voge schreef:mpostma schreef:Veel meer dan 1 op 13 haal ik niet.
Met zo’n 1.4tje moet je toch makkelijk 1 op 16 ofzo kunnen halen? Zelfs met die 14e van mij krijg ik 1 op 14 al wel voor elkaar…
Sja, Misschien moet ik em maar eens een beurtje geven (luchtfilter, bougies?). Ik doe trouwens nie echt mijn best om heel zuinig te rijden. Ik trek meestal wel redelijk door, maar ik rij op de snelweg meestal rond de 130. Het stotteren was trouwens wel redelijk op opgelost maar kwam vandaag weer terug toen ik per ongeluk gas gaf met het starten (moet niet met injectie). Ik had in het verleden de ervaring dat de 14 injectie met mijn rijstijl zo rond de 1 op 14 tot 15 kon halen.
mpostma schreef:[toen ik per ongeluk gas gaf met het starten (moet niet met injectie).
Als ik dat bij mijn vorige BX (TZI) deed dan startte ‘ie helemaal niet, je had dus nog geluk.
Maar die 1.4tjes zijn eigenlijk ook gemaakt om lekker 110 te cruisen! (en dat zou ik ook niet doen!)
voge schreef:mpostma schreef:[toen ik per ongeluk gas gaf met het starten (moet niet met injectie).
Als ik dat bij mijn vorige BX (TZI) deed dan startte ‘ie helemaal niet, je had dus nog geluk.
Maar die 1.4tjes zijn eigenlijk ook gemaakt om lekker 110 te cruisen! (en dat zou ik ook niet doen!)
Hehe, het interesseert mij niet waarvoor ze gemaakt zijn Met de huidige wielen is ie in elk geval tot de topsnelheid stabiel (geen onbalans) en hij stuurt ook lekker strak. En het motortje is wel lawaaiig op toeren, maar klinkt wel lekker. Dus geen enkele reden om het bij de 110 te houden. Met de originele wielen is het niet zo grappig om boven de 110 te komen. FLink onbalans
Vanmiddag de Toulouse maar eens een beurtje gegeven.
Verse olie, nieuwe bougies en een nieuw luchtfilter.
Constatering:
oliefilter was flink roestig, aftapschroef zat vreselijk vast.
bougies zaten los (kon ze er nagenoeg met de hand uitdraaien).
Zou het een het ander opheffen? Ik ben toch bang van niet
Ik kon mijn oliefilterketting niet vinden, maar gelukkig bleek een oude multiriem (die ik al eens had gebruikt om veerbollen los te halen) ook prima te werken samen met een schroevendraaier.
Het luchtfilter zag er ook uit alsof dat in geen jaren ververst is geweest. Nu eens kijken of het motortje wat beter loopt en wat zuiniger is. (geen schokken meer met optrekken).
voge schreef:mpostma schreef:[toen ik per ongeluk gas gaf met het starten (moet niet met injectie).
Als ik dat bij mijn vorige BX (TZI) deed dan startte ‘ie helemaal niet, je had dus nog geluk.
Maar die 1.4tjes zijn eigenlijk ook gemaakt om lekker 110 te cruisen! (en dat zou ik ook niet doen!)
Och wat. Ik heb zelf jaaaren zo’n ding met 4bak (een BX echt helemaal nix) op lpg gehad en daar kon je heerlijk 140 mee cruisen; het malle ding had er dan nog zin in ook om naar de 150+ door te stomen maar dat heb ik maar niet te vaak gedaan.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:voge schreef:mpostma schreef:[toen ik per ongeluk gas gaf met het starten (moet niet met injectie).
Als ik dat bij mijn vorige BX (TZI) deed dan startte ‘ie helemaal niet, je had dus nog geluk.
Maar die 1.4tjes zijn eigenlijk ook gemaakt om lekker 110 te cruisen! (en dat zou ik ook niet doen!)Och wat. Ik heb zelf jaaaren zo’n ding met 4bak (een BX echt helemaal nix) op lpg gehad en daar kon je heerlijk 140 mee cruisen; het malle ding had er dan nog zin in ook om naar de 150+ door te stomen maar dat heb ik maar niet te vaak gedaan.
De Toulouse heb ik van de week 2 x op 170 geklokt. Wel op iets hogere 185/65 banden. Dus niet slecht.
