Ik was aan het zoeken of hier ook een topic is over motoren en verdomd, maar sinds 2007 niets meer gebeurd, dus ik dacht hem maar eens omhoog te schoppen.
Ik kan me niet voorstellen dat hier opeens geen motorrijders meer zitten, dus kom op, laat eens wat van je horen. Waar rijd je mee en waarom, wat vind je zo mooi en goed aan die motor?
Ik heb er drie, twee Honda Supermagna’s van 750cc, waar er maar weinig van zijn gemaakt en de clubs schatten dat er nog ongeveer 700 van over zijn. Van de 700cc ersie zijn er veel meer gemaakt, dus die is nog niet zeldzaam.
Ik vind het een stoere motor, waar je heel lekker en rustig mee kan rijden, maar wil je knallen, dan gooi je het gas open en gaat hij als een speer.
Daarnaast heb ik nog een klassieker, een 63 jaar oude Norton, maar daarover kun je alles lezen in een topic over die motor: https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/232079
Nou, laat het maar horen en post foto’s.
Totaal aantal Berichten: 392
Geregistreerd: 25-01-2011
- Berlingo 1.9 D 600
- 2CV 2CV6 Club "I Fly Bleifrei"
- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- XM XM 3.0 V6 Pallas
- Jumper 2.2 hdi dc ml270
- Saxo vts 1.4 Radio 538
ja die norton das eigenlijk pas echt een motor een lust om naar te kijken maar ik moet me (behelpen) met een k75 deze rijdt prima maar is geen fotomodel
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 29-01-2006
- C3 1,4 HDI
- C6 (2005-2012) 2.2 exclusief
Ik Rij zelf met bmw k75 een fijne toermotor
De K75 is ongeveer onverwoestbaar. De K100 kan ik ook wel waarderen.
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 04-01-2016
- Ami 8 berline
- CX 20re
Hallo luitjes. Heb al 34 jaar n bsa a65lightning 1970. En a10 golden flash 1951 restauratieproject 75% klaar. De bsa ging n beetje verstoffen door t citroen virus. Maar komt nu weer vaker v stal. Toch heerlijk zo’n engelse ploffer. Techn. Geupgrade en dat rijd aardig pechvrij . Alweer zo’n 20 jaar geleden gerestaureerd. Kreeg aldoor dat hier op forum ook anglofielen zijn.
Gr alex
Ex visa club 1983, Ex bx 14 e 1986
Ex. Cx 20re 1987, Ami 8 1974, berlingo 1.8 1999
Liever een oude franse, dan een nieuwe japanse!
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 04-01-2016
- Ami 8 berline
- CX 20re
Hier wat foto’s van de beezer. Puristen krijgen n beroerte denk ik maar ik vind t prachtig. Specs,electr. Onsteking. Grootte morgo oliepomp met 2cv filter in retourleid. Amerikaans gesmede zuigers. Norman Hyde kleppen en veren. Carb. Haaks naar buiten gezet ala harley style (blijven ze lekker koel). Dit was nodig om pingelen te verkomen. Compr.verh. nu 1:11.5. Heb er nu aardig wat pk,s bij weten te scoren. Zoveel eigenlijk dat de koppeling het niet meer aan kan bij heftig optrekken bij de stoplichten. Heb daarom menig verbaasde japanse
berijder bij t volgende stoplicht gezien.
Ex visa club 1983, Ex bx 14 e 1986
Ex. Cx 20re 1987, Ami 8 1974, berlingo 1.8 1999
Liever een oude franse, dan een nieuwe japanse!
Totaal aantal Berichten: 392
Geregistreerd: 25-01-2011
- Berlingo 1.9 D 600
- 2CV 2CV6 Club "I Fly Bleifrei"
- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- XM XM 3.0 V6 Pallas
- Jumper 2.2 hdi dc ml270
- Saxo vts 1.4 Radio 538
Zo een zou bij mij ook in de woonkamer mogen staan op een stukkie karton .m.n BMW moet gewoon in de schuur slapen ,ook al rijdt het ding best vooral in bochten maar qua schoonheid komt het niet in de buurt van een mooie bsa of han.s beauty
Ho es, ik span de kroon denk ik met m’n ex-superbike!
Sparta twin uit ‘56.
Met maar liefst 250CC 15PK Jan Lul Onderweg blokje
Reed als een dweil en haalde net de 100… Met een toerental waar een F1 Ferrari trots op zou zijn.
Maar wat een bjoetie!
Een echte hoofddraaier. ik zag alleen maar achterhoofden…
Ik ook zoiets gehad, een Puch SG met zo’n dubbelzuiger. Voorzover ik weet had alleen Puch dat, twee zuigers en een enkele verbrandingskamer en het liep heel mooi. Herbert Spahn racete er mee als ik het me goed herinner en dat ging ook best wel hard.
Ik heb ook een keer een racemotor gebouwd, een 500cc Triumph blok in een Norton featherbed frame.
En dat ging belachelijk hard, bijna 220 km/u gemeten op Zandvoort.