal ik niet.  Hij liijkt nu iets koelvloeistof te verbruiken. En ik moet echt eens olie gaan wisselen.

Maar voor de rest rijdt ie wel erg lekker. Bijna te lekker, waardoor ik de Turbo D12 bijna zou vergeten Confused Echter, ik heb nog steeds geen radio in de Toulouse, dus nog een reden om er weer mee aan de gang te gaan.

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 04 december 2005 12:59 AM
  [ # 30 ]
mpostma schreef:

Veel meer dan 1 op 13 haal ik niet.

Met zo’n 1.4tje moet je toch makkelijk 1 op 16 ofzo kunnen halen? Zelfs met die 14e van mij krijg ik 1 op 14 al wel voor elkaar…

Profiel  

2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook