Wie weet het antwoord ? Ze is zelf even heel erg druk met school en heeft dus geen tijd om deze vraag te stellen.
Caroline heeft mij heel vriendelijk doch heel dringend gevraagd haar naam even te corrigeren ops:
Schijt aan originaliteit.
van welk onderdeel wil ze het weten want ik denk dat er verschilende dikte plaat is gebruikt in de auto maar weet dit niet zeker
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De plaatdikte van de carrosserie is meestal o,75mm. In gevallen waarbij er een bepaalde sterkte vereist is kan dat soms 1mm zijn. Bv subframes en deurstijlen. een 2cv is zelfs 0,6 mm.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
ik denk ook eerder dat hij op de meeste plaatsen maar 0.6mm zal zijn
waarom wil je dat weten? voor de herstelling?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Jups, kan wel een plaat van 5 mm dik nemen, maar dat last zo onprettig op dat dunne spul
Schijt aan originaliteit.
ik neem meestal wat ik heb liggen, voor de chassisbalk heb ik 1.5 genomen en voor het schutbord 0.8
ik heb ooit mijn Hyundai zijn voorste chassisbalken (die aan de veerpoten) plaat uit een oude werkplaatskast genomen zijnde 2.0 mm, achteraf heb ik die achteraan in een Jetta geplant met als resultaat mijn bumper en de steunen daarvan krom, pinkertje stuk en wat lichte deukjes in de motorkap en rechter spatbord ; bij de Jetta? de achterbank stond tegen de voorste stoelen, de achterwielen stonden bovenop de chassisbalken en een koffer had hij niet meer
tja ik had nog niet van kreukelzones gehoord ops:
maar on-topic zou ik zeggen niet boven de mm gaan, je kan dikke en dunne plaat trouwens best aan elkaar lassen maar je moet dan je toorts of baget op de dikke plaat richten, zeker zorgen dat alles aansluit voor je gaat lassen ed.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ik heb ijzer zat van 1 tot 10 mm
Volgens mij :
vleugels, deuren, dak en vloerplaat 0.6 mm
draagende structuur 0.8 mm
Hulponderstel en versterkingen van de chassisbalken 1mm
BX-GTI-16V schreef:Volgens mij :
vleugels, deuren, dak en vloerplaat 0.6 mm
draagende structuur 0.8 mm
Hulponderstel en versterkingen van de chassisbalken 1mm
Ik denk dat je met plaatmateriaal van 0.8 mm een heel eind moet kunnen komen. Primaire doel is om de gaten in het schutbord af te dichten. Ik weet niet of we nog toekomen aan de roest in de vloer (ergens). Maar dat zal ook wel niet gek veel verschillen van die 0.8 mm.
Ik vraag me wel af hoeveel plaat we nodig gaan hebben. En wat kost het eigenlijk?
als je 1mm zoekt heb ik wel wat
René van Maren schreef:als je 1mm zoekt heb ik wel wat
LE moet maar aangeven of hij met 1 mm plaatstaal overweg kan. Moeten we bovendien nog zorgen dat het zaterdag in Gouda terecht komt..
ik zal zo ff speuren 0.8 kan er ook wel eens zijn 12:30 kijk ik ff
René van Maren schreef:ik zal zo ff speuren 0.8 kan er ook wel eens zijn 12:30 kijk ik ff
Hmm, gaan dorpellijsten ook in 0.8 mm?? Nja, dat is natuurlijk weer RVS he..
die zijn 1.0 mm
heb wel 0.8 rvs
René van Maren schreef:die zijn 1.0 mm
heb wel 0.8 rvs
Voor het lassen is gewoon plaatstaal nodig, beslist geen RVS. Ik citeer: “Gegalvaniseerd mag gerust, dat is er zo af. Lak en walshuid
vind ik wat minder geslaagd”.
duidelijk….