Brandstofverbruik is iets anders: of ik ben teveel verdieseld of er is iets anders aan de hand, maar nu al 2 x een tank net iets boven de 1 op 10.
De bougies die eruit kwamen waren trouwens vrij licht, dus je zou niet zeggen dat ie te veel benzine krijgt. Misschien heb ik toch een te zware dieselvoet (diesel stamp je). Zo komt de 1 op 9 die ik gemiddeld haalde met de rode basis 4 bak in een heel ander licht te staan.
Of het nieuwe luchtfilter doet wonderen (hehe, tis ten slotte kerst he).
mpostma schreef:karel schreef:voge schreef:mpostma schreef:[toen ik per ongeluk gas gaf met het starten (moet niet met injectie).
Als ik dat bij mijn vorige BX (TZI) deed dan startte ‘ie helemaal niet, je had dus nog geluk.
Maar die 1.4tjes zijn eigenlijk ook gemaakt om lekker 110 te cruisen! (en dat zou ik ook niet doen!)Och wat. Ik heb zelf jaaaren zo’n ding met 4bak (een BX echt helemaal nix) op lpg gehad en daar kon je heerlijk 140 mee cruisen; het malle ding had er dan nog zin in ook om naar de 150+ door te stomen maar dat heb ik maar niet te vaak gedaan.
De Toulouse heb ik van de week 2 x op 170 geklokt. Wel op iets hogere 185/65 banden. Dus niet slecht.
Brandstofverbruik is iets anders: of ik ben teveel verdieseld of er is iets anders aan de hand, maar nu al 2 x een tank net iets boven de 1 op 10.
De bougies die eruit kwamen waren trouwens vrij licht, dus je zou niet zeggen dat ie te veel benzine krijgt. Misschien heb ik toch een te zware dieselvoet (diesel stamp je). Zo komt de 1 op 9 die ik gemiddeld haalde met de rode basis 4 bak in een heel ander licht te staan.
Of het nieuwe luchtfilter doet wonderen (hehe, tis ten slotte kerst he).
Ik reed met de oude verdamper op LPG altijd 1:11; vrouwlief haalde 1:11.5. Of ik nou hard of zacht reed maakte niet echt merkbaar uit.
Met de latere verdamper is ie wel wat onzuiniger geworden heb ik gemerkt.
Ich bin ein Breaker
Lastig die BB code met verbuik…. ff verduidelijkt.
karel schreef:
Ik reed met de oude verdamper op LPG altijd 1 op 11 vrouwlief haalde 1 op 11.5. Of ik nou hard of zacht reed maakte niet echt merkbaar uit.
Met de latere verdamper is ie wel wat onzuiniger geworden heb ik gemerkt.
karel schreef:
Ik reed met de oude verdamper op LPG altijd 1 op 11 vrouwlief haalde 1 op 11.5. Of ik nou hard of zacht reed maakte niet echt merkbaar uit.
Met de latere verdamper is ie wel wat onzuiniger geworden heb ik gemerkt.
Dan ging dat ding zuiniger op LPG dan ik nu doe op benzine. Ik doe niet echt rustig aan, maar dat deed ik ook niet toen ik met de rode basis reed (gemiddeld 1 op 9 op gas met de rode basis met de latere onzuinige verdamper dus).
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
mpostma schreef:Lastig die BB code met verbuik…. ff verduidelijkt.
bbcodes aangepast.
ik heb alle smilies die met :“getal” beginnen gedelete.
erik wijngaarden schreef:
ik heb alle smilies die met :“getal” beginnen gedelete.
Geen halve maatregelen
Erik, wat verbruikte jouw Deauville?
En de Toulouse is weer terug van de Hegru: rechter ADAL ook vernieuwd.
Opmerkelijkste zaken. De achterkant is minder bonkig, hij veert wat soepeler achter en ligt wat stabieler. Verder staat mijn stuur nu scheef… Nja, dat krijg je als je het stuur rechtzet met een scheve ADAL.
Al met al wel goed dat het weer gedaan is: en leuk voor de volgende eigenaar.
schop
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
wanneer gaat die in de verkoop?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:wanneer gaat die in de verkoop?
Als de turbodiesel weer rijdt. En wanneer is dat? Hopelijk snel