nou, vandaag voor de APK geweest.
Ben er niet doorheen gekomen.
-CO was 5,9....hij reed al zo lekker weg bij het stoplicht met stellen wou ie niet verder omlaag dan 4,0
-Debiet regelaar lek. moet nog een andere op.
-Aandrijafashoes zit een klein gaatje in…is niet stuk. dus dat word dicht kitten.
-Ruitenwisser sproeier voor zit weer eens verstopt. vaste prik.
en de achterremmen en vering achter ga ik even nakijken. want het werkt niet naar behoren. het remt wel, en veert ook wel, maar dat kan gewoon beter. verder wel allemaal goed voor de APK.
dus dat word even een beetje beunen in de kou
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Grootste probleem lijkt me de CO, maar dat komt vast goed. Rest is niet zo’n heel erg probleem, dus even fiksen en je kunt weer een jaar kachelen!
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Re: APK perikelen
vortex schreef:
-CO was 5,9
Jouwn BX komt toch uit 1988?? Dan hoeft die hele 4-gasmeting niet. Pas vanaf 1993! (Of heb je de auto na de 16V ombouw laten keuren bij de RDW, en was het blok veel nieuwer?)
Test
CO heeft niets met 4gasmeting te maken, (nou ja, wel, want die hoort erbij), maar CO was al lang verplicht.
CO was idd allang verplicht. de GTi 8V zowel als de 16V zonder kat mag maximaal een CO waarde hebben van 1,5. auto’s met kat 0,5.
maar goed, ik heb er nu een andere LMM op geplaatst, op de vorige reageerde hij niet met CO bijstellen. hopen dat het nu goed is.
ruitensproeier is ook al klaar. kijken of ik vandaag ook nog even de remmen achter kan ontluchten. voor de aandrijfas moet ik even wat kit ophalen van de week.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
rb schreef:CO heeft niets met 4gasmeting te maken, (nou ja, wel, want die hoort erbij), maar CO was al lang verplicht.
ops: ops: Sorry, ben vooral een diesel-iemand.
Test
Mijn Bixje is toevallig net weer door de apk heen. Ik had ook een ashoesje (die is ook dichtgekit) en wat ander kleine dingejtes. Inmiddels zijn alleen wel alle 4 mijn banden grensgevallen.
Hebben jullie ervaring met verschillende banden? Er zitten nu 175/70/R14 onder (of 175/60?) van Michelin… van die T-trac dingen, maar die zijn nogal prijzig. Zijn er goede alternatieven?
bvd
hoe lang wil je nog rijden met je BX ?
michelin energy 60.000km goede allrounder
kwickfit centaur (bridgestone produkt)40.000km Veel mindere wegligging
Komoran of kleber (B-merk van michelin) redelijk goede band
zal ongeveer 50 000 km mee gaan
(euromaster laatst aanbieding 2 komoran’s voor achterop 175/65
102 euro incl montage en balanceren ben ik best tevreden mee , citroen dealer verkoopt ze ook)
Kijk anders eens op bandenmarkt .nl hier kun je ook beschrijvingen en test raporten vinden
Baldert schreef:van die T-trac dingen, maar die zijn nogal prijzig. Zijn er goede alternatieven?
bvd
De Michelin Energy’s zijn niet al te prijzig toch?
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
bijna het dubbele van de komorans
je kunt ook michelin clasic’s nemen
Ik heb slechte ervaringen met banden van onbekend merk. Dan maar wat meer geld. Desnoods kijk je op marktplaats…
kijk anders eens bij fulda is goedkoper dan michelin maar de zelfde eigenschappen
ik kan de bandjes wel redelijk goedkoop regelen, dus marktplaat gaan we niet doen.
Maar wel goed om te weten dat het dus toch wel heel veel uitmaakt of je een merkband koopt of een band van een onbekend merk.
Mijn voorbanden zitten er inmiddels zo’n 65 duizend km op.. achterbanden nog (veel) langer, dus het wordt wel redelijk tijd.
Bedant voor de tips!
Ik heb nooit langer dan 40.000 met een setje banden gedaan!! En ik ben Michelin trouw!
voge schreef:Ik heb nooit langer dan 40.000 met een setje banden gedaan!! En ik ben Michelin trouw!
Mijn laatste bandjes (die dus me de crash verloren zijn gegaan) hadden ong. 60.000 km erop staan en nog ong. 3.5 mm profiel. Dit waren Michelin Energy X1H banden (185/60). Deze afstand is natuurlijk zonder de kms die ik heb gereden op winterbanden. En dat is incl. een dikke 20.000 Turbo D12 zomerkilometers en de rest met gewone turbodiesel. Je hoort mij dus niet klagen.
Hoe krijg je dat voor elkaar dan? (ik moet zeggen dat mijn 40.000 met de Mègane dti was, en zo’n auto is gemaakt om te ‘hoeken’)