Maarre, jij gaa ook de 14de naar Wateringen en de 15de naar Loosdrecht Harm? Kun je het live zien…
Ja, allebei
Thijs , even off topic
Ik wil mijn MZ(pekelfiets) opknappen en legergroen maken .
Weet jij hoe ik aan die verf kan komen ?
MVG; Eric
Army, legergroen… Hmm…
Dan ben je afgelopen week op de brug over de ijssel bij zwolle aan de kant van Hasselt ingehaald door een rode C1 van garagebedrijf Rijnsburger. Je BX pluimt olie en stinkt ontzettend naar olie (en je olieverbruik zal wel aardig hoog zijn) en je linker adal is erdoor, het wiel staat in ieder geval scheef. Ook een koopje geweest?
Owja, ik heb nog wel een leuk dieselblok in de verkoop, in ieder geval tussen de beurten door geen druppel bij hoeven vullen over 110 dkm… En een contactslot is ook wel te vinden, hoor…
Groeten,
Jan Drenth
Thijsvandebles schreef:Ha ha, nou wie weet. Ik heb de Army BX trouwens gepimpt. Ja ja, er bevindt zich thans een wél mooi uitgevoerd start-paneeltje op het dashboard.
Deze BX stinkt wel naar olie, maar dat komt niet door het hoge olieverbruik hoor!!!
(hij is goed bevriend met de oliebollenkraam op de hoek )
Dat bedoel ik. De afgelopen 37.xxx KM heb ik er iets van 3 liter bij moeten doen, dus dat valt erg mee voor een dieseltje met 3,5 ton op de klok. Deze auto stookt afgewerkt frituurvet van snackbar, daar kan dus dat aparte luchtje vandaan komen. Ja mijn adals worden wel minder, die gaan er binnenkort ook nieuw onder.
ericbx schreef:Thijs , even off topic
Ik wil mijn MZ(pekelfiets) opknappen en legergroen maken .
Weet jij hoe ik aan die verf kan komen ?
MVG; Eric
Kleurcode: RAL6014 op basis van zijdemat. Maar de betere verfboer kan na het noemen van het woord “legergroen” zelf wel iets moois in elkaar zetten.
Test
Chinco schreef:
Owja, ik heb nog wel een leuk dieselblok in de verkoop, in ieder geval tussen de beurten door geen druppel bij hoeven vullen over 110 dkm… En een contactslot is ook wel te vinden, hoor…
Doe eens een prijs van dat blok.
Ik heb zelf genoeg contactsloten liggen, vindt dit véél leuker in een Army BX…
Test
renz schreef:ericbx schreef:Thijs , even off topic
Ik wil mijn MZ(pekelfiets) opknappen en legergroen maken .
Weet jij hoe ik aan die verf kan komen ?
MVG; EricJe hebt 2 verschillende kleuren, legergroen en bronsgroen… Bronsgroen heeft iets meer bruin in zich.
Ik heb legergroen. Tuurlijk zijn daar meer tinten in. (In het leger verkleurt ook wel eens wat).
Dit is dus de eerder genoemde RAL6014 op basis van zijdemat:
Test
renz schreef:ericbx schreef:Thijs , even off topic
Ik wil mijn MZ(pekelfiets) opknappen en legergroen maken .
Weet jij hoe ik aan die verf kan komen ?
MVG; EricJe hebt 2 verschillende kleuren, legergroen en bronsgroen… Bronsgroen heeft iets meer bruin in zich.
Dat vonden ze voor de 4-tonners die ik in militaire dienst moest bijkwasten anders helemaal geen punt, dat kleurverschil…
Ich bin ein Breaker
Nou, vandaag de Cannes opgehaald. De accu was plat, maar een paar startkabels deden wonderen. Hij rijdt prima, rustig stationair, maar eenmaal het gaspedaal beroert lekker snel. Minpuntjes: Koppeling bijna op, (ik schat nog 25 a 30 dkm), en de adals aan bijde kanten. Het contactslot is ook een beetje gaar. Verder een prima wagen. 4 goede banden op lichtmetaal, mooi interieur enz. enz. Gewoon een nette / mooie wagen. (BXen zijn altijd mooi.) Deze auto is of om te demonteren voor onderdelen (wat ik denk ik niet doe, hij is te mooi), verkopen na de nodige reparaties, (zodat een ander er nog veel plezier aan heeft), of zelf houden. Nu rijdt mijn vriendin in een Peugeot 106 die ze zat is, en vindt een BX wel wat. Dus ik denk dat ie naar haar toegaat. Van de opbrengst van de verkoop van de 106 kan ik wel een koppeling en 2 adals doen. Harstikke leuke auto.
Test
Het contactslot is ook een beetje gaar
Je hebt toch nog een contactslotdinges van je frietkot/diesel liggen?
Harm schreef:Het contactslot is ook een beetje gaar
Je hebt toch nog een contactslotdinges van je frietkot/diesel liggen?
Ha ha, ja maar ik denk toch dat mijn vriendin een normaal contactslot wil. Al vondt ze mijn oplossing in de Army BX erg grappig. Maar ik heb nog wel een andere liggen hoor.
Maarre Harm, had jij soms belang bij die stekker en die lichtschakelaar voor in jouw GTi??
Test
Maarre Harm, had jij soms belang bij die stekker en die lichtschakelaar voor in jouw GTi??
Mwah… Zoiets zou ik best gaaf vinden, maar dan in de vorm van wat knoppen in het dak… net als een vliegtuig: eerst heel wijs wat schakelaars omzetten en dan een startknop indrukken. En dan het bolletje van de IR-ontvanger als knop
Harm schreef:Maarre Harm, had jij soms belang bij die stekker en die lichtschakelaar voor in jouw GTi??
Mwah… Zoiets zou ik best gaaf vinden, maar dan in de vorm van wat knoppen in het dak… net als een vliegtuig: eerst heel wijs wat schakelaars omzetten en dan een startknop indrukken. En dan het bolletje van de IR-ontvanger als knop
Nou dat kan gemaakt worden hoor. Zat na aanleiding van jouwn ideetjes vanmiddag in de Cannes al even te kijken naar het stukje dak tussen de zonnekleppen in. Als je een basis-versie hebt, heb je daar inderdaat mooi plek voor. Bij een GTi zit het allemaal al redelijk vol.
Test
Ja, Thijs, daar zaten wij vanmiddag samen over te mijmeren in de ArmyBiX op weg naar de Cannes. Toen opperde ik nog dat het wellicht beter met wipschakelaars (rockers) dan met tuimelschakelaars (toggles) kon in verband met hoofdstoterlarij.
Wat jij vanavond op de terugweg hebt zitten mijmeren in de Cannes weet ik niet, toen reed ik achter je in de Army.
`verum ipsum factum’