Fijn is dat, om op een stervensdruk Velperbroek te rijden met je linkervoet klem tussen het koppelingspedaal en het naar beneden gecrashte zekeringenkastje. Iemand een eenvoudige doch simpele oplossing voor zo’n lam plugje?
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
hmm, nee. wel eens mezelf rotgezocht naar dat kastje en ook niet echt te spreken over hoe ze dat opgelost hebben…
hachelijke situatie inderdaad.
maar geen oplossing zo snel, sorry. misschien op de sloop even kijken of er wat te scoren valt??
I take my keys, forget the rest,
cruisin’ headed nowhere in ‘my good old bx’
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 17-10-2005
- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
Tight-wrap wellicht, of tai-rep of hoe schrijf je dat :27
Heb gereden: bx progress 1.6 tzi uit ‘91, een xantia 1.8 uit ‘93.
Rijd nu: Xantia Break 2.0
Tie-Wrap volgens mij, maar ik kan het fout hebben… IJzerdraadje is misschien handiger omdat ‘t wel eens open moet.. Het zit toch uit het zicht dus lelijke oplossingen zijn toegestaan.
Ik moest wel lachen om je verhaal hoor, heb mezelf ook regelmatig mateloos geirriteerd aan ‘t zekeringenkastje van mijn 1.4e. Dat zit ook wat losjes.
Tie-Wrap volgens mij, maar ik kan het fout hebben… IJzerdraadje is misschien handiger omdat ‘t wel eens open moet..
IJzerdraadje is ook veel makkelijker te spellen….
tsja… Plastic broeksriem op miniatuurformaat die alleen maar strakker kan en niet meer los.. Dat is toch ook duidelijk.
colson bandje, trekbandje, snelbinder, straps ......
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
of klitteband (wat een vunzig woord eigenlijk) of magneten (van oud kastdeurtje…)... dat kan vast en weer los.
misschien een parkertje?
voor dit soort dingen bewaar ik al dat soort spul van ex-auto’s, oude meubels enzo…
succes ermee, ben wel benieuwd wat het zal worden!
I take my keys, forget the rest,
cruisin’ headed nowhere in ‘my good old bx’
Dat zekeringkastje is wel weer het toonbeeld van Franse evolutie. (4 ellebogen, 12 duimen). Ik heb wel eens op het punt gestaan alle draden te verlenegen en dat kastje ergens op een beter plek te hangen.
Ik denk dat magneetjes van een keukenkastje niet sterk genoeg zijn. Misschien een vleugelmoer met een grote carroseriering??
Test
Thijsvandebles schreef:Dat zekeringkastje is wel weer het toonbeeld van Franse evolutie. (4 ellebogen, 12 duimen). Ik heb wel eens op het punt gestaan alle draden te verlenegen en dat kastje ergens op een beter plek te hangen.
Ik denk dat magneetjes van een keukenkastje niet sterk genoeg zijn. Misschien een vleugelmoer met een grote carroseriering??
Echt ideaal is het niet, maar heb er niet zo;n moeite mee. Als je het goed vast wil zetten, neem je een tie-wrap.
Uiteindelijk heb iik een hele goeie oplossing gevonden:
Gewoon zorgen dat alle zekeringen heel zijn, en dat er aan het verdere elektrische systeem niks mankeerd>>>Hoef je er ook nooit bij.
(Tip: Alle zekeringen vervangen door spijkers)
Test
Thijsvandebles schreef:Uiteindelijk heb iik een hele goeie oplossing gevonden:
Gewoon zorgen dat alle zekeringen heel zijn, en dat er aan het verdere elektrische systeem niks mankeerd>>>Hoef je er ook nooit bij.
(Tip: Alle zekeringen vervangen door spijkers)
Je post wel even foto’s van het resultaat he ? Het liefst als ‘ie nog een beetje rookt ...
Schijt aan originaliteit.
Ha ha. Zal ik dat vooral niet doen? (niet van dat posten maar van die spijkers)
Test
Graag
Schijt aan originaliteit.
Tie-wrap en zorgen dat je een mesje en reserve tie-wrap bij je hebt voor als hij eens los moet
daarom was er al een ijzerdraadje voorgesteld… Heb je dat mesje en die reserve tie-wrap niet nodig!