inhouden hdi
jumpy
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 70

Gepost: 04 december 2005 03:16 PM

sinds een paar dagen het volgende probleem(soms wel en soms niet ) bij het gas geven reageert de moter heel slecht op het gasgeven Sad  met horten en stoten pakt hij op om vervolgens na wat inhouden er in een keer als de brandweer van door te gaan,op een gegeven moment ging het motermangement lampje branden(bleef ook branden )dus naar dealer om storing uit telezen uitslag onbekende tijdelijke storing,dus mijn vraag is eigenlijks heeft iemand ervaring met dit probleem en wat is evt.de oplossing Confused: de dealer adviseerde om te wachten totdat er een duidelijke storing in de comp.blijft staan zodat ze veel gerichter kunnen gaan zoeken zoals ze het nu bezien kan het aan diverse dingen liggen, aale ervaringen/suggesties zijn van harte welkom ConfusedIdea

ballon Citroen C1 Exclusive

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 04 december 2005 03:19 PM
  [ # 1 ]

ik heb helaas niet heel veel verstand van diesels maar ik denk dat de motor ergens valse lucht aanzuigt maar of dit het echt is weet ik niet zeker ConfusedConfused

Profiel  

jumpy
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 70

Gepost: 09 december 2005 06:18 PM
  [ # 2 ]

de garage heeft een nieuwe luchtmassa sensor geplaats(duur onderdeel lijkt meer op een regenpijp met een stekertje erin maarja),loopt direct een stuk beter alleen comp blijft storing aangegeven (erg handig geeft aan onbekende storing) dus de garage denkt dat evt,de verstuivers verstopt/smerig zijn dus toevoeging erin gekregen om de motor van binnen te reinigen,afgesproken om het zo eerst weer eens te proberen en in het ergste geval weer verder met zoeken
word vervolgd

ballon Citroen C1 Exclusive

Profiel  

ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660

Gepost: 20 december 2005 11:12 AM
  [ # 3 ]

ik weet niet of we over hetzelfde praten maar ik had met mijn 1.6 Hdi
ook een probleem van vermogen verlies.
telkens rond de 2000/2500 rpm stotterde de auto (hield hij in).
de computer gaf aan (in de garage) dat de de auto te vaak voor regeneratie vroeg en dat mislukte.

nu is afgelopen donderdag de BSI en het motormanagment voledig ge-update en mij is aangeraden om eens wat vaker langere afstanden te rijden zodat de auto de kans krijgt het FAP filter te reinigen.
ik moet zeggen tot nu toe heeft het gewerkt.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook