exroosje schreef:De standaard radio van de C5(ph1) had inderdaad maar 4x10W. Dn is 500 eurie wel erg veel. Fijn dat dat inmiddels verbeterd is.
Niks verbeterd, was altijd 4x35W. (Dit is idd een stuk minder als je RMS vermogen bekijkt, maar dat doen ze voor al die andere radio’s ook niet )
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Vandaag de auto + mooie Hertz speakers + radio naar de dealer gebracht.
Passen de speakers niet!
Blijkt dat de inbouwdiepte in de deuren maar 4cm is!
De speakers zijn 6,2cm diep.
De enige Hertz (wat staat voor kwaliteit) die erin past is dan de Space serie (naam zegt het al). Deze zijn maar 3,9cm diep, maar die zijn wel 329 pleuros!
Dat is even wat anders dan de 119 pleuro voor de DiEci DSK-165 die ik hier nu heb liggen…
Iemand anders ook last van? Of een oplossing?
La vie est belle
Hmm dat is een goede!
Weet je waar die verkrijgbaar zijn?
La vie est belle
Haha, wat een id!
Eentje van 2 cm hebben ze helaas niet…
Dus ik ga zelf maar aan de slag met MFD, moet te doen zijn!
La vie est belle
Die bedoel ik inderdaad!
Helaas is die diameter niet goed.
Ik heb er eentje nodig met een diameter van 166mm buitenmaat
en 143mm binnenmaat
Ik ga ze wel even bellen of ze een grotere maat hebben.
Dankjewel!
La vie est belle
Re: MP3 Upgrade
Dehaene schreef:Heb net gehoord dat er er een CD bestaat met een upgrade voor de radio zodat deze MP3 speelt (C5 phase II). Althans die CD bestaat voor dezelfde radio die ook in de peugeot zit (men heeft me gezegd dat de toestellen identiek zijn). Echter, op de CD zitten peugeot specifieke codes zodat je de CD niet op den CD radio kan toepassen of in ieder geval dan op eigen risico. Volgens diezelfde persoon die voor peugeot werkt bestaat zo’n CD ook voor de citroen radio. De grote vraag nu : hoe aan die CD geraken?
als jij geen navi hebt, bestaat die CD niet.
geloof me maar ik ben al dik een jaar achter zo’n cd aan het zoeken.
en ik heb nu de bevestiging gehad van zowel peug als citroen;
geen MP3 update.
sorry
Lijkt me logisch, een simpele radio heeft geen computer (CPU) aan boord, dus een software encoder voor mp3 valt er niet op te zetten. Mp3 zal bovendien in een mp3 radio met een hardware encoder gaan, met een aparte (toegewijde) DSP.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
De Hertz speakers heb ik afgelopen weekend netjes ingebouwd.
Ik heb er toch niet voor gekozen om er spacers tussen te zetten, omdat dat niet zo’n heel mooi gezicht zou worden omdat de speakers dan 2 cm zouden uitsteken.
Ik heb nu een deel van het deurpaneel aan de achterzijde weggesneden, waardoor de speakers wel passen en het er netjes uitziet.
Alleen heb ik nog 1 probleem: de radio onthoudt helemaal niets!
Ik heb een speciale stekker tussen de iso-stekker van de radio en de bekabeling van de auto laten leggen (het is voor een C5 staat erop :).
Maar op geen van de kabels is permanente spanning
Dit heb ik meer gelezen hier op het forum maar een echte oplossing heb ik nog niet gevonden. Is die er inmiddels wel?
Ik kan natuurlijk wel een apart draadje vanaf de accu trekken voor alleen de memorykabel van de radio, maar echt makkelijk lijkt me dit niet.
La vie est belle
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Mic-V schreef:De Hertz speakers heb ik afgelopen weekend netjes ingebouwd.
Ik heb er toch niet voor gekozen om er spacers tussen te zetten, omdat dat niet zo’n heel mooi gezicht zou worden omdat de speakers dan 2 cm zouden uitsteken.
Ik heb nu een deel van het deurpaneel aan de achterzijde weggesneden, waardoor de speakers wel passen en het er netjes uitziet.
Alleen heb ik nog 1 probleem: de radio onthoudt helemaal niets!
Ik heb een speciale stekker tussen de iso-stekker van de radio en de bekabeling van de auto laten leggen (het is voor een C5 staat erop :).Maar op geen van de kabels is permanente spanning
Dit heb ik meer gelezen hier op het forum maar een echte oplossing heb ik nog niet gevonden. Is die er inmiddels wel?Ik kan natuurlijk wel een apart draadje vanaf de accu trekken voor alleen de memorykabel van de radio, maar echt makkelijk lijkt me dit niet.
die tussen adapter die je hebt,zat daar geen loshangend rood draad eindje aan vast? indien ja,hoor je daar een permanente plus op aan te sluiten niet gaande over de BSI!! dus zoals je zegt een draadje trekken van aan de + pool van de batterij met zo kort mogelijk op de aftakking van de batterij,een zekering= aan de waarde van deze in uw radio!!
suc6
blooper1963;
ik heb een vraag ik heb bij de sloop een cd wiselaar op de kop getikt voor een rd4 radio nu kan ik de kabel niet vinden niet achter de radio er zit wel een kordt kabeltje van de wisselaar tot aan de vloerbedeking heef iemand een idee waar hij zit ik verwacht dat hij er niet is kan je zelf ook een kabel in elkaar zetten heef iemand daarvoor een schema