2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
16v-blok (MI16 dus) kietelen?
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 02 december 2005 10:24 PM
  [ # 16 ]

er is al veel te bereiken met kop flowen, inlaat spruitstuk flowen, ander luchtfilter en goeie uitlaat en een ander gasklephuis.
verder kan je nog de toeren begrenzer een stuk verleggen. naar bv 8000 toeren.

wil je het echt groot aan pakken, grotere kleppen, lichtere zuigers en drijfstangen, blok blue-printen, nokkenassen (standaard zijn ze al erg snel, dus veel zal je er niet mee winnen), throttle-bodies.

en voor het echte werk, een turbo of compressor Cool

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
DaanDus
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 17-02-2005

Gepost: 03 december 2005 02:21 PM
  [ # 17 ]
vortex schreef:

er is al veel te bereiken met kop flowen, inlaat spruitstuk flowen, ander luchtfilter en goeie uitlaat en een ander gasklephuis.
verder kan je nog de toeren begrenzer een stuk verleggen. naar bv 8000 toeren.

wil je het echt groot aan pakken, grotere kleppen, lichtere zuigers en drijfstangen, blok blue-printen, nokkenassen (standaard zijn ze al erg snel, dus veel zal je er niet mee winnen), throttle-bodies.

en voor het echte werk, een turbo of compressor Cool


naast het plaatje van je auto staat 180 hp, hoe heb jij die 20 erbij gekregen dan?

Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen? confused

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 03 december 2005 05:10 PM
  [ # 18 ]

ik heb een andere chip, kop en inlaat geflowd, K&N filter en open uitlaat.
het verschil is heeeeel goed merkbaar.  Cool

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 04 december 2005 12:24 AM
  [ # 19 ]
WYD schreef:

Let er wel op dat als je een alluminum carterpan hebt, dat je wel de bedplate monteerd. Dit is namelijk de verstevingsplaat van het blok en geen opvulplaat ofzo. Bij een stalen carter zit deze er volgens mij niet, omdat die carter genoeg stevigheid van zichzelf heeft. Ik zou echter voor een aluminium carterpan gaan omdat deze ook betere koeleigenschappen heeft voor de olie (ja, daarom zitten al die ribben erop Wink ), wat bij een 16V erg belangrijk is.

een gti blok heeft ook een bedplate, icm een stalen plan

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook