3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Fijn stof
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 15 december 2005 04:13 PM
  [ # 31 ]

Voor zover ik weet is de Toyota D-Cat niet echt andere technologie dan het systeem onder de 2.2HDi16v FaP, behalve dat Toyota zonder additief functioneert. Plus dat de D-cat bedoeld is voor Euro4 terwijl de 2.2Fap bedoeld was voor Euro3. http://www.carpages.co.uk/toyota/toyota-avensis-part-1-02-03-05.asp beetje wazig wat die D-Cat nu precies zo bijzonder maakt.

Het lijkt me dus zinvol om de uitstoot (PM, NO_X, CO, HC) van de 2.2HDi170 te gaan vergelijken met de 2.2D-Cat.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 15 december 2005 04:57 PM
  [ # 32 ]
eviltwin schreef:

d’r zitten twee kats onder de mijne en een EGR, die laatste is zeker voor het terugdringen van NO_x bedoeld.

De 2.0HDi heeft in het geheel geen kat. Wel een EGR.

Volgens mij praten / tikken we langs elkaar heen cq. ben ik onduidelijk:

- De oxidatiekat was al beschikbaar in de BX TZD turbo & XM (T)D12 begin jaren 90. Voor zover ik begrijp is dat een 2-weg ongeregelde kat zoals die voor 1993 ook wel op benzinemodellen van diverse merken werd aangeboden.
Die oxidatiekat zit ook onder een 2.0 HDi Xantia (zowel 90 als 110).

- EGR is gericht op de NOx-terugdringing door verlaging van de verbrandingstemperatuur. Duidelijk, zit ook op diverse types vanaf jaren 90. Dat is iets anders dan de DeNOx-kat en minder effectief.

- Roetfilter (FAP), voor partikels bedoeld, al dan niet met additief.

Die 2 dingen die jij onder de C5 2.2 hebt, zijn dat niet de oxi-kat en de FAP?

Ik heb mijn info hier vandaan.

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 15 december 2005 05:44 PM
  [ # 33 ]

Nee, ik snap wel wat jij bedoeld, maar de 2.2 (met FaP) is duidelijk anders dan jij denkt.

Er zitten, voor het FaP, twee katalysatoren, eentje wordt er aangeduid met pre-katalysator. De functie hiervan lijkt gelijk aan de D-CAT, maar wat ze precies doen wordt niet vermeld in RTA.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 15 december 2005 05:55 PM
  [ # 34 ]

Die site van je is wel aardig vooral voor mensen die het frans niet machtig zijn en mijn eerdere links niet konden lezen. In het duits dus:

http://www.kfztech.de/kfztechnik/motor/diesel/fap.htm

Ein moderner Common Rail Diesel produziert ohne Filter bei 80000 km rund 3 kg Ruß, mit Filter sind es weniger als 100 g!!

maar ook in hun verhaaltje over het FaP wordt niks gezegd over de twee katalysatoren en wat ze precies doen.

Zoals ik al eerder zei, is het me niet geheel duidelijk wat de D-CAT van Toyota nu zo bijzonder maakt, het kan niet veel meer zijn dan wat ik heb in mijn 2.2FaP, aangezien de enige fundamenteel andere manier om NO_x te reduceren is, om een ammoniakdrager toe te voegen. Dat doet D-Cat in ieder geval niet.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 15 december 2005 06:11 PM
  [ # 35 ]
eviltwin schreef:

Nee, ik snap wel wat jij bedoeld, maar de 2.2 (met FaP) is duidelijk anders dan jij denkt.

Er zitten, voor het FaP, twee katalysatoren, eentje wordt er aangeduid met pre-katalysator. De functie hiervan lijkt gelijk aan de D-CAT, maar wat ze precies doen wordt niet vermeld in RTA.

Die voorste kat heeft misschien dezelfde functie als dit plaatje op die Duitse site. Waarschijnlijk om zo snel mogelijk op te warmen ( link en even naar het Audi deel scrollen).

BTW: Is de RTA de Revue Technique?

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 15 december 2005 07:11 PM
  [ # 36 ]

yup, Revue Technique Automobile (ze doen vast ook in boten en vliegtuigen Wink )

Dat Aldi systeem lijkt sprekend op de C5 2.2 inclusief die drukverschilleidingen.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 15 december 2005 07:30 PM
  [ # 37 ]
kreazyV8wuppo schreef:

mijn bericht op pagina 2

Eviltwin, heb je dit al gelezen?
en nu de XF 105 is gepresenteerd kan je mischien wel de correcte gegevens vinden op internet betreffende de Daf DeNox.
ik kan het vragen op het werk, maar ik betwijfel of ik wat cijfermateriaal ed mee mag nemen.
mvgr wupke Wink

Edit : Ellenlange quote in link verandert .... stond al op pagina 2 !

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 23 februari 2006 01:34 PM
  [ # 38 ]

Geldt dat alleen voor dieselauto’s?

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 23 februari 2006 01:48 PM
  [ # 39 ]

het filter heeft dus volgens de Duitse klassificatie geen invloed, zowel Diesels met als zonder halen Euro4. Sterker nog er zijn volgens mij Euro5 Diesels zonder roetfilter… Sad die betalen dus minder dan ik met mijn Euro4 filterbak.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 23 februari 2006 02:12 PM
  [ # 40 ]

Duitsland was toch al een rotland Confused Weer een reden om er niet meer heen te gaan Evil or Very Mad

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 23 februari 2006 03:59 PM
  [ # 41 ]

Ach dit soort onzin werkt toch alleen als je ook een heel leger aan controleurs op pad stuurt, als ik ‘s avonds ergens een parkeergarage inrijd is er niemand die in de gaten gaat houden in welke vervuilingskategorie mijn auto valt.

Als mijn auto er eenmaal staat dan weet er niemand hoeveel ik betaald heb, voor mensen met parkeerverguninngen (zoals hier in de stad) of bezoekerskaarten wordt het nog veel lastiger.

Ik zie al voor me dat ze alle parkeergarages en parkeerautomaten van een vijftal knoppen voorzien, zodat je zelf kunt aangeven hoe hoog je parkeerheffing wordt…

Die duitse onzin zie ik trouwens ook nog wel stranden in een Europees hof. Rolling Eyes

Ik wil eerst nog mijn 800EUR terug, dan praten we wel verder. Wink

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
visapowerrr
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 515
Geregistreerd: 18-11-2005

- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
Gepost: 23 februari 2006 05:20 PM
  [ # 42 ]

Ze willen maar al te graag van het oude wagenpark af Crying or Very sad

Maar komt die vervuiling in het oosten van het land, niet de Duitse industrie (het ruhrgebied)?? Volgens mij wel. Dus als ze dat dan eerst eens zouden gaan aanpakken.

Straks mag je ook niet meer kopieren.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 23 februari 2006 08:28 PM
  [ # 43 ]
visapowerrr schreef:

Maar komt die vervuiling in het oosten van het land, niet de Duitse industrie (het ruhrgebied)?? Volgens mij wel. Dus als ze dat dan eerst eens zouden gaan aanpakken.

en van verder ook, Polen en Rusland

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook