Hallo allemaal ik heb een c2 maar ‘t is maar een 1400 en ik wil iets zwaarders ..
Wilde er een 1600 vts laten inleggen maar hier in belgie doen ze dat niet
nu wilde ik vragen kennen jullie niemand die dat doet.
En als je een vts rijder bent BOLT DAT GOED??????
In België gaat dit inderdaad niet voor de keuring, maar een motorswap kan je altijd en overal laten uitvoeren! Vergeet niet dat je chassisnummer gekoppeld is aan de motor die in je wagen steekt. Waar je ook een andere motor laat steken, in België zal je er voor afgekeurd worden. Misschien dat het wel kan in Nederland voor de keuring, maar dan moet je wagen daar ingeschreven zijn én moet je daar ook wonen.
De Belgische ‘schouwing’ (APK) laat dat inderdaat niet toe. In Nederland geen probleem…
Ik denk dat de makkelijkste weg is om een C2 met zwaardere motor te kopen…(Die zijn er toch wel?)
Test
Thijsvandebles schreef:Ik denk dat de makkelijkste weg is om een C2 met zwaardere motor te kopen…(Die zijn er toch wel?)
De makkelijkste wel, maar de huidige wagen verkocht krijgen is niet alles. En bovendien maak je ook nog verlies hé (verkoop huidige wagen - aankoop nieuwe wagen), zonder rekening te houden met de verkeersbelasting en verzekering.
Ik wil de auto wel weg doen maar dan ben ik ook al mijn uitbouwstukken kwijt .
Daarom wil ik gewoon de motor veranderen , ik heb ook gehoort dat ze bij jullie een gewone 1600 16v hebben.
Die hebben wij hier ook niet , alleen in de c3.
En een andere uitlaat en kelk heb ik al , dat maakt niet echt zoveel verschil.
Ik heb zo een speciale versie van cituning , weet niet of je die kent ,
als je hem eens wilt zien je mag altijd eens gaan kijken
op http://www.looknmeet.com/donky187 .
Homeboy schreef:Thijsvandebles schreef:Ik denk dat de makkelijkste weg is om een C2 met zwaardere motor te kopen…(Die zijn er toch wel?)
De makkelijkste wel, maar de huidige wagen verkocht krijgen is niet alles. En bovendien maak je ook nog verlies hé (verkoop huidige wagen - aankoop nieuwe wagen), zonder rekening te houden met de verkeersbelasting en verzekering.
Andere motor + ombouw is ook niet gratis…
Test
De gewone 1.6 16V 110pk is als tijdelijk model wel in belgië verkocht geweest, ik heb er zo eentje hier is nu alleen nog de VTS te koop ...
<=Proud Black C2 16V owner =>
Die achterlichten zijn niet zo duur he voor 375 euro heb je ze
volledig gespoten , nog niet geplaatst maar das niet moeilijk,
das gewoon een stekker.
je hebt dan een gewone 1600 16v is het motorblok veel groter
dan die van de 1400 ik heb dat vroeger ook eens
gedaan met een suzuki baleno (zie http://www.looknmeet.com/donky187 )
heb ik ook een 1300 en daar een 1600 laten inleggen,
toen heeft zelfs nog de garage dat zelf gedaan.
gaat die 1600 16v goed vooruit?????
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik denk dat je ombouwset overzetten goedkoper is dan blokje omzetten
en hoe duur denk je dat zo’n blok is?
die liggen ook niet voor het oprapen
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
tja naar mijn goesting gaat dat blok goed vooruit, moet bijna niets onderdoen voor een VTS
Maar die motor is van buiten identiek aan die van de VTS hoor
<=Proud Black C2 16V owner =>
Het enige goede argument om het juist niet te doe heb ik volgens mij nog niet gehoord. Als je van 75 naar 125 (of 110) pk gaat heb je namelijk nog een ander probleem. Je moet ook weer een keer stil komen te staan. Het houd dus volgens mij niet op bij enkel een engine swap. Een pk of 15 erbij tunen is niet zo erg wat de remmen betreft maar 50pk ? Dit is iets wat helaas maar al te vaak over het hoofd gezien wordt. Het je zulke tuning aspiraties kun je er beter eerst voor zorgen dat de basis perfect is. De 1.4 heeft achter trommels en voor niet geventileerde schijven.
Als voorbeeld: ik wil mijn MGF gaan tunen tot 180pk (normaal 120) en om dat op de weg te houden heb ik 305mm ipv 240mm remschijven met 4-pots klauwen van AP met Mintex 1144 (fast road/track use) blokken rondom.
Dit is het verschil:
Voor de VTS mannen hier heb ik laatst nog een leuk kitje gezien op motorshow Essen:
175pk in een C2 ? Nice
mgf.be forum member
Dat van de remmen dat weet ik wel dat die moeten
veranderd worden , ik weet ook al waar ik dat
kan laten doen. Moet juist alleen nog die motor hebben
, zal zoeken blijven he maar toch bedankt allemaal.
Let er wel op dat een setje EBC schijven en greenstuff blokken geen goede upgrade is.
Dat volstaat voor die 15pk maar niet voor de complete engine transplant. Wat weegt de 16-klepper trouwens ? Het zou me niet verbazen als b.v. de veerpoten dikker waren met aangepaste vering zoals b.v. zelfs al gedaan is bij de transformatie van de 206GTi naar de 206CC (100kg zwaarder)
mgf.be forum member
Sja een maat van mij heeft zijn Opel Corsa 1.4 Ecotek (90pk) omgetoverd tot een turbo monster met momenteel 267pk (400Nm) in de inrijstand en hij moet er nog 0,5bar turbodruk bij krijgen. Als ze bij hem onder de kap kijken zullen ze wel wat vermoeden denk ik; Dat ding is nu sneller dan een BMW M3
mgf.be forum member
M&M schreef:Een vermoeden mag .... maar als je het niet al te drastisch aanpakt ziet oom agent dat heus niet hoor
Mijn praktijkervaringen wijzen uit dat dit klopt. Politie agenten zijn ook helemaal niet opgeleid om alle motorconfiguraties te herkennen.
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Ik denk ook dat het oom agent volkomen worst zal zijn, zolang je je maar normaal gedraagt op de weg. De boogiemannen zijn volgens mij eerder afkomstig van de Douane en de verzekeringsmaatschappijen.