1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
XM uit DE
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 09 november 2005 09:46 PM

Ik wil zeer binnenkort m’n dame vervangen door een frisser 2.1TD type II exemplaartje. Nu zit ik af en toe wel eens te kijken op duitse 2dehands autosites en het valt me op de XM’s daar door de bank genomen stukken voordeliger zijn. Zo staat er over het algemeen gemiddeld een 1/4 tot 1/2 minder op de km-teller in vergelijking met de nederlandse prijzen en de auto’s zijn vaak luxer uitgevoerd voor hetzelfde geld. Dat klinkt natuurlijk allemaal te mooi om waar te zijn, zeker als je kijkt dat het incl invoerkosten nog steeds een bom duiten scheelt. Maar nu vraag ik mij af wat de keerzijde is (die moet er zijn, dat kan haast niet anders Rolling Eyes ).

Hoe zit het bv met het gewicht van de duitse type II’s, ligt die hoger dan de nederlandse (extra veiligheidsbalken b.v.)? Zijn er onderdelen in verwerkt, die alleen op de duitse markt, cq niet op de nederlandse markt gebruikt zijn? Wat zie ik over het hoofd?

Ik zou het ook wel leuk vinden om wat ervaringen te lezen over het kopen en importeren van duitse XM’s naar Nederland en de dingen die zij daarbij tegen gekomen zijn. Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben?
Ik ben benieuwd!

Animal triste post coitum

Profiel  
 
leo greiner
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 264
Geregistreerd: 10-10-2005

Gepost: 10 november 2005 12:35 AM
  [ # 1 ]

Duitse XM

Ik heb een duitse XM. Mijn auto, ik heb het duurste type, de zgn. exclusieve is van 01-1996. Het vreemde is dat deze auto in deze uitvoering toen nog niet in nederland te koop was. Dat duurde toen nog ongeveer een jaar.Wil je weten wat de invoerechten etc zijn dan verwijs ik naar de site http://www.rdw.nl. Daar kan je precies zien wat e.e.a. gaat kosten.
Het is beslist niet zo dat duitse XM’s beter onderhouden zijn dan nederlandse. Maar….je kunt geluk hebben. Ik ben zo’n geluksvogel.

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 10 november 2005 12:53 AM
  [ # 2 ]

Ben je nog dingen tegengekomen tijdens of nadat je de auto geimporteerd had, die te maken hebben met het feit dat je XM van oorsprong duits is?

Ps ik spreek er niet zozeer van dat de duitse auto’s beter onderhouden zijn, maar het valt mij wel op dat iig de XM diesels minder op de teller hebben en luxer uitgevoerd voor relatief weinig geld aangeboden worden in vergelijking met nederland.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 11 november 2005 07:02 PM
  [ # 3 ]

kick

Animal triste post coitum

Profiel  
 
leo greiner
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 264
Geregistreerd: 10-10-2005

Gepost: 12 november 2005 07:39 PM
  [ # 4 ]

duitse XM

Ik heb de auto niet zelf uit Duitsland gehaald maar er zijn natuurlijk een aantal zaken. Duits instructieboekje, duitse software in de computers, opletten dat de aanschafprijs niet te gek i.v.m. de bpm die er nog bovenop komt etc.
Kijk vooral naar de BPM.

Profiel  
 
paz
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 16-03-2005

Gepost: 12 november 2005 08:14 PM
  [ # 5 ]

Volgens mij zijn alle oudere auto’s in Duisland goedkoper ivm het belastingstelsel daar (gaat geloof ik aan de hand van de emissie ofzo) en omdat de nieuwprijs van auto’s in Duitsland een stuk lager is.
Je ziet ook maar weining oudere auto’s rijden in DE.

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 12 november 2005 09:05 PM
  [ # 6 ]

Volgens mij zijn de duitse uitvoeringen hezelfde qua uitrusting als de nederlandse op een ding na: stoel en achterbankverwarming. De exlusives die in nederland geleverd werden hadden dit nooit standaard of was zelfs niet leverbaar. In de scandinavische landen kwam er nog een koplamp wiswasinstallatie bij. Ik heb een exclusive uit 96en het enige wat nog gemonteerd zou kunnen worden is de stoelverwarming, fabrieksalarm( nutteloos in nederland want geen certificaat).

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 12 november 2005 09:06 PM
  [ # 7 ]

Heb je je om laten bouwen Serge?

GRG Very Happy

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 12 november 2005 11:12 PM
  [ # 8 ]

Hee wat leuk, op zoek naar een andere wagen Cool
Al eens rondgekeken wat er zo al in Frankrijk te halen valt Confused:

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 13 november 2005 01:56 PM
  [ # 9 ]
Ds23man schreef:

Volgens mij zijn de duitse uitvoeringen hezelfde qua uitrusting als de nederlandse op een ding na: stoel en achterbankverwarming. De exlusives die in nederland geleverd werden hadden dit nooit standaard of was zelfs niet leverbaar. In de scandinavische landen kwam er nog een koplamp wiswasinstallatie bij. Ik heb een exclusive uit 96en het enige wat nog gemonteerd zou kunnen worden is de stoelverwarming, fabrieksalarm( nutteloos in nederland want geen certificaat).

