5 van de 8
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
XM zoektocht - 2.0 of 3.0 V6? [gevonden]
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 21 november 2005 09:02 PM
  [ # 61 ]
ieksEmmu schreef:

door het windgeruis en watergekletter heen hoor ik toch wel ergens een rrrrrrrrrr van vvvvvvvrrrrrrrrrrrrrrroaaaammmmm…  Wink

Mijn V6 doet wel vvvvvvvvvvvrrrrrrrrrrrrrrrrrroooooooooaaaaaaaaaaaaammmmmmmmmmmm!

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 21 november 2005 09:13 PM
  [ # 62 ]
Ds23man schreef:
ieksEmmu schreef:

door het windgeruis en watergekletter heen hoor ik toch wel ergens een rrrrrrrrrr van vvvvvvvrrrrrrrrrrrrrrroaaaammmmm…  Wink

Mijn V6 doet wel vvvvvvvvvvvrrrrrrrrrrrrrrrrrroooooooooaaaaaaaaaaaaammmmmmmmmmmm!

GRG

gat in je uitlaat?  Wink

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 21 november 2005 09:14 PM
  [ # 63 ]
ieksEmmu schreef:
Ds23man schreef:
ieksEmmu schreef:

door het windgeruis en watergekletter heen hoor ik toch wel ergens een rrrrrrrrrr van vvvvvvvrrrrrrrrrrrrrrroaaaammmmm…  Wink

Mijn V6 doet wel vvvvvvvvvvvrrrrrrrrrrrrrrrrrroooooooooaaaaaaaaaaaaammmmmmmmmmmm!

GRG

gat in je uitlaat?  Wink

Nee, hoor gewoon doortrappen de kick-down in!

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
Toolman
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 07-11-2005

Gepost: 21 november 2005 10:43 PM
  [ # 64 ]

Even over de de onderhoudskosten. Zelf heb ik een Xantia 1.8 16v op gas gehad. Was van 1998. Heb hem drie jaar gehad en in die tijd aan onderhoud en problemen in totaal € 5300,—versleuteld voordat hij weg ging.  Crying or Very sad

Allemaal dealer onderhouden. Maar aan het eind liep hij nog steeds slecht.

Volgens mij maakt het niet zoveel uit, als je pech hebt dan loop je op elke auto leeg.

Gelukkig is mijn huidige Xantia een stuk beter Cool .

Ford Focus 1.6 16v Trend 2007 205dkm
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic 2011 81dkm

Ex.
1x Renault Clio 1.4 16v Ludo 2001
2x Xantia 1.8 16v G3
1x Xantia 2.0HDI 110 pk
1x C3 1.4 16v X-TR 2004
XM V6 Ambiance Aut.+Leer
Citroën Xantia 2.0 16v berline 2000 148dkm

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 21 november 2005 10:56 PM
  [ # 65 ]
Toolman schreef:

Gelukkig is mijn huidige Xantia een stuk beter Cool .

En de voorstoelen zitten ook nog steeds perfect! Wink

Profiel  
 
xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 21 november 2005 11:01 PM
  [ # 66 ]
EW schreef:
Toolman schreef:

Gelukkig is mijn huidige Xantia een stuk beter Cool .

En de voorstoelen zitten ook nog steeds perfect! Wink

Topic move? Razz hèhèhè

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 21 november 2005 11:37 PM
  [ # 67 ]
Ds23man schreef:
ieksEmmu schreef:
Ds23man schreef:
ieksEmmu schreef:

door het windgeruis en watergekletter heen hoor ik toch wel ergens een rrrrrrrrrr van vvvvvvvrrrrrrrrrrrrrrroaaaammmmm…  Wink

Mijn V6 doet wel vvvvvvvvvvvrrrrrrrrrrrrrrrrrroooooooooaaaaaaaaaaaaammmmmmmmmmmm!

GRG

gat in je uitlaat?  Wink

Nee, hoor gewoon doortrappen de kick-down in!

GRG

Als ik m’n kickdown gebruik, hou ik liever 2 handen aan het stuur….. En met een goeie speakerset is de brom beter te horen.

Wat ik met de filmpjes wilde aantonen is het gemak waarmee je op snelheid nog accelereren (en ik gaf slechts een klein beetje gas bij) en het lage toerental, hij draait bij 130 km/uur slechts 3000 tpm. Een 2 liter draait bij die snelheid al gauw 4000 tpm.

Die klote camera zat telkens scherp te stellen en het geluid te versterken. De volgende keer gooi ik m’n achterbank naar beneden en is het geluid nog beter.

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Richard Kruizinga
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 194
Geregistreerd: 14-07-2004

Gepost: 22 november 2005 12:10 AM
  [ # 68 ]
Flying Dutchman schreef:

De V6 zal iets duurder zijn in onderhoud vanwege de extra manuren om bij de onderdelen te komen maar in comfort (stiller) iets fijner rijden.

Wat is stiller??  Wij hebben de 2.1 TD. Bij het optrekken hoor je hem, maar bij hogere snelheden zijn het vooral de onderstelgeluiden die de overtoon voeren. Alle XM’s maken veel herrie (bandgeruis).

Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43298
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 22 november 2005 12:14 AM
  [ # 69 ]
Richard Kruizinga schreef:
Flying Dutchman schreef:

De V6 zal iets duurder zijn in onderhoud vanwege de extra manuren om bij de onderdelen te komen maar in comfort (stiller) iets fijner rijden.

Wat is stiller??  Wij hebben de 2.1 TD. Bij het optrekken hoor je hem, maar bij hogere snelheden zijn het vooral de onderstelgeluiden die de overtoon voeren. Alle XM’s maken veel herrie (bandgeruis).

ja dat onderstel maakt flink wat kabaal! ik heb al veel vervangen, en dat was eigenlijk helemaal niet nodig, maar nog steeds een rommelige voortrein… Crying or Very sad

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Richard Kruizinga
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 194
Geregistreerd: 14-07-2004

Gepost: 22 november 2005 12:18 AM
  [ # 70 ]
waterman771 schreef:
Richard Kruizinga schreef:
Flying Dutchman schreef:

De V6 zal iets duurder zijn in onderhoud vanwege de extra manuren om bij de onderdelen te komen maar in comfort (stiller) iets fijner rijden.

Wat is stiller??  Wij hebben de 2.1 TD. Bij het optrekken hoor je hem, maar bij hogere snelheden zijn het vooral de onderstelgeluiden die de overtoon voeren. Alle XM’s maken veel herrie (bandgeruis).

ja dat onderstel maakt flink wat kabaal! ik heb al veel vervangen, en dat was eigenlijk helemaal niet nodig, maar nog steeds een rommelige voortrein… Crying or Very sad

Dat rommelige is volgens mij inherent aan het veersysteem. Ik vond dat bij mijn vorige Xantia’s ook. De korte oneffenheden worden minder goed verwerkt dan bij conventionele veersystemen. Wat betreft dat lawaai, volgens mij moet je de binnenkant van de wielkasten isoleren, voor zover mogelijk, want daar komt het geluid vandaan. Ik heb al geprobeerd rubbers te vullen en alle kieren te dichten. Het mocht niet baten. Het lijkt steeds of er een achterraam op een kier staat.  Dikke vloermatten en onder de achterbank dikkere isolatie helpt misschien. Ik zal nog eens proberen. Ik vind dat een hoop comfortgevoel tenietgedaan wordt door het lawaai. En dat past niet bij zo’n auto!

Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)

Profiel  
 
xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 22 november 2005 02:27 AM
  [ # 71 ]

Niet???

Vrrrroemmm vrrroemmmMmMM!! Laughing

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 22 november 2005 09:34 AM
  [ # 72 ]
xm_turbo schreef:

Niet???

Vrrrroemmm vrrroemmmMmMM!! Laughing

Dat is geen vvvrrroooeeemmmm maar VVVVVVVVVVVVRRRRRRRRRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHH!

grg :schater

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 22 november 2005 12:34 PM
  [ # 73 ]

:12

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 22 november 2005 12:50 PM
  [ # 74 ]

ik weet er nog een mooie Musketier, hopelijk komt ‘ie in de volgende CitroExpert

Link

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 22 november 2005 01:24 PM
  [ # 75 ]

Auwwww!! Crying or Very sad  Van wie is die?

Achterbumper + eindstuk van de uitlaat zien er nog goed uit Wink

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  
 
 
5 van de 8
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook