Die 1580cc met LE-Jetronic is een uitvoering zonder kat geleverd vanaf serie 2 (juli 1986). Nooit in België geleverd in die uitvoering (16 TRI met 105 pk). De Belgische 16 TRI vanaf 1992 had de 1.6 monopoint met 89 pk.
Ik denk dat je een Kluwer Vraagbaak hebt. Volgens mij wordt de 1360cc TU met carb ZONDER kat daar niet eens in beschreven, zowel niet in de eerste editie (met blauwe Bix op de titelpagina (82-88)) als de 2e (met witte Bix (87-93)).
Misschien dat een Franse of Engelse editie (Haynes? Revue Automobile?) wel jouw uitvoering beschrijft?
XBXG schreef:In ‘92 heette de BX 14 RE in Nederland al BX 14 TE.
Voornaamste verschil tussen die 2 modellen is dus dat de TE een injectie heeft en de RE niet. Mijn eerste BX was zo’n 90’er 14TE met injectie, terwijl in België en Frankrijk nog de 14RE leverbaar waren totaan 1993.
Ik kan me erg sterk vergissen maar meen me toch echt te herinneren dat de invoering van de aanduiding 14TE niet parallel loopt aan de invoering van de injectiemotor.
Een 90er 14TE kan ook heel goed ook een carb met ongeregelde kat & pulsair zijn.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:XBXG schreef:In ‘92 heette de BX 14 RE in Nederland al BX 14 TE.
Voornaamste verschil tussen die 2 modellen is dus dat de TE een injectie heeft en de RE niet. Mijn eerste BX was zo’n 90’er 14TE met injectie, terwijl in België en Frankrijk nog de 14RE leverbaar waren totaan 1993.Ik kan me erg sterk vergissen maar meen me toch echt te herinneren dat de invoering van de aanduiding 14TE niet parallel loopt aan de invoering van de injectiemotor.
Een 90er 14TE kan ook heel goed ook een carb met ongeregelde kat & pulsair zijn.
Ow, dat wist ik niet. De 90’er 14TE die ik had was in ieder geval een injectiemodel.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
rb schreef:De 14TE was de opvolger van de 14E (net als 19D -> 19TD). TE’s hadden trouwens eind 89 en in 90 nog de 14TU-K6 motor met carb en ongeregelde kat.
karel schreef:Ik kan me erg sterk vergissen maar meen me toch echt te herinneren dat de invoering van de aanduiding 14TE niet parallel loopt aan de invoering van de injectiemotor.
Een 90er 14TE kan ook heel goed ook een carb met ongeregelde kat & pulsair zijn.
Kijk aan, ben ik niet helemaal gek.
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
rb schreef:rb schreef:De 14TE was de opvolger van de 14E (net als 19D -> 19TD). TE’s hadden trouwens eind 89 en in 90 nog de 14TU-K6 motor met carb en ongeregelde kat.
karel schreef:Ik kan me erg sterk vergissen maar meen me toch echt te herinneren dat de invoering van de aanduiding 14TE niet parallel loopt aan de invoering van de injectiemotor.
Een 90er 14TE kan ook heel goed ook een carb met ongeregelde kat & pulsair zijn.Kijk aan, ben ik niet helemaal gek.
Absoluut niet, mijn zusje heeft zo eentje, zijn later wel GTI stoelen in gezet. En ze is er dik tevreden mee.
karel schreef:Ik kan me erg sterk vergissen maar meen me toch echt te herinneren dat de invoering van de aanduiding 14TE niet parallel loopt aan de invoering van de injectiemotor.
Een 90er 14TE kan ook heel goed ook een carb met ongeregelde kat & pulsair zijn.
Goeie vraag. Ik heb een BX 14 gehad uit 1990. Dit was volgens het kenteken een BX 14 injection. Dus geen TE.
Je had in 89/90 nog de 14 TE Palais serie. Die zijn nog wel geleverd met carburateur, pulsair en 4-bak.
Mijn huidige 14 TE Toulouse uit 1991 heeft wel een monopoint injectie. Ik vind die injectie wel een verbetering. Motor is duidelijk pittiger en loopt altijd soepel. Vind het de fijnste 14 in elk geval.