Aangezien gisteren de laatste rit in m’n BX is geweest (hij is kapot), moet er binnenkort toch een motor komen.
En deze ben ik naar op zoek: honda Cbr 600f.
zo 1 dus:
Nu weet ik alleen niet of het slim is het na of voor de winter te kopen
Jammer dat citroen geen motoren heeft
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
mpostma schreef:@Simpele Ziel.
Bepaalde dingen aan een motor zijn best duur itt een auto. Hoewel ze meestal neit zoveel benzine hoeven is bijv onderhoud wel een stuk duurder.
Een set remschijven + blokken gaat duidelijk minder lang mee dan bij een auto. Een achterband van een leuke racer kost je 300 EUR incl. montage en gaat afhankelijk van je rijstijl 10.000 tot max 20.000 km mee. Ketting + tandwielen gaan ook niet zo verschrikkelijk lang mee en zijn ook niet goedkoop.
HEt prettige voor de meeste motorrijders is dat ze toch vaak puur recreatief rijden, dus hooguit 5000 km per jaar. Dan vallen de kosten voor onderhoud wel mee. Als je echt veel kilometers gaat maken is onderhoud een dure post.
mmmm 10-20k met een achterband…....
iK doe 7000km met een achterband en 10000 met een voorband..
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Ik heb trouwens het idee dat motoren erg ondehouds gevoelig zijn…
Althans, dat ze je eerder in de steek laten dan een auto zou doen…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Simpele Ziel schreef:Ik heb trouwens het idee dat motoren erg ondehouds gevoelig zijn…
Althans, dat ze je eerder in de steek laten dan een auto zou doen…
nou ieksEmmu is ook gevoelig voor een vers slokje olie hoor…
en ben al vaker stil komen te staan met mn XM dan met mn Ducati-stukgaatie…
ieksEmmu schreef:Simpele Ziel schreef:Ik heb trouwens het idee dat motoren erg ondehouds gevoelig zijn…
Althans, dat ze je eerder in de steek laten dan een auto zou doen…
nou ieksEmmu is ook gevoelig voor een vers slokje olie hoor…
en ben al vaker stil komen te staan met mn XM dan met mn Ducati-stukgaatie…
Ik heb nu 2 collega’s die regelmatig forenzen met de motor.
Daar kwam het vb vandaan met die 10k 20k met een achterband (kawasaki 600 ninja van een paar jaar oud). Maar goed, die maakt veel snelwegkms. De banden worden dan wel “vierkant” na verloop van tijd.
Motoren zijn ook niet zo gebouwd voor een lange levensduur. Een mtor die pakweg een ton heeft gedraaid is over het algemeen wel op. Is misschien wel net zo veel als 3 ton voor een auto. Dus als je echt kms gaat vreten met de motor, gaat het met de afschrijving ook ineens best hard.
Maar toch: je stookt bijna 2 x zo weinig benzine er doorheen, je verz. en wegenbelasting zijn behoorlijk laag, dus dat scheelt toch wel een hoop.
Trouwens, vergeet ook niet te investeren in motorkleding en helm bij aanschaf van een motor.
Hmmm, ik heb best zin in een motor eigenlijk..
EvelienBX schreef:
Nu weet ik alleen niet of het slim is het na of voor de winter te kopen
Jammer dat citroen geen motoren heeft
Leuke brommert hoor!!!
Voor de winter zijn ze meestal afgeprijsd omdat een hoop mensen hun motor in het winterseizoen stalllen en niet rijden. Dan verkopen ze em liever direct voor wat minder geld dan dat ze em eerst een half jaar stallen en dan verkopen.
Maar goed, als je gelijk wilt rijden, dan moet je er wel een hebben natuurlijk!
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
dat een motor met een ton erop wel op is is larie, kan diverse motoren welke met gemak meer als een ton gedraaid hebben, veelal toerfietsen, maar bijv. ook een 748 met 75000km en een 996 met 120000km en still going strong.
Wel loop je met het oog op duur en echt nodig onderhoud wel leeg kwa portomonnee
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
PHoskam schreef:dat een motor met een ton erop wel op is is larie, kan diverse motoren welke met gemak meer als een ton gedraaid hebben, veelal toerfietsen, maar bijv. ook een 748 met 75000km en een 996 met 120000km en still going strong.
Wel loop je met het oog op duur en echt nodig onderhoud wel leeg kwa portomonnee
Het is natuurlijk net zulke larie als dat een auto ook wel op is na ong. 2/3 ton.
Ofwel: een grove indicatie. Met goed onderhoud kan elk voertuig nog veel langer mee, dan men “men” denkt.
Punt is dat je wel een termijn kan hanteren waarin je een motor zou afschrijven met dagelijks gebruik. In dat soort plaatjes is een motor toch een stuk sneller “op”, dan een auto.
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
daar heb je volkomen gelijk in.
vwn een indicatie van levensduur van een auto, mn pa had vroeger een omage station bedrijfsauto, 900000km toen was de carroserie helemaal op, eneige grote motorreparatie was een koprevisie
en dat met een Slopel…..
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Hmm, klotezooi.. de img tags worden automatisch omgezet naar url.
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Ongelooflijk wat een gave foto met die lucht erachter. Ziet er ineens heel dreigend uit dat machientje
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
EvelienBX schreef:Jammer dat citroen geen motoren heeft
O nee??? :
renz schreef:HOERAAAAAAAAAAAAAAAAA Geslaagd!!!!!!
Dus nu op zoek naar een mooie motor voor het volgende jaar
Gefeliciteerd!!! Nu kan de pret echt beginnen
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
renz schreef:HOERAAAAAAAAAAAAAAAAA Geslaagd!!!!!!
Dus nu op zoek naar een mooie motor voor het volgende jaar
Gefeliciteerd!