Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Als het de ct wordt wordt dat natuurlijk wel ff showen hier, wagenborgen ligt vlakbij groningen
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
zandvoorta schreef:Als het de ct wordt wordt dat natuurlijk wel ff showen hier, wagenborgen ligt vlakbij groningen
Tuurlijk!
Word nog druk zeg…..maarre…ik heb alleen maar gemaild, waarom de prijs is gezakt…....ik moet op zn minst eerst de fiat kwijt!
Zo’n TCT rijdt wel errug fijn. Laatst een proefrit met eentje gereden .
Ford Focus 1.6 16v Trend 2007 205dkm
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic 2011 81dkm
Ex.
1x Renault Clio 1.4 16v Ludo 2001
2x Xantia 1.8 16v G3
1x Xantia 2.0HDI 110 pk
1x C3 1.4 16v X-TR 2004
XM V6 Ambiance Aut.+Leer
Citroën Xantia 2.0 16v berline 2000 148dkm
Totaal aantal Berichten: 532
Geregistreerd: 23-09-2005
- 2CV 2CV 6 club
- C1 c1 ambiance
- DS 3 DS3 1.6 AIRDREAM So Chic E-HDI 90
- DS 4 1.6 eHDI Business
:12
OOit even een XM TCT mogen besturen, dat was al kwijlen….
Na BX-ZX-Xant-Xant-xx-XM-xx-Xant-2CV (1985) + C5-1 (14-4-2006 tot 1-2-2008) en C5-2 (1-2-2008 tot 23-1-2014, 2.0HDiF 16V Break BVA6 Image (2008)), vanaf 23-1-2014 een zwarte DS3 1.6e-HDi So Chic van 10-2011. en vanaf 05-12-2014 een rode DS4 1.6 e-HDi Business van 09-2011
Mijn oude draadje ff afstoffen.
Wat ga ik doen?
Zoals jullie weten is de fiat verkocht.
Ik zit nu met de Xantia….Ik kan hem verkopen, en dan een andere kopen waaraan ik wellicht weer een zooi kan sleutelen….
NEE! wat ga ik doen?
De Xantia blijft! ik heb haar gekocht om 5 jaar te rijden, waarvan er nu twee op zitten. en 60.000km verder…
Toen hij vorige week Bij Oldenhage op de brug stond zagen we een behoorlijke versnellingsbaklekkage bij de korte aandrijf as die in april vorig jaar is gemonteerd. de kering doet zijn werk dus duidelijk niet!
en er is actie nodig hier aan de straat te zien….op dat moment heb ik besloten om dan maar de koppeling er uit te rossen en te vervangen voor een nieuwe!Ben van plan om de carterpakking ook maar ff mee te pakken, want die is ook nat…..
Er zitten net nieuwe voorremmen onder (blokken en schijven) en de wagen is verder in prima staat….waarom eruit gooien? Nee dus..doorrijden en er nog een tonnetje bijdraaien…..
Binnen een paar weken gaat het dus allemaal gebeuren, en hoop ik een nieuwe oude xant te hebben! en als ik nog 10 minuten over heb zou ik graag de opgeboorde achterbollen (1,5mm) naar 1.65 of zo boren…
Hij mag nog wel wat zachter achter
Kijken wat er van komt….
Is er eigenlijk een boortje 1.65?
René van Maren schreef:Is er eigenlijk een boortje 1.65?
1,8 mm
mvgr wupke
2?? beetje groot he?
Van 1,25 naar 1,5 is al zeer goed merkbaar..
1.8? wuppo is dat niet een beetje te?
René van Maren schreef:2?? beetje groot he?
Van 1,25 naar 1,5 is al zeer goed merkbaar..1.8? wuppo is dat niet een beetje te?
dat boortje is in de reguliere handel makkelijk te verkrijgen.
in de speciaal zaak kan je boren kopen die oplopen met 0,1 &0,05 .
vandaar dat ik 1,8 aangaf als zijnde simpel te verkrijgen…
mvgr wupke
Maar, lijkt mij een te grote stap. jou niet?
René van Maren schreef:Maar, lijkt mij een te grote stap. jou niet?
als je het mij vraagt krijg je niet het antwoord wat je zoekt.
ik ben namelijk geen voorstander van gaatjes in bollen boren.
persoonlijk zoek ik de juiste bol op met de schokbreker die ik wil of nodig acht.
en door dan met de druk van de bol en als nodig het systeem te wisselen, krijg ik het gewenste veereffect.
gaten boren zien ik dus nie zitten..
mvgr wupke
Ah, waarom roep je dan 1,8?
René van Maren schreef:Ah, waarom roep je dan 1,8?
om te voorkomen dat ze boor 2 of 2,5 mm gaan gebruiken bij gebrek aan beter…
dat er mensen aan bollen gaan rommelen of dingen repareren aan hun auto is natuurlijk een gegeven.
maar ik maak zo vaak mee dat ik de verrotgesleutelde onderdelen weer moet herstellen ,dat ik dat gewoon zonde vind van de auto, en de vele uren extra die dit kost..
klein voorbeeld had ik gisteren.
even een fusseehoesje wisselen, klusje van hooguit 10 minuten..
deze duurde ruim een half uur.
en eigenlijk zou ik de draagarm en de fusee mee moeten vervangen.
reden !
het taps’e gedeelte van de fusee was DOOR de draagarm heen getrokken.
oorzaak , ongenadig vastdraaien van een konische verbinding.
terwijl een beetje techneut weet dat een konische verbinding van zichzelf al bere vast zit.
dus ipv 350 Nm of meer wat hier gedaan was, hadden ze het beter vast gezet met 40 Nm.
dat was dus puinwerk ,en daar baal ik van…
mvgr wupke:die liever niet gaatjes in bollen boort
Ok. Ik snap hem, maar ik pruts er niet mee.
Bij renard werd mij verteld dat dit comfortbollen waren, dat klopte niet.
De bypass was 1,25mm, en heb ik dus naar 1,5 gesjeesd. hij veert een stuk fijner, maar het mag nog ietsje meer, dus dacht ik aan 1,65 -1,7
Geen steenboor 16 hoor