PBO schreef:Gefeliciteerd met je “Return to the BX (part 2?)”. Staat er nog strak bij. Gezien de km.stand kun je weer jaren vooruit
weken
rocco schreef:PBO schreef:Gefeliciteerd met je “Return to the BX (part 2?)”. Staat er nog strak bij. Gezien de km.stand kun je weer jaren vooruit
weken
Ik heb het de vorige keer gedaan, wie opent dit keer het hoe-lang-polletje?
EW schreef:Ik heb het de vorige keer gedaan, wie opent dit keer het hoe-lang-polletje?
Heb je ook nog wat anders op te merken ?
Bram schreef:Ik zoek trouwens een zwarte hoedenplank voor de BX (berline)....heeft iemand die te koop liggen. :
Mag er ook eentje zijn met luidsprekergaten erin, die heb ik namelijk nog liggen.Dit hoedenplank zit er namelijk niet in…...ik zal wel langs de sloop rijden in de buurt, om te kijken of er eentje bij ligt.
(En dank voor alle vorige (en toekomstige) blijk van belangstelling alvast)
En NEE…..dit fraaie zwarte stuur ga ik niet *verBrammen* ...ik heb er namelijk nog eentje liggen hier. (grijs)
Een hoedenplank heb ik vast nog wel. Voor een pak gevulde koeken van de markt
Gefeliciteerd bram
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Bram schreef:EW schreef:Ik heb het de vorige keer gedaan, wie opent dit keer het hoe-lang-polletje?
Heb je ook nog wat anders op te merken ?
Constructief? Uh…..
Gefeliciteerd met de auto natuurlijk. ik blijf bezig
wanneer ga je er vanwege toch teveel km’s gas inbouwen
EW schreef:wanneer ga je er vanwege toch teveel km’s gas inbouwen
Blijkbaar heb je niet goed gelezen.
stoterstangen90 schreef:Een hoedenplank heb ik vast nog wel.
Voor een pak gevulde koeken van de markt
Gefeliciteerd bram
Als het een zwarte is krijg je er zelfs 3 pakken Roomboter gevulde koeken voor.
Ik neem anders wel contact met je op per PB
Bram schreef:EW schreef:wanneer ga je er vanwege toch teveel km’s gas inbouwen
Blijkbaar heb je niet goed gelezen.
die kleine letters niet te serieus nemen bram Nog interesse in die hoedenplank?
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Mooie 1.9 Bram! De BX-LHM kruipt toch waar het niet gaan kan he? Veel geluk ermee :fijnsturen
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Haha toch weer een bx!
Gefeli hoor, tenminste weer een echte auto
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Bram schreef:hogervp schreef:Die ziet er verdraaid goed uit. Gekocht bij autobedrijf de Banne?
Suc6 ermee!Patrick
Nee…bij Autotechniek Holtjer…die schijnt voornamelijk in VW te doen.
http://www.autoholtjer.nl (Lid Bovag)
Nee Marten….voor die kleine stukjes dat ik nu nog rijd, hoef ik er niet perse een airco in te hebben…..ik kon ook nog een 1,6 TZI autom. kopen in Rotterdam, met 170.000 km, maar die gaat dus niet door.
En tsja, Metro2005 wilde opeens toch niet zijn BX GTI (met Airco) verkopen…terwijl ie hem wel eerst te koop aanbood op het forum.Wel jammer, maar goed.
Ja sorry, maar jij weet er blijkbaar alles van wat een bx met je doet
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Bram schreef:EW schreef:wanneer ga je er vanwege toch teveel km’s gas inbouwen
Blijkbaar heb je niet goed gelezen.
Natuurlijk had ik wel goed gelezen! Wat denk je kwaad van mij zeg
Maar dit gaat helemaal de verkeerde kant op ben ik bang.
Zal de volgende keren de steken onder water maar voor me proberen te houden.
dorpels plakken
He Bram,
Een echte BX rijder moet toch wel tegen een geintje kunnen
metro2005 schreef:Ja sorry, maar jij weet er blijkbaar alles van wat een bx met je doet
Inderdaad…..daarom begrijp ik je ook als geen ander hoor.
Heerlijk weer in een kantelbare GTI-stoel zitten.
Gooi die Xant er dus maar uit.
Ik heb meteen wat vragen aan de BX benzine experts :
het schijnt dat je het stationaire toerental van een 1.9 TZI niet zelf kunt afstellen ??
Hij loopt namelijk iets te zacht stationair (ong. 6 a 700 rpm bij warme motor)......en als hij koud is (zoals vanmiddag toen ik hem ophaalde) loopt hij zelfs maar 500 rpm.
Jan (van Garage Haarlem = Citroenspecialist) vertelde mij dat de computer dat allemaal zelf regelt…....en als hij een tijdje stilstaat start hij meteen maar dan *hokt* ie even een paar seconden en daarna loopt ie verder prima.
Kan dat vocht zijn of zou ik de + pool van de accu er even af moeten halen, zodat hij zich reset (of zoiets) ??
Verder komen er a.s. dinsdag nieuwe schijven en blokken op en 2 dagen later gaat Jan die LHM lekkage repareren.
Er zit een onderhoudsboekje bij, waaruit blijkt dat ie de laatste 5 jaar maar 25.000 km gereden heeft.
Ik denk dus dat het geen kwaad kan dat zodra er nieuwe olie en filters inzitten….ik er maar eens een lange rit mee ga maken, er heeft namelijk een vrouw de laatste jaren mee gereden als 2e auto. :gorgeous
ops:
Stationair toerental wordt bepaald door de electroklep die zijn signaal doorgeeft aan de ecu. De ecu bepaalt aan de hand van de gegevens van diverse sensoren hoe snel de motor stationair draait.