Beste forum leden,
ik ben van plan een XM te gaan rijden zo gauw Bruin het trekken kan.
De vraag is niet zozeer welke motor en welk jaar maar vooral welke vering.
Ik heb begrepen dat sommige XM’s een actief veersysteen hebben en andere niet. Een actief veersysyteem zou onder andere actief compenseren in bochten?
Klopt dit alles en wat zijn de voor- en nadelen aan gewone en aan actieve vering?
In welke XM zit welke vering?
P.S.
Dit bericht staat ook in het forum Hydroliek.
Op een dag drink je geen grolsch meer,
maar rijd je XM!
Re: Welke vering?
Matthijs schreef:
P.S.
Dit bericht staat ook in het forum Hydroliek.
Dan is het cross-spotting :burninhell
Test
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Simpel, alle XM’s hebben hydractief. Alleen op de latere simpele uitvoeringen was dit een optie. Je kunt ze herkennen aan de schakelaar naast de versnellingspook en de dikke HD-leidingen naar de veerbollen. Niet-hydractief XM’s hebben dunne leidingen en geen schakelaar
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Re: Welke vering?
Thijsvandebles schreef:Matthijs schreef:
P.S.
Dit bericht staat ook in het forum Hydroliek.Dan is het cross-spotting
Helemaal correct, alhoewel… cross-posting klinkt beter. En omdat het andere topic meer reacties heeft gekregen, doe ik deze op slot.