waar dient dit voor?
jilles
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 26-10-2005

Gepost: 16 november 2005 01:08 PM

Mijn bx 1.6 chic houd soms in tussen de 1600 en 1900 toeren. Sad
Hij rijd soms ook goed, maar ik merk al vrij snel , zelfs als de choke er nog opstaat of hij zijn keuren die dag heeft of niet.
Rijd hij goed dan blijft dat ook zo(dus hij gaat niet tijdens een rit slechter lopen)
Het vreemde is dat het op exact het zelfde punt de injectie begint te haperen.
als ik de luchtinlaat van het huis haal, dan zie ik dat als ik het gas langzaam opentrek dat de benzine nevel even ophoud, waarna de motor intoeren terugvalt,vervolgens komt er weer benzine enz.
Als ik in de wagen zit is het niet mogelijk om in vrijstand de motor ca 1700 toeren te laten draaien.(zit een toerenteller in)
hij zakt weg tot ca 1600, of schiet door naar 1900 toeren.
Nou heb ik alle electrische kontakten rond de carburateur schoongemaakt en ingespoten met kontaktspray.
Ik dacht dat ik het gemaakt had, tot gisteren de wagen weer dezelfde storing kreeg.
Er zit in de benzineleiding in ding met 2draden erop, waarbij ik het idee heb dat het de oorzaak zou kunnen zijn? of is dit onzin? Surprisedops:
ik heb geen idee waar het voor is. wie maakt me wat wijzer?

http://j-van-den-doel.speedlinq.nl/bx1600chic/iets004.html
http://j-van-den-doel.speedlinq.nl/bx1600chic/iets006.html

1.4E 1985

Profiel  
 
jilles
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 26-10-2005

Gepost: 16 november 2005 01:12 PM
  [ # 1 ]

foto’s gaan niet zoals ik wil hieronder is een linkje.

http://j-van-den-doel.speedlinq.nl/

1.4E 1985

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 16 november 2005 01:24 PM
  [ # 2 ]
jilles schreef:

foto’s gaan niet zoals ik wil hieronder is een linkje.

http://j-van-den-doel.speedlinq.nl/

Een chic heeft een monopoint injectie. Dat is duidelijk iets anders dan een carburateur.

Het ene ding boven de dynamo lijkt wel de klep voor de tankafzuiging.. Er zit een pot met actieve koolstof achter het spatbord die alle dampen uit de tank opzuigt en absorbeert. Vervolgens zuigt de motor deze damp er weer uit. Dit wordt geschakeld met die klep die je op de foto ziet. Hij gaat alleen maar afzuigen als de motor een redelijk toerental maakt en warm is.

Profiel  
 
jilles
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 26-10-2005

Gepost: 16 november 2005 02:17 PM
  [ # 3 ]

Bedankt voor de reactie, klinkt een beetje alsof dat ding dus niks met de klachten als inhouden te maken kan hebben?

1.4E 1985

Profiel  
 
dennis van der ven
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
Gepost: 22 november 2005 11:25 PM
  [ # 4 ]

misschien helpt dit:
controleer en spuit alle contacten in met contactspray.(alles m.b.t. injectie en ontstekenig)
tank ron 98 en probeer een injectie reiniger.
laat de auto uitlezen. i.v.m. eventueel niet goed werkende sensoren (koelwatersensor, lucht tempratuur sensor)
laat de auto warm lopen, zet de motor af haal de accupool er 5 minuten af, zet hem er weer op en start de auto zonder gas tegeven en laat hen 2 minuten zo draaien.(computer reset).
suc6

alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook