voge schreef:Dat geloof ik, dan ben je meestal voor €20,- weer klaar.. Maar ‘t is ook niet de kleine tank hoor, waardoor ik denk dat ‘t niet deze XM gaat worden. Ik vind vooral de uitrusting nogal karig voor zo’n auto!
Voor de rest is ‘t echt een hele nette XM!
Heb je er nog mee gereden?
nee, de auto stond helemaal ingebouwd en bovendien waren alle 4 de banden leeg van ‘t lange stilstaan. Ook was ‘t voor mij al duidelijk dat ik de auto toch niet zou kopen dus om ‘m dan eerst een hoop auto’s weg te laten halen in dit gure weer…
Maar wel eventjes laten lopen, erin gezeten, motor bekeken, vering uitgetest enz…
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
vering uitgetest??? Bij een stilstaande xm, hmmm…hoe doe je dat?
gr
Ries
Och, tsja, wat noem je uittesten… Hij komt goed uit z’n veren, tikt veel te vaak, hoogteregeling werkt, hoogteregelaars regelen bij.. Dat soort dingen kun je wel uittesten bij een stilstaande XM met draaiende motor.. Het veergedrag op de weg helaas niet…
voge schreef:nee, de auto stond helemaal ingebouwd en bovendien waren alle 4 de banden leeg van ‘t lange stilstaan.
Jammer dat het niet kon. Dat was toch het belangrijkste wat je wilde weten toch? Hoe rijdt zo’n ding.
eigenlijk wel.. Maar toen ik er bij stond had ik eigenlijk al de indruk dat ‘t een beetje een “ik wil wel maar ik kan niet” XM was.. (Dat wil zeggen, gewoon een uitrusting / motor die niet bij deze auto past!)
Ik ga dan ook mijn eisen iets bijstellen.. Mocht er een XM komen dan wordt dat sowieso een exemplaar met airco. Het liefst heb ik die airco dan ingebouwd in een 2.0 16V LPG / 2.1 td12 met minder dan 350.000km.
Wat een astronomische kilometerstanden hebben die d12 blokken soms zeg!! Ben er één tegengekomen met 570.000
Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
voge schreef:waterman771 schreef:Niuewe kop na 150.000 km????
Ik veel xm’s in mijn 10 jarige sleutel-loopbaan in onderhoud gehad, waarvan vele op LPG, maar een gare kop na 150.000 ben IK nooit tegengekomen!
Wel meestel na 120.000 een keer klepjes stellen, en bij 250 nog eens, maar voor de 350.000 niet veel aan de hand!
Maar ook 2.0 8v ‘s? Of zijn die nou toch weer niet zo slecht te combineren met LPG?
Een 8v gaat inderdaad prima op LPG!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
ben er vandaag bij één wezen kijken.. ‘t was voor de rest niet mijn auto maar het was een 8v en hij liep echt heel netjes op LPG!!
Als ik zin en tijd heb ga ik woensdag eens bij een TD12 met airco kijken. Mooie auto om te zien op de foto’s! De kilometerstand was redelijk hoog maar er schijnt wel een ander blok in gegaan te zijn. Alle rekeningen zaten erbij, die man heeft aan de telefoon zeker tien rekeningen voorgelezen waarbij hij totaal toch wel over de €3.000 zat..
Ben benieuwd.
voge schreef:Als ik zin en tijd heb ga ik woensdag eens bij een TD12 met airco kijken. Mooie auto om te zien op de foto’s! De kilometerstand was redelijk hoog maar er schijnt wel een ander blok in gegaan te zijn. Alle rekeningen zaten erbij, die man heeft aan de telefoon zeker tien rekeningen voorgelezen waarbij hij totaal toch wel over de €3.000 zat..
Ben benieuwd.
Ik ben heel benieuwd wat je hiervan gaat vinden
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Het blok is natuurlijk niet het enige dat slijt!!
gr
Ries
Dat weet ik… Maar er is mij altijd verteld dat goed onderhoud belangrijker is dan de kilometerstand, dat nemen we dan maar serieus!
De prijs is ook niet naar een perfecte auto hoor, en ik heb ook XM’s gezien die meer km’s hadden dan 410.000
(ga ook niet vragen of ‘ie niet teruggedraaid is)
Van de inbouw van ‘t blok is de rekening aanwezig. Zou de kilometerstand van dat blok ook te controleren zijn? Misschien door te bellen naar de garage die ‘t blok heeft ingebouwd??
mpostma schreef:Ik ben heel benieuwd wat je hiervan gaat vinden
Ik ook, ben ook benieuwd of ‘t er na meer dan 4 ton nog een beetje uitziet….
Airco werkte goed volgens man aan telefoon.
voge schreef:mpostma schreef:Ik ben heel benieuwd wat je hiervan gaat vinden
Ik ook, ben ook benieuwd of ‘t er na meer dan 4 ton nog een beetje uitziet….
Airco werkte goed volgens man aan telefoon.
Airco heerst…. Mijn volgende auto moet airco hebben.
Het klopt wel dat onderhoud minstens net zo belangrijk is als onderhoud. En dan bedoel ik niet dat 40.000 km de dynamo nog is vervangen en dat ie APK heeft gehad. Richtlijn: 10 ct per gereden km per jaar aan onderhoud besteed lijkt me geen gek uitgangspunt.
maar goed, na 4 ton zou ‘t goed kunnen dat bijvoorbeeld de versnellingsbak niet lang meer meekan, de stoelen doorgezakt zijn, de vering moe is, de brandstofpomp (want die zal wel niet meevervangen zijn) ook op is… Ik weet niet echt wat ik moet verwachten. Verkoper zei dat ‘t een hele mooie auto was en dat ‘t motortje heerlijk loopt maar goed, dat zeggen ze allemaal.
Airco is één van de vaste eisen sinds gisteren. Heb besloten dat ik geen auto zonder airco meer wil. (en dat voor die 4 dagen per jaar dat ‘t warm is)