ja lijkt me een goed idee. bedankt gerben, heb weer wat huiswerk.
kan ik die antenne gewoon loshalen, afkitten en terugzetten trouwens? En waarmee eventueel? De richtingaanwijzers in het spatscherm, waarmee kan ik die vastzetten als we nou toch bezig zijn?
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Euh, geen flauw idee. Maar alles moet los kunnen in principe. (zuurvrije) kit is een optie om het waterdicht te krijgen, maar niet altijd vast.
Caroline81 schreef:ja lijkt me een goed idee. bedankt gerben, heb weer wat huiswerk.
kan ik die antenne gewoon loshalen, afkitten en terugzetten trouwens? En waarmee eventueel? De richtingaanwijzers in het spatscherm, waarmee kan ik die vastzetten als we nou toch bezig zijn?
Als het normaal ook gekit zit kun je een klein beetje montagekit gebruiken van Bison. Tenminste, dat spul heb ik ook gebruikt om de Turbo D12 typeplaatjes mee vast te zetten. Kan ik evt. wel meenemen maar misschien dat je pa in de garage of schuur ook nog liters heeft staan.
Zit er geen rubber afdichting om de antennevoet of zoiets? Je kan wellicht wat improviseren met kit. Alleen beetje jammer dat de badkamersiliconenkit vaak nogal zuur is. Niet echt goed.
vast zit die antenne wel, sluit alleen niet geweldig aan. de richtingaanwijzers zaten geplakt maar na lampje verwisselen en een bezoekje van wouter (hey kijk deze kan ook los) zitten ze nu allebei los.
Caroline81 schreef:vast zit die antenne wel, sluit alleen niet geweldig aan. de richtingaanwijzers zaten geplakt maar na lampje verwisselen en een bezoekje van wouter (hey kijk deze kan ook los) zitten ze nu allebei los.
De antennevoet moet wel een goede massa maken. Ik zou het ff moeten zien eigenlijk om iets te verzinnen. Misschien wat kit aan de binnenkant aanbregen.
uh.. het is een rubbervoetje dus maakt sowieso daar geen contact
mpostma schreef:
Ik vertrouw zelf die roest (er zit ook een gat) bij de felsnaad onder die isolatiebeplating niet erg. Stel dat daar echt een gat zit, loopt het dan de paravanbak in of via het schutbord de passagiersruimte? Daar moeten we echt naar kijken als ik langs kom.
waar bij Caroline haar wagen roest te zien is dat is 3 dubbele plaat :
het onderste deel van het schutbord (daarachter zit dus de passagiers-ruimte), dat is dus een rechte plaat omgebogen onder 90° richting motor hierop ligt de bodem van de paravanbak (waaronder het ook passagiers-ruimte is), op deze 2 platen staat dan het bovenste deel van het schutbord ook met een hoekje van 90°
bij mij was daar ook erge roest maar het is vooral de bovenste plaat die geheel weg roest, de andere 2 waren ook al heel ver afgeroest maar niet ver genoeg om een gat naar binnen te maken maar het kan wel)
ik denk eerder aan een verstopte afvoer waardoor het water zich ophoopt in de paravanbak en via de aanjager binnen loopt
de vooruit is er ook op 2 minuutjes uit, er terug in steken duurt iets langer maar valt zeer goed te doen (eerst onderkant inleggen en dan naar boven toe de ruit dichtwerken)
wat betreft de zijpinkers normaal zitten die vast in het scherm (kwart slagje draaien) maar vermoedelijk is het gat wat weggeroest dus zou ik zeggen met een beetje Tec-7 vastkitten
je antenne moet je even loshalen, gat zuiver maken en zonder lijm of wat dan ook terug zetten (eventueel met wat zuivere vaseline)
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
mpostma schreef:Caroline81 schreef:vast zit die antenne wel, sluit alleen niet geweldig aan. de richtingaanwijzers zaten geplakt maar na lampje verwisselen en een bezoekje van wouter (hey kijk deze kan ook los) zitten ze nu allebei los.
De antennevoet moet wel een goede massa maken. Ik zou het ff moeten zien eigenlijk om iets te verzinnen. Misschien wat kit aan de binnenkant aanbregen.
aan de binnenzijde moet het contact maken, je moet trouwens een lek aanpakken waar hij begint (buitenkant dus)
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ik neem aan dat ie pas ergens anders contact maakt op koets.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Antenne massa maken? Welnee! De ds heeft een poly dak en dus geen massa!
Werkt prima.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Caroline81 schreef:er lopen draden hoor, 3 stuks als ik goed heb gekeken. Dus neem aan dat ie pas ergens anders contact maakt op koets.
Goeie massa op de koets heeft weer hier mee te maken. Voor zover ik weet moet de antenne voet zelf een goed contact hebben op de koets ter plekke.
Maar misschien is het ook mogelijk om em aan de binnenkant (met de bevestiginsmoer?) goede massa te laten maken en aan de buitenkant goed dicht af te kitten. Misschien een rubbertje knippen uit een oude fietsbinnenband of iets anders van rubber en dat er tussen te monteren.
Je wilt natuurlijk wel een goed radio-ontvangst houden, of niet?
uh, maar ik heb een visa
Maar denk niet dat het een probleem is om ‘m af te kitten.
Caroline81 schreef:uh, maar ik heb een visa
Maar denk niet dat het een probleem is om ‘m af te kitten.
Principe blijft hetzelfde. Succes!
ik zie het probleem niet helemaal. Het gaat om een rubbervoetje wat niet goed aansluit op mijn dak. Dat rubberen voetje had toch al geen geleiding dus waarom kan er dan niet gewoon kit tussen
Maar ik zal wel ff mijn ex bellen, die weet het wel.
Caroline81 schreef:ik zie het probleem niet helemaal. Het gaat om een rubbervoetje wat niet goed aansluit op mijn dak. Dat rubberen voetje had toch al geen geleiding dus waarom kan er dan niet gewoon kit tussen
Maar ik zal wel ff mijn ex bellen, die weet het wel.
De massa moet ie hebben, maar ik neem aan dat ie gewoon op het dak zit. Dus heb je een bout die door het dak heensteekt en aan de onderkant vastzit met een moer. Elektrisch maakt het echt niet uit of de aarding nu aan de onderkant of aan de bovenkant van het dak zit.
Maar goed: je moet wel zorgen dat die aarding goed blijft (let op dater niet teveel roest zit en dat je geen rubber of kit aan de onderkant doet.
Nu je vertelt dater al een rubbertje tussen zit wordt het volgens mij helemaal duidelijk. Dan zal dat rubbertje gewoon slecht zijn. Ik zou je dan adviseren het idd of te kitten (als het rubbertje nog heel is) of een nieuw rubbertje te plaatsenn.
Duidelijk zo? (heb nu meeting, dus ik kan je niet gelijk antwoorden).