Omdat ik op het punt sta een C5II te kopen heb ik een mail naar Citroen gestuurd. Ik wilde weten of de RD4 op dit moment al MP3 ondersteunt. Tot mijn verbazing kreeg ik terug dat hij ook Bluetooth ondersteunt ! Scheelt weer de aanschaf van een oortje. Bijgaande de mail die ik van Citroen kreeg:
———————————————————————————
In antwoord op uw vraag kunnen wij u berichten, dat in de nu geproduceerde Citroën C5’s ( dus niet degene die op voorraad staan) zit een RD4 radio, welke een MP3 en Bleutooth functie heeft.
Op deze radio kan je mp3 afspelen en via Bleutooth met eigen mobiele telefoon handsfree bellen.
Als dit waar is geloof ik niet dat iemand nog voor het Navi Drive pakket gaat. Dat is dan natuurlijk veel te duur.
DS3 Crossback PureTech Turbo 130PK EAT8 Performance line+
Dat is heel goed nieuws
(en, het zal een keer tijd worden)
Mijn C5 komt in januari, en ik zit (zat) ook in twijfel of de radio nou wel of niet mp3 aan kan. Dealer wist het niet te vertellen maar wilde wel de update cd proberen als de auto er is.
Dat hoeft dus niet meer.
Maar,
ze zullen toch niet de radio gauw omruilen in de werkplaats, voordat ik de auto afhaal ?
Of denk ik nu te slecht
Rob
Re: RD4 met MP3 en Bluetooth!
mirjam66 schreef:———————————————————————————
Als dit waar is geloof ik niet dat iemand nog voor het Navi Drive pakket gaat. Dat is dan natuurlijk veel te duur.
Dat maakt niet uit toch.
Het Navi Drive pakket voegt alleen eh… navigatie toe . En ook een mooi kleurenschermpje. En daar komt nu dan ook nog MP3 bij.
Voor hetzelfde geld.
Het pak Hifi heeft er misschien last van. Maar dat was al erg duur om het alleen voor de MP3 optie bij te bestellen. Ik zou het dan eerder nemen voor de betere boxen en vooral voor de geluidwerende gelamineerde ruiten (maar heb het niet genomen).
Groeten
Rob
in mijn C5 van april 2005 zit al een radio (Pack Audio RD4 MP3 HIFI) met mp3 ondersteuning!
de mp3 wordt niet ondersteunt op de cd-wisselaar…
de gelaagde zijruiten uit deze optie maken de auto heel stil (van binnen) en prima luidpspekers.
heb de optie ook voor de ruiten en de speakers genomen; mp3 is leuk, maar was geen overweging
Zou die bluetooth-optie na te leveren zijn?
peugeot 407 forum schreef:
begeleidende tekstVoor het aansluiten van de BLUETOOTH handsfree carkit (bestelnr. 970178) in de 407 en de 607 vanaf 04/10/04.
Eenvoudiger te monteren. Gegarandeerd geen storing van het elektronische systeem van de auto.nou ja dus niet echt zo schokkend
deze kabel moet gebruikt worden icm met een parrot bluetooth carkit (type nog onbekend)
uitdrukkelijk niet bestemd voor de JBL systemen
laat ik nu net zo’n JBL hebben
kikker schreef:laat ik nu net zo’n JBL hebben
‘
anders even aan de dealer vragen
met een JBL systeem heb je nog een extraatje nodig.
Dit is wel bedoeld voor het aansluiten van een car-kit, dus niet voor de bluetooth functie in de RD4 zelf.
dat
in m’n Vito had ik een bluetooth van Parrot, de 3000 namelijk
er stond nergens in de handleiding dat JBL luidsprekers niet gebruikt mochten worden
(my 2 cent)
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Bij PSA heb je ook een versterker als je JBL luidsprekers hebt. Dit geeft een niet te aanhoren geluid met een carkit.
dat kan zeker, maar je mag het geluid van je gsm niet over je versterker laten gaan.
Re: RD4 met MP3 en Bluetooth!
mirjam66 schreef:Omdat ik op het punt sta een C5II te kopen heb ik een mail naar Citroen gestuurd. Ik wilde weten of de RD4 op dit moment al MP3 ondersteunt. Tot mijn verbazing kreeg ik terug dat hij ook Bluetooth ondersteunt ! Scheelt weer de aanschaf van een oortje. Bijgaande de mail die ik van Citroen kreeg:
In antwoord op uw vraag kunnen wij u berichten, dat in de nu geproduceerde Citroën C5’s ( dus niet degene die op voorraad staan) zit een RD4 radio, welke een MP3 en Bleutooth functie heeft.Op deze radio kan je mp3 afspelen en via Bleutooth met eigen mobiele telefoon handsfree bellen.
Even een update:
Ik ben zover dat de auto besteld kan worden, en mijn dealer krijgt het signaal van Citroen dat bovenstaande niet klopt
Zucht. Hij hoopt volgende week meer te horen. Ondertussen kun je op een Peugeot 407 (sorry voor het vloeken in de kerk )al een tijdje deze combinatie kopen. En dat is toch hetzelfde concern…
Ik houd jullie op de hoogte, en allemaal een fijne feestdagengewenst!
Groetjes,
Mirjam
die toch wel heel blij is met een nieuwe C5 in het vooruitzicht hoor…
DS3 Crossback PureTech Turbo 130PK EAT8 Performance line+
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
radio C5
weet hier iemand de technische gegevens van de standaard radio die geleverd word in de C5 2.0HDI EXCLUSIVE bouwjaar 2005???
Totaal aantal Berichten: 871
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Bluetooth
Heb fase 1 C5 exclusive met ingebouwde Nokia carkit. Werkt voortreffelijk met Radio mute functie etc. Zelfs als radio niet aanstaat werkt het via de luidsprekers (bij binnenkomende telefoons of uitgaand).
Dacht dat bij Citroën enkel de c6 een bluetooth kit had (maar ben niet zeker).
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Het zit zo:
Op een RD4 kan je als optie de bluetooth functie nemen, bij een RT3 is dit niet mogelijk.