Bedankt Thijs voor de uitleg. Ik ga morgen eens even beter kijken naar de lekkage, hopelijk met wat kenners tijdens/na de ALV van de Club.
Helaas dit weekend verder geen tijd om iets aan de BX te doen wegens andere verplichtingen.
Ik moet zeggen dat ik m’n BXje ook erg mooi vind, maar dan vooral als ie net uit de wasstraat komt, zoals op bovenstaande foto’s. Als dan ook nog eens de zon schijnt, weerkaatst die erg mooi in de lak.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Bedankt Thijs voor de uitleg. Ik ga morgen eens even beter kijken naar de lekkage, hopelijk met wat kenners tijdens/na de ALV van de Club.
Ik ben er ook, dus zal mijn licht er eens overheen werpen….
XBXG schreef:
Helaas dit weekend verder geen tijd om iets aan de BX te doen wegens andere verplichtingen.
Voor je hobby maak je toch tijd?
XBXG schreef:
Ik moet zeggen dat ik m’n BXje ook erg mooi vind, maar dan vooral als ie net uit de wasstraat komt, zoals op bovenstaande foto’s. Als dan ook nog eens de zon schijnt, weerkaatst die erg mooi in de lak.
Dat zeg ik, als je ooit nog van deze wagen af wil…...
Test
Thijsvandebles schreef:Voor je hobby maak je toch tijd?
Inderdaad, en daarom verblijf ik het weekend in Groningen bij een jongedame die uit een Citrofielenfamilie komt en wel eens in de BX 19 TGD Break van haar pa rijdt.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
wat is dan je hobby, de dame of de BX??
Maarre—> heb je nog moeten tanken onderweg?
Zo, ben weer terug uit het Hoge Noorden.
Die dame is gewoon een vriendin hoor, dus ze zal geen “hobby” van me worden…
Ik heb gisteravond nog getankt voordat ik naar Groningen reed. Toen heb ik alsnog een verbruik gemeten van 1 op 17,1. En dat met al die lekkages…
Ik verwacht echter een slechter verbruik tijdens de huidige tank.
Vandaag staat de dagteller al weer op, en zoals op onderstaande foto is te zien, staat de wijzer van de brandstofmeter al op ruim 400 km
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Is toch helemaal niet slecht…..ruim 1 op 17 ?
Zeker voor een auto met zo’n respectabele km.st.
is inderdaad best netjes! Ik haal ‘t op ‘t moment niet hoor!
Bram schreef:Is toch helemaal niet slecht…..ruim 1 op 17 ?
![]()
Zeker voor een auto met zo’n respectabele km.st.
Uch, vooral met die lekkage.
Als mijn dagteller op 400 staat dan staat mijn benzine meter toch alweer een stuk lager ops:
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
voge schreef:is inderdaad best netjes!
Ik haal ‘t op ‘t moment niet hoor!
Ik ook niet.
Als jij dat gaat halen wordt ‘t tijd om te kijken of niet één of andere geinbak een 1.1i onder de kap heeft geschroefd..
(of de dagteller een factor 2 versneld )
voge schreef:Als jij dat gaat halen wordt ‘t tijd om te kijken of niet één of andere geinbak een 1.1i onder de kap heeft geschroefd..
(of de dagteller een factor 2 versneld
)
Met de Turbo d12 was dit een redelijk bekend gezicht. Meja, TZD heeft ook een bumpertankje dus, kan veel kms maken tot het eerste streepje. Bij de 1400 mag ik blij zijn dat ik pakweg 150 km doe tot het eerste streepje. Bij 70 km begint de naald al te zakken. Ik heb met de diesel wel eens gehad dat de meter pas begon te zakken met al 350 km op de dagteller.
mpostma schreef:Bram schreef:Is toch helemaal niet slecht…..ruim 1 op 17 ?
![]()
Zeker voor een auto met zo’n respectabele km.st.Uch, vooral met die lekkage.
Inderdaad, wat heet “lekkage”; het lijkt meer op brandstofdumping: toont wat er gebeurt als de auto een paar minuten stationair staat te draaien op 1 plek; die plek onder de voorkant is dus diesel, en het grootste deel ervan is donker, een klein plekje is licht en glimt…
Overigens leek er gisteren helemaal niks mis met de krukaspoelie. Gewoon laten zitten, ander riempje wellicht.
Mijn 94er 19TGD heeft (cq lijkt te hebben) overigens wel een krukaspoelie waar wel een rubber laag tussen lijkt te zitten. Ik ben er niet aan gaan peuteren (moest me inhouden) maar het leek er toch wel heel érg sterk op.
Ich bin ein Breaker
Vandaag (maandag) ga ik eens op jacht naar een nieuwe pompaskeerring en een rits nieuwe slangen/retourslangen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Vandaag (maandag) ga ik eens op jacht naar een nieuwe pompaskeerring en een rits nieuwe slangen/retourslangen.
Yep, want wat erop zit is echt baggerzooi. Wapening hoort aan de binnenkant te zitten om daar trekspanningen op te vangen.
Je zag het goed, alles was behoorlijk verdroogd en ingescheurd en zo heel oud was het nog niet eens. Na een maand hing het er bij mij ook al zo bij.
Ich bin ein Breaker