heeft je handschoenenvakje geen slot?
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
En bram, toch weer een Diesel?
‘t Is ongelooflijk… Maar hij heeft het wel langer op benzine uitgehouden dan wij met zijn allen dachten
cocico schreef:‘t Is ongelooflijk… Maar hij heeft het wel langer op benzine uitgehouden dan wij met zijn allen dachten
Tenaamstelling: 11 november 2005, dus precies 2 maanden….
Ich bin ein Breaker
Ga je weer wat koerieren Bram?? Of is ‘t zomaar om te proberen of je een reactie krijgt? Is de HDi van Renz niks voor je?
Misshcien heeft Thijs van de Bles nog een leuk dieseltje voor je staan?
easternnl schreef:En bram, toch weer een Diesel?
Zoals je ziet ja
Althans….ik heb het maar eens zo gedaan, wie weet welke mooie (turbo) diesel er nog ergens rondrijdt.
voge schreef:Ga je weer wat koerieren Bram?? Of is ‘t zomaar om te proberen of je een reactie krijgt? Is de HDi van Renz niks voor je?
Daar ben ik alweer een week of 2 mee bezig, maar niet meer elke dag…..1 of 2 dagen een paar ritjes om wat om handen te hebben.
Dat had ik overigens al op het forum verteld hoor.
(ik geloof in m’n TZI draadje)
Lukt het niet, ook geen man over boord hoor…..de TZI doet het prima.
Maar het verschil in de WB is 27 euro p/m. en die verdien ik er al met 1 tank diesel uit. (verschil literprijs en zuiniger in gebruik)
Had ‘t inderdaad al wel meegekregen ja, maar ‘k onthou ook niet alles
Ik ben benieuwd met wat voor auto je Zondag komt dan!!
renz schreef:voge schreef:Had ‘t inderdaad al wel meegekregen ja, maar ‘k onthou ook niet alles
Ik ben benieuwd met wat voor auto je Zondag komt dan!!Ik zal je even uit de droom helpen, hij komt NIET met de HDI
Aha, nou weet ik van wie dat bod was!!!
Ik heb je rooie BX al in de gaten gehouden vanaf dat ze te koop stond op marktplaats. Mooi ding hoor, vooral de km-stand trekt mij. Met mijn 19 TZI met 275 dkm lijkt het me wel wat om een frissere te kopen. Eens een ritje gemaakt in een 19 TZI met een goeie ton op de teller, dat merk je! Die van mij rijdt heerlijk, veert goddelijk. Maar ze zit toch écht in der nadagen, ze heeft geen krediet meer. De eerstvolgende grote, financiele, aderlating zal ze niet overleven. En toch heb ik onlangs wéér besloten een 1900 cc BX te kopen….nummer zes. Een 19D (BT-26-YD), 19 TRD (TH-58-NB), 19 GTI (TT-89-KG), 19 Sport (PH-22-HZ), 19 TZI (FJ-LS-60). Ik kan maar niet stoppen van het genieten van die dingen. Nederland is overvol en nagenoeg niemand komt meer boven de 140. Waarom dan niet zo comfortabel mogelijk? In je kneiterharde sportbak net zo hard in de file scheuren als ik zweef…..voor een prikkie.
Maar goed, je aktie. Je hebt een mooi ruilobject in handen. Maar je houdt toch ook wel de buitenlandse site’s in de smiezen?
Daar staat nu een heel verleidelijke rode GTI voor 1250, het jeukt me heel erg.
Als ik jou was zou ik als eerste de buitenlandse sites in de gaten houden, eventueel ééntje kopen en daarna je rode TZI verkopen. Even een dubbele belasting, maar wel een beste keuze. Geduld is een schone zaak. Vroeg of laat komt die TZD Turbo langs.
