1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Kraakgeluiden
gg270892
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 60

Gepost: 22 augustus 2003 04:35 PM

De Picasso kraakt enorm. De stroeve pikkerige deurrubbers zijn waarschijnlijk de oorzaak.
De auto is slechts 2 weken oud. Wat is hier aan te doen?

Profiel  

erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5830

- ID/DS D-Super
Gepost: 22 augustus 2003 05:34 PM
  [ # 1 ]

je zou de deurrubbers kunnen inspuiten met sillicone spray of gewoon met talkpoeder.. maar een auto van 2 weken oud, ik zou gewoon lekker naar je dealer terug gaan.

Profiel  

wissels
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 58

Gepost: 23 augustus 2003 02:39 AM
  [ # 2 ]

Hallo GG

ik heb er geen last van, terug naar de garage, dit valt onder garantie lijkt mij. Kan zijn dat je deur niet goed in het slot valt, en daardoor blijft bewegen tijdens het rijden. Nogmaals niks zelf doen en terug naar de garage.

Groeten, Walter

Profiel  

rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2516

Gepost: 23 augustus 2003 09:43 PM
  [ # 3 ]

inderdaad, terug naar de dealer,
ik weet er niet veel van, maar mogelijks valt er een garantie weg bij zelfherstellen.

Profiel  

wissels
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 58

Gepost: 31 augustus 2003 03:11 PM
  [ # 4 ]

Hallo gg270892,

zijn de kraakgeluiden reeds opgelost?

Groeten, Walter

Profiel  

gg270892
< 100 berichten
Rank

Gepost: 01 september 2003 03:54 PM
  [ # 5 ]
wissels schreef:

Hallo gg270892,

zijn de kraakgeluiden reeds opgelost?

Groeten, Walter

Very Happy De rubbers zijn ingesmeerd met zuurvrije vaseline. Het genkisper is er nu wel uit, echter vraag ik me af voor hoe lang. De afdichtrubbers zijn nl weer erg stroef. Maar voorlopig geen bijgeluiden meer. Ben overigens zeer tevrden over de auto.

Profiel  

gg270892
< 100 berichten
Rank

Gepost: 21 september 2003 11:17 PM
  [ # 6 ]

Het is weer zwaar pet. Blijft kraken. Die vaseline ligt inmiddels ook al weer bij de vullus. Afspraak gemaakt bij de dealer voor 2500 km beurt. Ze gaan dan de achterdeuren afstellen. Ik heb er voorlopig geen vertrouwen in. De enige remedie is volgens mij andere rubbers.

Mensy schreef:
gg270892 schreef:
Mensy schreef:

vroeg ik me eigenlijk ook af walter….de mijne begint ook te kraken..Neutral mja misschien omdat de achterzetels verwijderd zijn en zo minder gewocht erop de achteras komt…dunno…..anyway….keep us posted will ya Wink

gr33tz

Very Happy De rubbers zijn ingesmeerd met zuurvrije vaseline. (moet wel een paar keer gebeuren) Het geknisper is er nu wel uit, echter vraag ik me af voor hoe lang. De afdichtrubbers zijn nl weer erg stroef. Maar voorlopig geen bijgeluiden meer. Ben overigens zeer tevreden over de auto.

Thnx gg…..ff snel wat vaseline gaan halen….thnx again Wink

Nog veel rijplezier….

MVG

Evil or Very Mad

Profiel  

gg270892
< 100 berichten
Rank

Gepost: 14 oktober 2003 01:17 PM
  [ # 7 ]

kraakgeluiden

Dakgootrubbers zijn de oorzaak van het kraken. Dealer heeft inmiddels deze vervangen echter de kraakgeluiden bleven. Nadat ik zelf voor proef plakbandstrookjes op de binnenzijde van de deur heb geplakt ter plaatse van de aanraking met de dakgootrubbers is het kraken nagenoeg weg. Alleen de verticale portierafdichting tussen voor en achter portier geeft nog enigszins geknisper maar dat komt denk ik door de verkeerde deurafstelling
Doordat mijn Pic een panoramadak heeft zal wellicht de carroserie iets meer torderen dan een standaard dak.

Profiel  

gg270892
< 100 berichten
Rank

Gepost: 05 april 2004 10:45 AM
  [ # 8 ]

Very Happy Het probleem is inmiddels opgelost (na 6 maanden gezeur bij de dealer). De deurrubbers en gootrubbers zij ingesmeerd met (een volgens de dealer duur) middeltje van DuPont. Het heeft zo lang geduurd omdat die dealer een hele doos van die spuitbussen teglijk moest aanschaffen. Deze hoeveelheid werd niet door de importeur vergoed. Welnu, hij heeft de resterende bussen aan andere dealers verkocht (hmmmm)?) Dus bestaat de kans dat jouw dealer nu 1 van deze bussen heeft.

Maar nu knerpt de zitting van de bestuurdersstoel weer. Daar ben ik ook al 3x voor teruggeweest. En je raadt het al, knerpt nog steeds. Ik ook!

Ben zelf maar op speurtocht gegaan en de oorzaak gevonden. Spiraalveer onder de zitting. Eindelijk de welverdiende rust in de auto. Pffffffffff…...

Profiel  

gg270892
< 100 berichten
Rank

Gepost: 11 juli 2004 01:36 PM
  [ # 9 ]
gg270892 schreef:

Very Happy Het probleem is inmiddels opgelost (na 6 maanden gezeur bij de dealer). De deurrubbers en gootrubbers zij ingesmeerd met (een volgens de dealer duur) middeltje van DuPont. Het heeft zo lang geduurd omdat die dealer een hele doos van die spuitbussen teglijk moest aanschaffen. Deze hoeveelheid werd niet door de importeur vergoed. Welnu, hij heeft de resterende bussen aan andere dealers verkocht (hmmmm)?) Dus bestaat de kans dat jouw dealer nu 1 van deze bussen heeft.

Maar nu knerpt de zitting van de bestuurdersstoel weer. Daar ben ik ook al 3x voor teruggeweest. En je raadt het al, knerpt nog steeds. Ik ook!

Ben zelf maar op speurtocht gegaan en de oorzaak gevonden. Spiraalveer onder de zitting. Eindelijk de welverdiende rust in de auto. Pffffffffff…...

Jaja, je raadt het al. Krakie krakie.  Evil or Very Mad Een vriend van mij heeft ook een nieuwe Piekrako gekocht en heeft dus hetzelfde probleem Twisted Evil . Dat gedonder bij de dealer ben ik nu zat en dus heb ik zelf een oplossing bedacht.  Idea Plak op de binnenzijde van de portieren antitocht-tape daar waar het portier de dakgootrubbers raakt. Je kent de auto niet terug.

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12524

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 11 juli 2004 07:29 PM
  [ # 10 ]

Doordat mijn Pic een panoramadak heeft zal wellicht de carroserie iets meer torderen dan een standaard dak

Zou eigenlijk niet mogen, glas is namelijk veel stijver dan staal.

Profiel  

Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1613

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 11 juli 2004 07:32 PM
  [ # 11 ]
ZX1.4i schreef:

Doordat mijn Pic een panoramadak heeft zal wellicht de carroserie iets meer torderen dan een standaard dak

Zou eigenlijk niet mogen, glas is namelijk veel stijver dan staal.

Maar het glas zit (gelukkig!) niet hard op hard in de koets! Anders zou het bij de eerste bocht in duizend stukjes naar beneden kelderen. Een gat in je dak betekent altijd wat torsiestijfheidsverlies.

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12524

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 11 juli 2004 07:37 PM
  [ # 12 ]

Ehh ja daar heb je denk ik wel gelijk in, maar het zal toch wel van dat gelaagde glas zijn? Dat eigenlijk niet versplintert in 1000 stukjes, net als de voorruit.

Profiel  

xsarapicasso
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30

Gepost: 30 september 2004 12:40 AM
  [ # 13 ]

Ik heb sinds twee weken ook een picasso 1.6i uit 2000 en bevalt me wel goed, maar het is me inderdaad opgevallen dat hij kraakt. moet ik nou terug gaan naar de dealer of is het probleem niet op te lossen?
Ook lijkt het wel of hij de ene keer meer kraakt dan de andere, misschien te maken met de temperatuur (uitzetten,krimpen?).

Geert van der Heide

Profiel  

ID66
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 742

Gepost: 30 september 2004 12:59 AM
  [ # 14 ]

Kraken

xsarapicasso schreef:

moet ik nou terug gaan naar de dealer of is het probleem niet op te lossen?

Je kunt het allicht proberen, kijken of er onder garantie nog iets aan te doen valt. Waarschijnlijk trappen ze er niet in.

Mijn Picasso kraakt in/bij/onder? de passagiersstoel en bij de rubbers van de rechterdeuren. Is nu vrijwel verdwenen, terwijl ik er niks aan gedaan heb. Wellicht door de intussen weer lagere buitentemperaturen. Komt het later misschien weer terug.

Ik heb het kraken pas nog gemeld bij mijn eigen dealer zonder overigens de behoefte er iets aan te laten doen. Ik zag duidelijk blikken van herkenning. En zo werkt het wel vaker denk ik. Toen ik mijn Picasso 2e hands kocht hing de hendel van de hoogteverstelling van de bestuurdersstoel op half 7. Goh, hmm, tsja. Hoe kan dat nou? Mocht onder garantie gerepareerd worden. Komt de magazijnman om te kijken welke onderdelen besteld moeten worden met de opmerking: “Oh alweer één, gebeurt wel vaker”.

PeTeR

On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!

XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966

Profiel  

gg270892
< 100 berichten
Rank

Gepost: 30 september 2004 10:27 AM
  [ # 15 ]

Kraakgeluiden deuren

xsarapicasso schreef:

Ik heb sinds twee weken ook een picasso 1.6i uit 2000 en bevalt me wel goed, maar het is me inderdaad opgevallen dat hij kraakt. moet ik nou terug gaan naar de dealer of is het probleem niet op te lossen?
Ook lijkt het wel of hij de ene keer meer kraakt dan de andere, misschien te maken met de temperatuur (uitzetten,krimpen?).

Geert van der Heide

Die dealer smeert vervolgens de dakgoodrubbers in en na 2 weken heb je het gedonder, sorry gekraak weer. Ik ben er al doodziek van en heb zelf een oplossing bedacht. Plak van dat zachte Tesa antitochtrubber aan de binnenzijde van de portieren daar waar het contact maakt met de dakgootrubbers. Helaas is het alleen in de kleur stemmig bruin te verkrijgen maar je bent van het probleem af.

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook