Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004
- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Yep, helemaal goed zo’n TRE. Ik heb er ook een en die laat me nooit in de steek!
Groet,
Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
mooie auto
leuk detail dat je de man op de eerste foto naar de CX ziet kijken
(en terecht natuurlijk )
Allereerst van harte welkom.
Zoals ik kan zien, ziet die CX er eigenlijk nog wel mooi uit.
Die kleur ook.
Oo en Friesland is niet zo’n raar land, hoor.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
een tre is in nederland een pallas maar ze verschillen nog wel eens kwa uitrusting
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Tis een mooie! De eerste in bleu nuit, net als de mijne : ook uit 1982.
Ik zou eens goed kijken naar de radiateur. Als het de nog de orginele is, zeker gewoon preventief vervangen voor de betrouwbaarheid. Ik heb een adresje in Den Bosch waar hij 132 euro incl. kost (www.bogamat.nl) en dat is echt goedkoop.
cxall schreef:Ik heb de CX via marktplaats gekocht van een particulier die de CX uit Frankrijk(Paris) heeft laten komen in 2001 (voor zijn vrouw?) aan de pedalen en de bekleding is af te lezen dat er niet erg veel mee gereden is 77k of 177k moet het ongeveer wel zijn. Er is wel slordig mee gereden gezien de parkeer schades, helaas. Ik rij eigenlijk al m’n hele leven in bestelauto’s r4f6 en later c15D en nu c15E 1.4 injec. prima niks mis mee maar het zijn echte werkwagens. Daar we tot voor kort nog met z’n tweenen waren was er geen probleem om met de bedrijfswagen rond te rijden echter met een kind erbij wordt dat een heel ander verhaal! Zo heb ik van de nood een deugt gemaakt en een auto gekocht waar ik altijd al in wilde rijden. La CX
De CX is uit 1982 de kleur is prachtig, een soort donker grijs blauw “Bleu Nuit” heel sjeik met veel glimmers (TRE=Pallas toch?)
Vanavond maak ik me zorgen het vries dat het kraakt in vriesland dom dom dom had ik kunnen weten nu staat ze daar in de kou met roestwater in de koelleidingen!! ik hoop maar dat het goed gaat en dat ze binnen mag staan.
hier zijn nog wat foto’s voor de hongerige
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Ooo wat is er dan met die radiateur?
Hoe zie je dat hij origineel of niet origineel is?
CX 20 TRE Bleu Nuit 1982
ernst23 schreef:Tis een mooie! De eerste in bleu nuit, net als de mijne : ook uit 1982.
Ik zou eens goed kijken naar de radiateur. Als het de nog de orginele is, zeker gewoon preventief vervangen voor de betrouwbaarheid. Ik heb een adresje in Den Bosch waar hij 132 euro incl. kost (www.bogamat.nl) en dat is echt goedkoop.waarom zou je iets vervangen wat nog goed werkt ik heb een tre uit 83 en bij mijn zit nog de orginele erin maar heb totaal geen problemen er mee
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
De oude kan verstopt raken door de jaren heen en elke radiateur gaat een keer lekken. Dus ten 1e betere koeling en ten 2e betrouwbaarder aangezien het een nieuwe is. Ik wil volgend jaar in Kroatië niet met een lekke radiateur staan; je ziet wel hoe hij eraan toe is als je hem eruit hebt en van onderen bekijkt. En als je toch gaat verversen…
Ik kon trouwens zien dat het een orginele is aan het merk en type in het plastic.
citroenc2 schreef:waarom zou je iets vervangen wat nog goed werkt ik heb een tre uit 83 en bij mijn zit nog de orginele erin maar heb totaal geen problemen er mee
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
ernst23 schreef:De oude kan verstopt raken door de jaren heen en elke radiateur gaat een keer lekken. Dus ten 1e betere koeling en ten 2e betrouwbaarder aangezien het een nieuwe is. Ik wil volgend jaar in Kroatië niet met een lekke radiateur staan; je ziet wel hoe hij eraan toe is als je hem eruit hebt en van onderen bekijkt. En als je toch gaat verversen…
Ik kon trouwens zien dat het een orginele is aan het merk en type in het plastic.
citroenc2 schreef:waarom zou je iets vervangen wat nog goed werkt ik heb een tre uit 83 en bij mijn zit nog de orginele erin maar heb totaal geen problemen er mee
ok zo kan je het ook zien maar jij rijdt volges mij dagelijks met de cx ik gebruik hem echt voor de mooie dagen
ernst23 schreef:De oude kan verstopt raken door de jaren heen en elke radiateur gaat een keer lekken. Dus ten 1e betere koeling en ten 2e betrouwbaarder aangezien het een nieuwe is. Ik wil volgend jaar in Kroatië niet met een lekke radiateur staan; je ziet wel hoe hij eraan toe is als je hem eruit hebt en van onderen bekijkt.
citroenc2 schreef:waarom zou je iets vervangen wat nog goed werkt ik heb een tre uit 83 en bij mijn zit nog de orginele erin maar heb totaal geen problemen er mee
Als de temp meter niet te heet aangeeft en er geen lekkage is zou ik hem ook niet vervangen. Dat kan altijd nog wel.
Nieuw is niet altijd beter. Ooit heb ik in mijn Triumph “voor de zekerheid” een nieuwe radiator gekocht, die ging lekken na een half jaar. Nou, de ouwe (originele) uit 1966 zit er gewoon weer in. Wel eerst doorgespeold natuurlijk.
In mijn 82er IE Pallas zit volgens mij ook nog steeds de originele.
En het lijkt me ook niet goed te verdedigen. Dan kan je bijkans de hele auto voor de zekerheid wel vervangen, ofwel vernieuwen. Hee, dan hoor je bij de grote menigte die dat inderdaad elke 2-3-4 jaar doet!
ex Citroën bezitter, ooit 2CV4, Xantia break, wat CXen en een BX GTi.
Tegenwoordig weer alleen maar wat Engelse classics
Mooie cx heb je daar en welkom !
Groet Roy
:cevr
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Mooie wagen, gefeliciteerd.
Zoals je reeds weet heeft mijn cx als kenteken 62-GP-RS. Ik denk dat ze wel tegelijkertijd geimporteerd moeten zijn. Weet je misschien wie de jouwe heeft geimporteerd?
grt remco
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
Iemand uit Hoogeveen geloof ik ben z’n naam vergeten, het was een vriend voor de vorige eigenaar. Een drentse cx of is het overijsel nou ja wat maakt het uit. Import vond plaats in 2001 op 17 februari om precies te zijn.
CX 20 TRE Bleu Nuit 1982
hoogeveen?? misschien ken ik hem wel, ik was het niet in ieder geval, bert pastoor misschien? die doet in franse klassiekers
kenteken is gewoon toeval, ze zijn kort na elkaar op kenteken gezet bij de rdw
Groet Roy
:cevr
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Ja, dat is hem Bert Pastoor die heeft de CX naar Nederland gehaald!
CX 20 TRE Bleu Nuit 1982