Ben de Hoog schreef:Ik heb je rooie BX al in de gaten gehouden vanaf dat ze te koop stond op marktplaats. Mooi ding hoor, vooral de km-stand trekt mij. Met mijn 19 TZI met 275 dkm lijkt het me wel wat om een frissere te kopen. Eens een ritje gemaakt in een 19 TZI met een goeie ton op de teller, dat merk je! Die van mij rijdt heerlijk, veert goddelijk. Maar ze zit toch écht in der nadagen, ze heeft geen krediet meer. De eerstvolgende grote, financiele, aderlating zal ze niet overleven. En toch heb ik onlangs wéér besloten een 1900 cc BX te kopen….nummer zes. Een 19D (BT-26-YD), 19 TRD (TH-58-NB), 19 GTI (TT-89-KG), 19 Sport (PH-22-HZ), 19 TZI (FJ-LS-60). Ik kan maar niet stoppen van het genieten van die dingen. Nederland is overvol en nagenoeg niemand komt meer boven de 140. Waarom dan niet zo comfortabel mogelijk? In je kneiterharde sportbak net zo hard in de file scheuren als ik zweef…..voor een prikkie.
Maar goed, je aktie. Je hebt een mooi ruilobject in handen. Maar je houdt toch ook wel de buitenlandse site’s in de smiezen?
Daar staat nu een heel verleidelijke rode GTI voor 1250, het jeukt me heel erg.
Als ik jou was zou ik als eerste de buitenlandse sites in de gaten houden, eventueel ééntje kopen en daarna je rode TZI verkopen. Even een dubbele belasting, maar wel een beste keuze. Geduld is een schone zaak. Vroeg of laat komt die TZD Turbo langs.
Ja Ben….daar hoop ik ook op, dat die mooie (en technisch goede) TZD-turbo nog langskomt.
2 auto’s voor de deur kan ‘‘Bruin’’ niet trekken….ben al blij dat ik 1 auto (nog) kan rijden.
Overigens….nu ik ook een draadje heb waarin deze BX te ruil staat, sluit ik deze draad, ik kan het niet verkopen aan anderen dat er 2 draadjes over m’n auto lopen.
We gaan hier dan even verder : http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?p=172505#172505
Ik heb besloten om mijn TZI niet meer om te ruilen c.q. te verkopen, daarom open ik deze draad weer.
De draad in TE KOOP heb ik op slot gezet.
De advertentie’s op Marktplaats en Speurders haal ik er ook af.
Al die onzekerheid of er iemand belt, daar heb ik geen zin meer in….niemand die reageerde met een diesel, achteraf bezien ook maar goed want ik rijd hooguit een 2 a 300 km per week voor de koerier en daar nu een diesel voor te nemen ?
Deze TZI doet het meer dan uitstekend….moet alleen nog eens dat lichte schokken tijdens acceleratie (eigenlijk is het een beetje inhouden) eruit zien te krijgen…ga er weleens mee naar Johan toe.
Zit ik eenmaal op snelheid (80, 100 of 120 maakt niet uit) dan is het over…
Hmm…..geen reactie ?
Ik vroeg : ik moet alleen nog eens dat lichte schokken tijdens acceleratie (eigenlijk is het een beetje inhouden) eruit zien te krijgen.
Zit ik eenmaal op snelheid (80, 100 of 120 maakt niet uit) dan is het over…
Weet iemand met veel verstand van de 1.9 TZI motoren wat dit zou kunnen zijn ??
Verder draait hij, als hij eenmaal warm is, redelijk rustig stationair (+/- 900 rpm)....en als je het gas dieper intrapt trekt ie door ZONDER inhouden, maar ik heb het vooral met rustig gasgeven. :
Er zitten net 4 nieuwe bougies in maar dat hielp niet….wat zou het wel kunnen zijn ?
Bram schreef:Hmm…..geen reactie ?
Ik vroeg : ik moet alleen nog eens dat lichte schokken tijdens acceleratie (eigenlijk is het een beetje inhouden) eruit zien te krijgen.
Zit ik eenmaal op snelheid (80, 100 of 120 maakt niet uit) dan is het over…Weet iemand met veel verstand van de 1.9 TZI motoren wat dit zou kunnen zijn ??
Verder draait hij, als hij eenmaal warm is, redelijk rustig stationair (+/- 900 rpm)....en als je het gas dieper intrapt trekt ie door ZONDER inhouden, maar ik heb het vooral met rustig gasgeven. :
Er zitten net 4 nieuwe bougies in maar dat hielp niet….wat zou het wel kunnen zijn ?
Misschien verdelerkapje even schoonmaken of even een beurtje geven ofzo
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX