Lelijke Eend schreef:Klinkt alsof je er verstand van hebt
Ik ga op zoek naar tapeinden en ga fikkie stoken. Dankje !
verstand niet, maar ja als je even meedenkt snap je het vanzelf.
de bout is massief, en word aan de onderkant van de kop heet .
dit omdat hij daar op het spruitstuk rust.
als je een draadeind neemt, en daar een borgring en moer opdraaid, dan is de geleiding eerst op de borgring dan de moer en dan de schroefdraad.
je ziet meer hitteweerstand, en dat wil je juist hebben, want een alu kopje smelt best wel snel.
dan de veerspanning.
een massive bout heeft X rek, lees veerkracht.
maar een draadeind = 2x schroefdraad + de lengte en verminderd raakvlak tussen moer en draadeind.
= weer extra veerspanning, dus hij trilt ook mindersnel los.
simpel toch?
mvgr wupke
Ik snap wat je bedoelt ! Ik begreep ook al niet waarom Citroën dat hele spruitstuk niet gewoon met 8 boutjes i.p.v. 4 boutjes en 4 draadeinden vast gezet heeft.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik moet ook zeggen dat mijn m-7 tapeindjes + moertjes behoorlijk broos waren geworden na jarenlange temperatuurswisselingen.
Wupke, weet jij waar je M-7 tapeind kan kopen?
patje74 schreef:Ik moet ook zeggen dat mijn m-7 tapeindjes + moertjes behoorlijk broos waren geworden na jarenlange temperatuurswisselingen.
Wupke, weet jij waar je M-7 tapeind kan kopen?
hoe heet ie?
HA HE TI.
anders kan je ze ook krijgen bij de citroen dealer.
of bij de gereedschaps machine winkel.
zijn er die? ja die zijn er,,, maar vaak wil de betere automateriaal zaak ze ook wel hebben.
M7 komt vaker voor in de autobranche, behalve bij Slopels..
ik heb er ook nog wat PB maar mits je er geen 40 wilt ofso hahaha.
groetjes wupke