GRG

Klopt, de Duitse uitvoeringen zijn zo op het oog hetzelfde als in Nederland, de benamingen zijn zelfs hetzelfde. De calvanistische achtergrond van ons waterlandertjes zorgt er echter voor dat ons wagenpark voor 90% is uitgevoerd in de meest goedkope versie en dan het liefst ook nog met een gratis radio/casette speler. Laat dat nou bij onze oosterburen net andersom zijn. Een Comfort model zie je daar zeer weinig, het is minstens een Ambiance interieur en 1 op de 5 keer is het leder. 2,5liter TD of 3literV6 Exclusive’s in overvloed. En dat alles voor prijzen die beduidend lager liggen dan onze Comfort’s. Een onderzoekje waard! 

ZX1.4i schreef:

Hee wat leuk, op zoek naar een andere wagen
Al eens rondgekeken wat er zo al in Frankrijk te halen valt

Daar kan ik idd ook nog wel eens ff kijken. Aan de andere kant, ik weet hoe de gemiddelde fransman met z’n kar omgaat; dat maken geen toffe occasions.

Ds23man schreef:

Heb je je om laten bouwen Serge?

GRG

Ik werd een beetje jaloers op de vrouwen die hier zo goed gedijen op het forum   Surprisedops:

Laughing

Animal triste post coitum

Profiel  
 
leo greiner
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 264
Geregistreerd: 10-10-2005

Gepost: 13 november 2005 02:43 PM
  [ # 10 ]

xm in duitsland

Toen ik mijn XM net verkregen had liet ik hem zien aan een XM kenner. Mijn auto is van januari 1996. Het dashboard is volgens mijn informant pas in 1997 in nederland gekomen. Het betreft een tiptoetsen variant.
Wat interessant is is dat duitse auto’s behalve een set gewone banden ook een set winterbanden hebben. Ik kreeg er een set banden bij waarvan enkele bijna nieuw.
Voor mensen die via de site van de RDW hebben uitgerekend wat de BPM gaat kosten kan ik adviseren om ook eens in België je licht op te steken.
BPM is BPM, het land maakt niet uit.
Het klopt inderdaad dat leder in Duitsland veel vaker standaard in de auto gemonteerd is. De Exclusieve uitvoering zie in ons landje niet zo veel maar is in Duitsland en België redelijk gangbaar.

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 13 november 2005 03:57 PM
  [ # 11 ]

Metname richting het oosten en zuiden van Duitsland hebben ze die winterbanden ook echt wel nodig, dus das opzich wel logisch. Ik heb een aantal goede vrienden en vriendinnen in Beiern en Oostenrijk en die hebben idd allemaal een stapeltje andere banden in de garage liggen. Toch mooi meegenomen dat je die erbij gekregen hebt.

Wat zijn goede Belgische tweedehands autosites? Wil ik wel es ff een kijkje nemen.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 14 november 2005 01:56 AM
  [ # 12 ]
Serge schreef:
ZX1.4i schreef:

Hee wat leuk, op zoek naar een andere wagen
Al eens rondgekeken wat er zo al in Frankrijk te halen valt

Daar kan ik idd ook nog wel eens ff kijken. Aan de andere kant, ik weet hoe de gemiddelde fransman met z’n kar omgaat; dat maken geen toffe occasions.

Dat verschilt per regio, de parijzenaar is inderdaad niet zuinig op zijn auto.
In Lille bijvoorbeeld zien de auto’s wel heel netjes uit, net als het rijgedrag daar in tegenstelling tot het rijgedrag in parijs Confused

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 14 november 2005 12:32 PM
  [ # 13 ]

Weet je wat franse sites, dan wil ik wel es kijken?

Animal triste post coitum

Profiel  
 
leo greiner
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 264
Geregistreerd: 10-10-2005

Gepost: 14 november 2005 02:54 PM
  [ # 14 ]

duitse xm

ik kijk op autoscout24 o.i.d. Je kiest het land en je gaat kijken. Kijk goed naar de afstanden

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 14 november 2005 04:33 PM
  [ # 15 ]

Ik heb autoscout24 en nog een 4tal franse sites bekeken en ik moet concluderen dat ik in Frankrijk geen voordeel doe met een XM diesel. De prijzen liggen op basis van de types, uitvoering en km stand redelijk gelijk met de Nederlanse. Het zelfde geldt voor de Belgische XM’s, alhoewel je daar door de bank genomen net iets vaker een wat luxere uitvoering krijgt voor hetzelfde geld, maar niet dusdanig dat het de moeite van het importeren waard is. Ben ik dus weer terug bij onze oosterburen. Ik denk dat Citroën daar gewoon minder op waarde wordt geschat dan in bv Nederland, Belgie en zeker Frankrijk zelf. En dat is natuurlijk ook niet zo gek voor een land dat wereldwijd bekent staat om het produceren van zeer degelijke bakken.

Maargoed als iemand nog bijzonderheden heeft mbt Duitse XM’s of het importeren daarvan dan hoor ik het graag.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook