3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

foto’s van ronde koplampen cx
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3907

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 22 december 2008 01:38 AM
  [ # 31 ]
2mE schreef:

Ik vind de morette’s zeker wel mooi, heb ze zelf ook op mijn CX maar de blakers zelf zijn niet goed meer, Bij controle hiervan bleek dat mijn Siem H4 half weggeroest was en dat in de binnenste 2 zelfs water stond.. tijd om iets aan te doen lijkt me Rolling Eyes

Weet hier iemand of er nog een mogelijkheid is om deze apart te bestellen of heeft iemand ze te koop staan? Confused:

ik heb hier wat speurwerk naar verricht.
er zijn vele soorten morettes s1/2. met iets grotere lampen en met iets kleinere. dus ook andere bevestigingspunten. en dan nog onder/boven bevestiging in de auto. kijk goed voordat je iets koopt. zie de diverse (internet/forum) fotos.
ik heb ook morettes (van 2 setjes 1 gemaakt). op een gti turbo is het nog wel wat. op een oude s1 zou ik dit niet monteren…....  kwestie van smaak…..

heb nu goede in de auto, maar als de rubbers aan de achterkant niet goed aansluiten / aangedrukt zitten, is er zeker een kans op het scheppen van water….. het resultaat is wat jij beschrijft.
waar er ook kan gebeuren is dat er langs de rand van de reflector aan de buitenkant roet onstaat, en die vreet dan naar binnen, zodat je reflector opeens een tosti imiteert. de goede lampen die ik heb heb ik van buiten afgeschuurd (is een metalen huis), en in de hammerite gezet. vaseline om het afsluit rubber goed soepel te krijgen/houden en af te sluiten. extra gekit langs de lamphouder, zodat er slechts een kleine kans is om water wat toch langs het rubber kruipt dan ook daadwerkelijk het huis binnenloopt.
ik heb 1 glas laten herstellen bij een autoglas zaak, 1 opnieuw gelijmd.
je moet iets proberen om die lampen te houden/redden…. mijne zijn zo nog droog gebleven !  (wat fotos op m’n flikr pagina)

ik heb nog even een H4 HID bi-xenon setje geprobeerd in deze morette Siem lamp, maar het licht de hele weg iets te veel op, en kan je niet meer te spreken van een dimlicht. een te groot deel gaat te hoog wat dan ook nog eens een ruimere intensiteit heeft. kan/mag je niet mee rijden. (jammer, wel goed zicht, paaltjes tot kms ver weg nog ruim reflecterend !!) dus er weer uit gehaald, terug naar gewone H4.

terug naar je vraag.
als je de versie Siem 14110 hebt 15,6 cm diameter, in H4
en Siem 14100 in 13 cm in H1 heb je een probleem.
worden niet meer gemaakt.
maar Siem maakte die lampen niet uitsluitend voor de cx morette.
deze specifieke zijn ook in te vinden in de Lancia Delta Integrale, en fiat ritmo 2e serie met ronde lampen (2 uitersten in de autos). kom je af en toe tegen op ebay. maar alles waar Integrale bij staat is duur. soms nog 1 lamphuis voor 40 euro, maar vaak meer. je hebt namaak (ook goed) van Carello en Magneti Marelli.
je kan dus ebay afzoeken, kom je wel wat tegen, zeker van die kleinere.
of kijken of je wat kan vinden voor een ritmo serie 2 bij de brezan of vergelijkbaar. zou wel iets te leveren zijn. heb dit nog niet gecontroleerd.
af en toe op citromobile of vergelijkbaar worden wel eens complete setjes morettes aangeboden.
Of kijken/vragen/hopen dat de diverse cx garages iets hebben liggen om compleet te maken.
of een PB-tje a moi, ik heb nog wat over, div onderdelen/houders en lampen (niet alleen van deze Siem lamp)

en oppassen met de stelschroefjes, die de Siem lamp op z’n plek houden: die roesten lekker aan. dat belemmert het makkelijk hanteren/aanpakken van deze lampen in de morette behuizing. zet ze frequent in de WD40 of wat dan ook. anders kan je ze niet meer stellen. lamphuis-wissel wordt ook lastiger.

suc6,
Jim

(heel verhaal over lampen die niet iedereen waardeert….)

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

Croisette 25 RD
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 128

Gepost: 23 februari 2009 05:39 PM
  [ # 32 ]

Hallo Morette-liefhebbers,

Ik heb inmiddels ook een mooi setje Morette lampen op mijn CX en vind ze heel gaaf:

Het heeft mij wel wat moeite gekost ze weer wat op te knappen maar het is redelijk gelukt. Helaas doen de H1 lampen nog niet mee met groot licht.

Groet Frank

Profiel  

xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2764

Gepost: 24 februari 2009 12:40 AM
  [ # 33 ]

Hey Frank, ziet er goed uit hoor Cool

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  

nbohemen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 62

- XM XM 2.0 16V
Gepost: 24 februari 2009 04:27 AM
  [ # 34 ]

Ach, ik vind dubbele lampen lelijk.
Anderen vinden mijn klimrekje op de achterruit weer lelijk.

Profiel  

Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2423

Gepost: 24 februari 2009 07:21 AM
  [ # 35 ]

Die grote zijn ook niet alles, hoewel met de juiste tape erop zijn ze dan al wat meer te pruimen Razz

ik heb nog een setje liggen die de standaard dubbele blakers moet vervangen op termijn.

er zijn volgens mij eerdere varianten. Die “scherpe"volgens mij serie 1? vind ik minder mooi dan de massievere die hierboven op de zilvergrijze auto getoond staan…

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  

Croisette 25 RD
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 24 februari 2009 10:51 AM
  [ # 36 ]

Daarom richt ik mijn bericht ook aan Morette-liefhebbers.

Het klopt dat er zeker 2 versies zijn. De ‘scherpe’ meer holle Morettes zijn volgens mij ouder en passen naar mijn smaak ook beter op de eerste serie CX-en. Mijn massieve Morette’s vind ik mooier op serie 2 CX-en.

Frank

Profiel  

Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3762

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 24 februari 2009 02:10 PM
  [ # 37 ]

Bah ik vind het echt niks, een CX is geen auto om te versjonniën.. Wink

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  

Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1282

Gepost: 24 februari 2009 03:04 PM
  [ # 38 ]

ik houd het ook wel bij origineel (en geel).

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 24 februari 2009 03:57 PM
  [ # 39 ]

Deze morettes vind ik nog wel gaan. Weet niet of ik ze op m’n auto zou willen, maar ik vind ze netter dan veel andere types.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

Croisette 25 RD
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 24 februari 2009 08:03 PM
  [ # 40 ]

Als ik nu naar mijn avatar kijk vind ik de gewone koplampen opeens ongelofelijk saai Very Happy

F

Profiel  

Croisette 25 RD
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 24 februari 2009 08:06 PM
  [ # 41 ]
sans-pareil schreef:

Deze morettes vind ik nog wel gaan. Weet niet of ik ze op m’n auto zou willen, maar ik vind ze netter dan veel andere types.

Deze behuizing volgt wat meer de lijn van de oorspronkelijke koplamp. Zeker bij de serie 2 vind ik dat persoonlijk wat mooier.

F

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4323

Gepost: 24 februari 2009 09:22 PM
  [ # 42 ]

Je hebt Morette’s (die met de “scherpe randen”) én de accessoire lampen van Citroën zelf. (die dus op de foto hierboven staan)

Bij AX & BX is dit ook zo geweest.  Wink
Zorgt altijd voor heel verwarring op diverse fora.  Laughing

Profiel  

Croisette 25 RD
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 24 februari 2009 09:35 PM
  [ # 43 ]
BasisBIX schreef:

Je hebt Morette’s (die met de “scherpe randen”) én de accessoire lampen van Citroën zelf. (die dus op de foto hierboven staan)

Toch staan deze op een pagina van Morette. zie:
http://www.morette.com/customer_pictures/main.htm

F

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 24 februari 2009 09:38 PM
  [ # 44 ]
Croisette 25 RD schreef:
BasisBIX schreef:

Toch staan deze op een pagina van Morette. zie:
http://www.morette.com/customer_pictures/main.htm

F

Tsja, dat zijn foto’s die mensen zelf opsturen.  Wink

En ik denk niet dat het huidige personeel van Morette nog precies weet wat de firma 20-30 jaar geleden maakte.  Ja, dubbele koplampen, zover kunnen ze nog wel terug denken. Maar verder weten ze het ook niet meer Rolling Eyes  (heb ik helaas ervaring mee Confused )

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten

Gepost: 24 februari 2009 09:48 PM
  [ # 45 ]

Edit; 

En op echte Morette lampen zijn op diverse plekken Morette logo’s aangebracht.
En er zitten altijd Cibië reflectoren in (tenzij er al iemand aan heeft gesleuteld Wink )

En op het setje op deze foto ben ik geen enkel Morette logo tegen gekomen,
en er zitten Bosch reflectoren in.  Wink

(beetje wazige foto, maar de kappen hebben dezelfde vorm als die van jouw)

Profiel  

3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook