Sjierpend geluid bij schakkelen
Teunkes
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 15 november 2005 06:12 PM

Ik heb een probleem met mijn citroen ZX.
Bij koud en vochtig weer maakt mijn zx soms een sjierpend geluid (zoals een riempje dat slipt) als ik net geschakkeld heb. Ik heb hiervoor in de lente al een volledige nieuwe koppeling laten steken. Maar het probleem is nog niet opgelost. Hij maakt dus een sjierpend geluid als ik geschakkeld heb en net de koppeling los. Het is ook precies alsof de koppeling op het moment van het geluid niet 100 % pakt. Ik voel geen trillingen ofzo. Het probleem is nu dat als ik ermee naar de garage ga, hij dit dan nooit doet waardoor de garagist niet weet wat ermee aan te vangen. Hij zegt wel dat er geen riempje los zit en dat alles in zijn ogen normaal is. Weet er iemand wat dit zou kunnen veroorzaken of heeft iemand dit ook al voorgehad. Hij doet het wel niet altijd, en hij rijdt normaal.

Op voorhand al bedankt voor eventuele reacties en CITROEN RULES!!!

mvg,

Toon Confused

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 15 november 2005 11:18 PM
  [ # 1 ]

Ik zeg; de V-snaar.

Profiel  

xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 841

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 15 november 2005 11:47 PM
  [ # 2 ]

Of in het ergste geval spanrollager…hopelijk niet. Had ik vorige week ook met de XM, slepend geluid, geen V-snaar, maar vastgelopen spanrol, dus meteen vervangen inclusief D-riem. Wink

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook