Wie weet of het interieur van een break en een berline onderling uitwisselbaar zijn? En dan met name de achterbank…..en welk interieur zit in een 1.9 TZI? Het gaat mij om het velourse type.
Als ik me niet vergis zijn de achterdeuren van een break en berline ook hetzelfde i.v.m. de bekleding?
Zag een advertentie staan van een break bij mij hier in de buurt voor een paar centen. Zou stil staan met een kabelbreuk…..misschien wel interessant, omdat ik nou steeds de hond op een deken op de achterbank heb zitten. Lief beest maar ik wordt gek van die haren…..
Mocht de auto nog te repareren zijn misschien een optie voor mezelf en gaat het interieur van de mijne de BX van mijn broer in.
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
je kan het interieur onderling compleet uitwisselen, op enkele zijpanelen na.
denk aan de kofferbak en de C stijlen, verder kan de bank en de deurpanelen en zelfs de vloerbedekking overgezet worden.
je kunt de oude stijlen dus laten zitten, en dan gewoon in kleur spuiten met eronder kunstofprimer.
groetjes van wupke:die nog een GTI zwart interieur heeft liggen.
Re: Interieur Break
marx-7 schreef:Wie weet of het interieur van een break en een berline onderling uitwisselbaar zijn? En dan met name de achterbank…..en welk interieur zit in een 1.9 TZI? Het gaat mij om het velourse type.
Als ik me niet vergis zijn de achterdeuren van een break en berline ook hetzelfde i.v.m. de bekleding?
Zag een advertentie staan van een break bij mij hier in de buurt voor een paar centen. Zou stil staan met een kabelbreuk…..misschien wel interessant, omdat ik nou steeds de hond op een deken op de achterbank heb zitten. Lief beest maar ik wordt gek van die haren…..
Mocht de auto nog te repareren zijn misschien een optie voor mezelf en gaat het interieur van de mijne de BX van mijn broer in.
Inderdaad, je wordt gek van die haren van jouw hond
Maar een achterbankje gaat zo over. Dat scheelt weer.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Ben je er nog wat tegen gekomen??? Tsja voor dat geld had ik geen zin meer om hem helemaal schoon te maken
Maar dat past dus allemaal…..ok. Heb die mensen vandaag gebeld, de break was er nog en ik ga deze week eens kijken. Ben benieuwd wat die kabelbreuk is dan..
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Ik heb in m’n break een 16v interieur…
Heb geen pix van the inside…
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
BANZER schreef:Ik heb in m’n break een 16v interieur…
Heb geen pix van the inside…
Ik heb een break met 4 interieurs erin, en een met een chic interieur
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Re: Interieur Break
marx-7 schreef:Wie weet of het interieur van een break en een berline onderling uitwisselbaar zijn? En dan met name de achterbank…..en welk interieur zit in een 1.9 TZI? Het gaat mij om het velourse type.
Als ik mij niet vergis (dus houd me ten goede) zit er wel een verschil tussen de achterbank-Rugleuning van een Berline of Break…..vooral voor de hoedenplank maakt dat wat uit.
Re: Interieur Break
Bram schreef:marx-7 schreef:Wie weet of het interieur van een break en een berline onderling uitwisselbaar zijn? En dan met name de achterbank…..en welk interieur zit in een 1.9 TZI? Het gaat mij om het velourse type.
Als ik mij niet vergis (dus houd me ten goede) zit er wel een verschil tussen de achterbank-Rugleuning van een Berline of Break…..vooral voor de hoedenplank maakt dat wat uit.
Dat kun je overschroeven.
De late types, en de types met deelbare bank hadden die lelijke haakjes in de zijschotten, die altijd afbreken. Die breken bij de break ook altijd af, dus…......
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Re: Interieur Break
stoterstangen90 schreef:Bram schreef:marx-7 schreef:Wie weet of het interieur van een break en een berline onderling uitwisselbaar zijn? En dan met name de achterbank…..en welk interieur zit in een 1.9 TZI? Het gaat mij om het velourse type.
Als ik mij niet vergis (dus houd me ten goede) zit er wel een verschil tussen de achterbank-Rugleuning van een Berline of Break…..vooral voor de hoedenplank maakt dat wat uit.
Dat kun je overschroeven.
De late types, en de types met deelbare bank hadden die lelijke haakjes in de zijschotten, die altijd afbreken. Die breken bij de break ook altijd af, dus…......
Voor de preciezen: op de rugleuning van de break zitten strips, zoals ze ook op de achterbakmat van de break zitten.
Als je van ondeelbare naar deelbare achterbank gaat, let dan ook op de geleidestrips die op de bodem onder de achterbankzitting zitten, anders komt de zitting scheef te liggen.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 17-10-2005
- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
Mark, eerst maar eens kijken of die kabelbreuk niet terminaal of te omslachtig is. Ben wel benieuwd . Ik heb de veerbollen al onder de xant geschroefd. Hij is van een opel kadett weer in een echte citroen getransformeert. 30 min. werk. Die bollen waren dus echt helemaal op.
Maar nu valt me op dat de voorkant toch ook niet meer zo best veert.
Wel nog goed, maar kan beter. De interval van de drukregelaar zit nu op ong. 35 a 40 seconden en blijft niet meer “hangen”, behalve als je aan het stuur draait, maar ik ben hier toch wel erg blij mee. Je merkt vanaf de eerste meter al verschil. Eigenlijk blijven we allemaal veel te lang doorrijden met slechte bollen. Het is een reparatie van niks en je kan er weer een paar jaar tegenaan, voor vrij weinig geld.
Groeten Pasqual.
Heb gereden: bx progress 1.6 tzi uit ‘91, een xantia 1.8 uit ‘93.
Rijd nu: Xantia Break 2.0
Pasqual schreef:Mark, eerst maar eens kijken of die kabelbreuk niet terminaal of te omslachtig is. Ben wel benieuwd . Ik heb de veerbollen al onder de xant geschroefd. Hij is van een opel kadett weer in een echte citroen getransformeert. 30 min. werk. Die bollen waren dus echt helemaal op.
Maar nu valt me op dat de voorkant toch ook niet meer zo best veert.
Wel nog goed, maar kan beter. De interval van de drukregelaar zit nu op ong. 35 a 40 seconden en blijft niet meer “hangen”, behalve als je aan het stuur draait, maar ik ben hier toch wel erg blij mee. Je merkt vanaf de eerste meter al verschil. Eigenlijk blijven we allemaal veel te lang doorrijden met slechte bollen. Het is een reparatie van niks en je kan er weer een paar jaar tegenaan, voor vrij weinig geld.
Groeten Pasqual.
Hey broer, fijn om te horen, zorgen gemaakt om niks gelukkig want we dachten eerst dat de drukregelaar op overlijden stond.
Maar wat stoort me aan dit verhaal?? Dat me bloedeigen broer na 36 jaar lief en leed gedeeld te hebben mijn naam nog steeds verkeerd schrijft het is MarCCCCCC :shoot
Maar deze week ga ik eens kijken naar de break. Staat er al een tijdje dus mischien staan ze open voor een bod.
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 17-10-2005
- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
sorry Mark
Hoe kan ik 36 jaar lief en leed met jouw gedeeld hebben als ik 34 jaar oud ben : , of zijn we stiekem toch een tweeling en hebben ze ons dat nooit verteld?
Marc, groetjes.
Heb gereden: bx progress 1.6 tzi uit ‘91, een xantia 1.8 uit ‘93.
Rijd nu: Xantia Break 2.0
Pasqual schreef:sorry Mark
Hoe kan ik 36 jaar lief en leed met jouw gedeeld hebben als ik 34 jaar oud ben : , of zijn we stiekem toch een tweeling en hebben ze ons dat nooit verteld?
Marc, groetjes.
Jij was toch “gevonden” en ik ge-adopteerd? of andersom
Maar we gaan fftopic
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 17-10-2005
- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
Mooi filmpje bai ze wee van die rx-7, ‘t is natuurlijk geen bx, maar toch….
Maar we hadden het toch over het interrieur van die break en zo :
Ben je ondertussen al gaan kijken? Ik hoor het nog wel.
Zet je de Progress dan weer te koop? Kun je makkelijk 130,- euri voor vragen, heb je gelijk 5,- euro winst
Groeten van je te vondeling gelegde broer.
Heb gereden: bx progress 1.6 tzi uit ‘91, een xantia 1.8 uit ‘93.
Rijd nu: Xantia Break 2.0
Yep inderdaad gaan kijken vandaag. Zag er in ‘t geheel niet slecht uit, alles electrisch, abs, het goeie interieur erin, GTI dash zag ik (met de metertjes in plaats van waarschuwingslampjes) mooie kleur rose m.a.w. dat wordt cleaneren en niet in de minste plaats lichtmetalen wieletjes met goede banden.
Maar wat is nu het probleem….ik opende de motorkap en zag al gelijk dat er een steenmarter aan het werk was geweest. De bekleding van de kap vertoonde gaten maar dat was niet het enige, hij schijnt zich ook ergens aan de kabels begeven te hebben maar ik kon dus niet zien waar en wat. De bx startte dus ook niet, lag op zijn buik en heb dus ook niet de hydrauliek kunnen testen. De bx is wel 1 jaar gekeurd net een beurt gehad wat duidelijk te zien was aan nieuwe bougiekabels e.d. en staat nu 1,5 maand stil.
Het hoeft niet veel te zijn maar kan ook een kostbaar grapje worden. Ik weet het nog niet…...Moesten maar eens samen gaan kijken….
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer